Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

water achter bestuurddersstoel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: water achter bestuurddersstoel

Bericht door odorf »

Toin schreef: Hoewl als dat zo zie dat dat in rubber zit, ik zat al te denken om de rubber eruit te gutsen en met kit op te vullen, slecht idee, kan het inieder geval aftapen toch?
En dat paneentje ivm zekeringen doe ik zelf, had vloertje al weg en onderste tapijtrandje afgesneden, het is wel droog nu, dat wel haha
Goede tape houdt het ook wel even. Als het koud is metaal misschien even opwarmen met fohn.
En rubber eruit wurmen en opvullen met kit kan ook. Denk dat als je een stukje hebt opgewipt je het er zo tussenuit kan trekken.
Alleen gaat er denk ik erg veel kit in de holle ruimte zitten voordat het opvult. (1 tot 2 hele kokers zou zomaar kunnen)

Ter geruststelling:
Als je het rondom goed afplakt volgens mijn omschrijving is het geen rocket-science hoor.
Dan kun je nog eens de fout ingaan zonder desastreuze gevolgen.
En ik heb gekkere dingen aan de straat gedaan ...
Maar je moet het uiteraard geheel zelf weten.

Maar bij Carglass, of Autotaalglas ! zullen ze je ook wel verder kunnen helpen.
En daar hebben ze de kit zeker!
En misschien ook bij je leverancier van de bus.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: water achter bestuurddersstoel

Bericht door repelsteeltje »

staan een paar schuiframen op marktplaats momenteel. ffe "schuifraam t4" in het zoekveld en je hebt bingo.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: water achter bestuurddersstoel

Bericht door Multivan Generation »

repelsteeltje schreef:staan een paar schuiframen op marktplaats momenteel. ffe "schuifraam t4" in het zoekveld en je hebt bingo.
Het ligt wellicht niet in ieders mogelijkheden om zelf een kwart Westfalia interieur los te halen,
om een ruit te vervangen?
Ja, het is misschien wel de beste oplossing, maar hou ook even bovenstaande in ogenschouw :knipoog
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: water achter bestuurddersstoel

Bericht door repelsteeltje »

Multivan Generation schreef:
repelsteeltje schreef:staan een paar schuiframen op marktplaats momenteel. ffe "schuifraam t4" in het zoekveld en je hebt bingo.
Het ligt wellicht niet in ieders mogelijkheden om zelf een kwart Westfalia interieur los te halen,
om een ruit te vervangen?
Ja, het is misschien wel de beste oplossing, maar hou ook even bovenstaande in ogenschouw :knipoog

ach, als je weet wat je los moet halen ligt die zooi in een uur naast je bus :adhd Heb het laatst ook mogen doen, afloop van de afvalwatertank lek. Hoe hebben ze het bedacht die zo tussen de wal en het schip in te prakken :ie
Toin
Berichten: 85
Lid geworden op: 31 okt 2013, 09:58

Re: water achter bestuurddersstoel

Bericht door Toin »

odorf schreef:
Toin schreef: Hoewl als dat zo zie dat dat in rubber zit, ik zat al te denken om de rubber eruit te gutsen en met kit op te vullen, slecht idee, kan het inieder geval aftapen toch?
En dat paneentje ivm zekeringen doe ik zelf, had vloertje al weg en onderste tapijtrandje afgesneden, het is wel droog nu, dat wel haha
Goede tape houdt het ook wel even. Als het koud is metaal misschien even opwarmen met fohn.
En rubber eruit wurmen en opvullen met kit kan ook. Denk dat als je een stukje hebt opgewipt je het er zo tussenuit kan trekken.
Alleen gaat er denk ik erg veel kit in de holle ruimte zitten voordat het opvult. (1 tot 2 hele kokers zou zomaar kunnen)

Ter geruststelling:
Als je het rondom goed afplakt volgens mijn omschrijving is het geen rocket-science hoor.
Dan kun je nog eens de fout ingaan zonder desastreuze gevolgen.
En ik heb gekkere dingen aan de straat gedaan ...
Maar je moet het uiteraard geheel zelf weten.

Maar bij Carglass, of Autotaalglas ! zullen ze je ook wel verder kunnen helpen.
En daar hebben ze de kit zeker!
En misschien ook bij je leverancier van de bus.

Succes!
Odorf
Heb het raam vandaag afgetaped met carrosserie
Tape die carglas gebruikt.
Doe dit op aanraden van de dealer, als ik van reis terug kom
maken ze het in orde onder garantie; maar ben benieuwd hoe de lak na al die tijd
onder de tape vandaan komt
Ciao
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: water achter bestuurddersstoel

Bericht door odorf »

Ter geruststelling;
Ik denk dat het lakwerk nog vrij goed achter de tape vandaan komt hoor.
Als je het niet maaaaanden laat zitten uiteraard.

Goede reis,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie