Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe zit het met de garantie bij montage ander uitlaatsysteem

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Hoe zit het met de garantie bij montage ander uitlaatsysteem

Bericht door Jeroen T5 204 »

Weet iemand hier op het forum hoe het gaat met de fabrieksgarantie als je de originele demper en dergelijke vervangt door rvs.

Doen zie hier moeilijk over bij Volkswagen?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Lijkt me niet, het is slechts de uitlaatdemper. Bij een complete uitlaatlijn is het misschien een ander verhaal. Ligt er ook aan wat er kapot gaat waardoor je het op de garantie wilt verhalen. Als je deurschanier kapot is gaan ze echt niet zeuren dat dat de oorzaak is omdat je een andere uitlaat hebt :yes
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik bedoel dan voornamelijk het motorische gedeelte.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik zou er toch maar mee oppassen. Ook VW staat bekend om bij het minste geringste onder de garantie vandaan te kruipen als ze daar ook maar enigzins de ruimte in zien!!
En een andere uitlaat is een modificatie die niet door VW is ondersteund, dus (in hun ogen dan) einde garantie.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik had bij mijn T4 eens een garantiegeval.
Hee wat doet die interkoeler daar?
Nou de inlaatlucht koelen, wat dacht je anders?
Koppeling sloeg door, omdat de drukgroep te slap was.

Werkplaatschef erbij, zo dat is een mooie interkoeler,
rijdt zeker wel prettiger? Ja inderdaad en beter voor de motor :knipoog

Het meervermogen van een interkoeler was nagenoeg nihil,
echter bij een volledige andere uitlaat van voor tot achter zou ik me kunnen voorstellen dat ze lastiger gaan doen.

Ik zou ermee wachten tot na de garantieperiode :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ja lijkt me ook wel verstandig om te wachten, alleen een andere einddemper zullen ze wel niet zo moeilijk over doen. Anders moet ik maar even bellen met de dealer . Kan er een mooie rvs demper onder voordat de originele doorgerot is. :knipoog
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

bel even met Pon
vinden zij het goed
vraag het dan op schrift ben je altijd gedekt
:yes :yes
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Even een weetje:

RVS houdt warmte tegen, voel maar eens bij een rvs hitteschild.
Het gevolg daarvan is dat een rvs uitlaat heel erg veel minder warmte uitstraalt dan een normale. Dat zorgt er dan weer voor dat de uitlaatgassen heter zijn en onder hogere druk worden uitgestoten dus meer lawaai maken.

Voor een motor kan dit betekenen dat de uitlaatkleppen (sneller) verbranden, de cylinderkop scheurt en/of kromtrekt, en/of een turbo te heet wordt......

In de klassieke autowereld zijn typen bekend die daar heel gevoelig voor zijn !
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Pardon? :groteogen :groteogen :groteogen :groteogen
Guus,dat meen je toch niet echt???

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Er spelen nog meer zaken die tegen een complete uitlaat van rvs spreken:
-rvs is gevoeliger voor scheuren als gevolg van opwarmen en weer afkoelen
-hogere prijs, ook in de schroothandel!!! Tegenwoordig moet je uitkijken dat ze niet al je rvs-onderelen stelen.
-orginele stalen uitlaten gaan ook zeer lang mee en kosten in principe geen geld!!!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Dit meen ik helaas wel, maar als je alleen de achterdemper omwisselt zal 't wel meevallen.

Net als Vaniac zie ik 't nut niet van 'n rvs uitlaat voor een normale auto. Voor een klassieker die heel weinig km's draait wel, maar dan zou ik toch éérst de ervaringen van gebruikers willen horen !
Plaats reactie