Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Het is wat.
Het is wat.
Het kan maar niet lang goed gaan met de t5. Nu de massavliegwiel stuk beetje aan het schudden in de auto. Wordt er niet goed van . Is dit veel werk om te doen ? En waar moet ik op letten . T5 2007 174 pk 160 dkm .
Re: Het is wat.
Geerlings schreef:Het kan maar niet lang goed gaan met de t5. Nu de massavliegwiel stuk beetje aan het schudden in de auto. Wordt er niet goed van . Is dit veel werk om te doen ? En waar moet ik op letten . T5 2007 174 pk 160 dkm .
Valt wel mee.
Ik heb het eens een keertje zelf gedaan. Zonder hefbrug, gewoon 2 krikken er onder.

Fusee's losmaken. Cardanassen verwijderen. Subframe laten zakken. Motor in een takel of giraf hangen en dan de baksteun losmaken. Startmotor eraf, hydraulische koppelings cilinder eraf en dan de versnellingsbak losbouten. Drukgroep er af en koppelingsplaat. Daarna kun je het vliegwiel verwijderen. En andersom terug monteren.

Persoonlijk vond ik dit een leuk klusje. Het was mijn eerste keer, dus ongeveer 6u werk ingestoken.
Succes
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Re: Het is wat.
Oke dus is dus zelf te doen . Binnenkort alles effe bestellen . Bedankt voor je hulp.
Re: Het is wat.
Met een beetje technische achtergrond mag dit geen probleem zijn. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel. SuccesGeerlings schreef:Oke dus is dus zelf te doen . Binnenkort alles effe bestellen . Bedankt voor je hulp.

Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler