Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 synchro

vragen over de T4
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

T4 synchro

Bericht door schaapT4 »

hoi allemaal,
even een vraag, mijn T4 heeft motorschade en staat bij de garage.
nou was ik al op zoek naar een andere en heb een synchro 75kw uit 2000 op het oog.
wat zijn de zwakke punten v/d synchroaandrijving (als die er zijn) en kan die tegen meer vermogen.
ik hoor het wel.
bvd.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Het enigste wat ik weet is dat de verbruik meer is dan een normale T4

Hoeveel dat scheelt weet ik niet
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb al wel vaker gehoord dat de aandrijflijn niet het beste deel van de T4 syncro is..... lekkages en defecten schijnen vaker voor te komen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

aandrijflijn kan wel wat meer vermogen aan, en is ook niet echt een zwak punt van de T4. Waar je wel goed op moet letten is onderhoud van de aandrijflijn.
Regelmatig de olie verversen en dichtingen controleren en zeker van het achter differentieel .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Ben werkzaam bij de dealer en heb nog nooit een probleem met de aandrijflijn van een T4 synchro meegemaakt.

Let er wel op dat de motor geen olie lekt (oliepomp pakking), want dan moet de halve versnellingsbak uit elkaar omdat deze in de weg zit voor het carter eronder uit te pakken. en dat zijn aardig wat uren extra ten opzichte van een niet synchro.

Tevens heeft een synchro een hele korte 1 en 2 dus dit is wel wennen als je een normale gewent bent.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

hoeveel synchro's hebben jullie in onderhoud Pim?

en heb je enig idee hoeveel er in Nederland rondrijden?

Ik heb er werkelijk geen notie van...

























(zoals van zoveel dingen; ik dacht ik kop hem zelf alvast maar in voordat jullie dat doen :knipoog )
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

In duitsland rijden veel meer syncro's en daar is mij (omdat ik eigenlijk op zoek was naar een syncro) gewaarschuwd dat ik moest opletten met (met name lekkages aan) de aandrijflijn naar achteren (dus middendif en achterdif)

kwam eerder een niet - syncro tegen die me goed beviel dus die is het geworden....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

T4 synchro een 3tal, dus niet echt veel.
T5 synchro een 10tal, hiervan worden er meer verkocht.

Hoeveel T4 synchro's er in nederland rijden als het er 1000 zijn dan zijn het er veel.
Worden heel veel verkocht in de alpen landen en de meeste die hier rond rijden zijn import.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Pim 328 schreef:T4 synchro een 3tal, dus niet echt veel.
T5 synchro een 10tal, hiervan worden er meer verkocht.

Hoeveel T4 synchro's er in nederland rijden als het er 1000 zijn dan zijn het er veel.
Worden heel veel verkocht in de alpen landen en de meeste die hier rond rijden zijn import.
zoiets had ik ook ongeveer gedacht, de aantallen en de import.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jurrie
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 feb 2007, 12:02
Locatie: anna paulowna

Syncro

Bericht door jurrie »

Halo, ik heb een T4 Dehler camper syncro, 2.5 benzine. van 93. Loopt als ik rustig rij een op 8, geen problemen met aandrijf, ligt als een dijk op de weg, en loopt met zijn 2100 kg 160 top. echt een bereauto. Gr. Jur
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als je het ding echt gebruikt (terrein in enzo?) gaat het dan ook blijvend goed met de aandrijflijn?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jurrie
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 feb 2007, 12:02
Locatie: anna paulowna

re syncro

Bericht door jurrie »

Zit niet al teveel in terrein, maar hoor ook bij de Dehlerclub weinig klachten. GR. Jurrie
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

syncro toch gekocht

Bericht door schaapT4 »

ik heb de syncro toch gekocht.
wordt op dit moment klaargemaakt.
het is een pick-up lange wielbasis met als enige optie een interieur standkachel met timer.
75 kw, 41000 km met boekjes, "hoveniersgroen", met huif,(gaat er toch af),
wie weet nog een goede "gereedschapbak' te staan??
voor de geinterreseerden , hij staat nu nog op de site van century bedrijfswagens in Groningen.
Mijn vrouw vind hem niet mooi , maar die heeft zelf wel een.
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

korte 1 en 2

Bericht door schaapT4 »

Pim 328 schreef:Ben werkzaam bij de dealer en heb nog nooit een probleem met de aandrijflijn van een T4 synchro meegemaakt.

Let er wel op dat de motor geen olie lekt (oliepomp pakking), want dan moet de halve versnellingsbak uit elkaar omdat deze in de weg zit voor het carter eronder uit te pakken. en dat zijn aardig wat uren extra ten opzichte van een niet synchro.

Tevens heeft een synchro een hele korte 1 en 2 dus dit is wel wennen als je een normale gewent bent.
ik rij inmiddels een week met de syncro en idd een korte 1 en 2, maar de rest van de versnellingen lijken mij ook kort.
als ik 100 in de 5 rij draait hij 2500 toeren, is dit bij normale 2.5 75 kw ook zo ?
graag reakties ,ook voor de andere versnellingen, ook reverse lijkt korter.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja, mijn 102pk tdi rijd meer dan 3000 toeren (ff op de gok, motor ligt uit elkaar, dus kan niet proberen iets van 3200) bij 120. 4000 toeren is 175 op de teller,
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie