Dit gaat over de Siemens piezo, deze is anders dan die in de T5. Das een Bosch, geen peizo.jacobsentertainment476 schreef:
Voor info over de pomp verstuiver van de T5.
http://olaf-jacobs.nl/downloads/SSP/SSP_352.pdf
Jos.
Dit gaat over de Siemens piezo, deze is anders dan die in de T5. Das een Bosch, geen peizo.jacobsentertainment476 schreef:
Correct Jos, voor info over de correcte verstuiver http://olaf-jacobs.nl/downloads/SSP/SSP_305.pdfjos_br schreef:Dit gaat over de Siemens piezo, deze is anders dan die in de T5. Das een Bosch, geen peizo.jacobsentertainment476 schreef:
Jos.
Hier een 2004 AXD met 262.000 km. Motor origineel op dichte EGR na. Los van de olie-en filterwissels geen onderhoud aan motor gehad. Komende beurt de gateskoppelingen en preventief de waterpomp, zit er dan minimaal 120.000 km op. Laatste jaar vooral kosten aan onderstel gehad: achterwiellagers L+R, LA remklauw, draagarmrubbers rondom en stabilisatorstangrubbers en koppelstangen ivm lawaaiig onderstel. Eerste uitlaat, middendemper is met laatste 'vel' bezig maar nog steeds gasdicht. 1e koppeling en 2massavliegwiel. Geloof ook niet dat laag in toeren rijden funest is voor het 2mv, zoals in een ander topic beweerd werd.jacobsentertainment476 schreef:Even een vraag voor een aantal topic antwoorden, kunnen jullie ook vermelden welk type motor jullie hebben ?
Motor code, vermogen, km stand en of getuned. Misschien geeft dit een nog beter beeld op vele vragen, zoals welke motor is het duurzaamst etc.
Ik zelf rijd een AXE 174pk, getuned 205pk, km stand 180.000km en heb de revisie al gehad bij 164.000km.
Bevestiging is absoluut beter, al gaat ook dit soms loszitten.ktmkrik schreef:Zo te zien is een Siemens piezo wel deugdelijk bevestigd met twee bouten!
Geen overbodige luxe dus om loctite te gebruiken bij montage.jos_br schreef:@jacobsentertainment476, je hebt gelijk, het principe is gelijk. Was in het begin alleen minder betrouwbaar.
Bevestiging is absoluut beter, al gaat ook dit soms loszitten.ktmkrik schreef:Zo te zien is een Siemens piezo wel deugdelijk bevestigd met twee bouten!
Jos.
Absoluut niet! De boutjes gaan niet loszitten, dit zijn rekboutjes. Het lijkt erop dat er domweg ergens ruimte op komt en er een kleine lekkage ontstaat onderin de kop. De boutjes komen altijd braaf met een "tik" los, wat wil zeggen dat deze echt wel vastzitten.ktmkrik schreef: Geen overbodige luxe dus om loctite te gebruiken bij montage.
Bij een Siemens piezo rekboutjes bedoel je Jos?jos_br schreef:Absoluut niet! De boutjes gaan niet loszitten, dit zijn rekboutjes. Het lijkt erop dat er domweg ergens ruimte op komt en er een kleine lekkage ontstaat onderin de kop. De boutjes komen altijd braaf met een "tik" los, wat wil zeggen dat deze echt wel vastzitten.ktmkrik schreef: Geen overbodige luxe dus om loctite te gebruiken bij montage.
Jos.
Ik kreeg van de VW dealer gewone normale 10.9 M6 bouten geleverd voor de verstuivers, voor de tuimelaars kreeg ik overigens wel rekbouten.jos_br schreef:Bij alle de type's worden rekboutjes gebruikt. Zoals de Siemens (voor de 16v) is er ook een Bosch uitvoering. Die zit net zo vast (koppen zijn dezelfde).
Jos.
Dat lijkt me ook niet, want dan had mijn 2mv allang kapot moeten zijn geweestWouterW schreef:jacobsentertainment476 schreef:Even een vraag voor een aantal topic antwoorden, kunnen jullie ook vermelden welk type motor jullie hebben ?
Motor code, vermogen, km stand en of getuned. Misschien geeft dit een nog beter beeld op vele vragen, zoals welke motor is het duurzaamst etc.
Geloof ook niet dat laag in toeren rijden funest is voor het 2mv, zoals in een ander topic beweerd werd.
@Frank,frank884 schreef: Dat lijkt me ook niet, want dan had mijn 2mv allang kapot moeten zijn geweest
ik zit al tegen de 290000 km en deze auto doet het 12e jaar alles is origineel en ik rijdt uitsluitend en alleen in de hoogste versnelling boven de 2000 rpm en anders zit ik er altijd onder, (als ik die nu vol beladen zou rijden met een dikke aanhanger eraan, dan zou ik wel wat hoger in de toeren gaan rijden, maar die wordt als personenwagen gebruikt) en als ik ergens in een 50 km zone moet rijden dan pruttelt die in de 5 rond de 1000 rpm er doorheen.... veel toeren = veel explosie's =die explosie's doet die niet op alleen lucht dus= veel verbruik dat is simpelen van veel verbruik daar houd ik niet zo van
.
(dat is ook heel goed te zien op de boordcomputer van de vrachtwagen en ook in de cursussen die we daarvoor moeten volgen:
want bij mijn werkgever is verbruik bij 110.000 km/jaar een belangrijk item scheelt snel per jaar 5000 liter per auto.