jacobsentertainment476 schreef:Tijdje geleden was de dynamo van mijn passat ook defect, maakte al een tijdje geluid en toen het lampje ging branden was het duidelijk. Ik heb uiteindelijk bij een revisie bedrijf hier in de buurt één kunnen kopen ( helft van de dealer prijs, zonder inlevering oude) Na dat ik de nieuwe gemonteerd had heb ik de oude uit elkaar gehaald, en bleek niet alleen het lager kapot te zijn maar ook het anker.
Daarom zeg ik ook zorg voor een andere, mocht deze meer of onherstelbare defecten hebben dan kun je de nieuwe monteren. En zo niet dan kun je die weer verkopen. Maar goed is je eigen beslissing, ik hou niet zo heel erg van verassingen als ik eenmaal onder de auto aan het knoeien ben weetjewel.
Ik ben het met je eens,
dat ding moet ook weer rijden he, en liefst zo snel en goed mogelijk weer de weg op..
Nadien kun je altijd nog kijken of je hem wellicht kunt reviseren en op de plank kunt leggen als "reserve".
Maar een nieuwe dynamo kost we heel veel geld..
Bij ons moet de bus na het weekend altijd weer rijden!
Tijdje geleden bij een andere Bosch dynamo een andere spanningsregelaar gemonteerd,
ik had een dynamo ruis over de boxen.
Laadde nog wel goed hoor, ook nog na ruim 320.000 km..
Maar had een andere dynamo met vrijloop poelie er op..
Goedkope spannings regelaar via ebay op de kop getikt.
Kostte de helft van een Bosch onderdeel. Alles dus super...
Na 5000 km dynamo lampje aan, generator werkstatt melding.
Kan toch niet dynamo zijn...?
---> oude dynamo er weer terug op en weer okee.
Spanningsregelaar van nieuwe dynamo dubieus
Toen maar Bosch gekocht en gewoon goed..
Doe er je voordeel mee..
groet Peter