Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies gevraagd t4 1.9td 2001 98.000km

vragen over de T4
Plaats reactie
bbob
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007, 12:21

advies gevraagd t4 1.9td 2001 98.000km

Bericht door bbob »

Op marktplaats stond een rode t4 te koop, 1.9td met dubbele cabine bouwjaar 2001 met slecht 98.000 op de teller. Vraagprijs 7250 (marge auto dus geen btw)

Morgen gaan we naar deze auto kijken. Ik heb het ene en ander wel hier op het forum gelezen maar misschien heeft iemand nog tips waar ik op moet letten.

Distributieriem zou in 2004 bij 65.000 km vervangen zijn. Kenteken even losgelaten op de site van de rwd en bouwjaar en alles klopt. Dit is alles wat ik tot nu toe weet.

De prijs lijkt me voor dit bouwjaar met deze km stand niet te duur, misschien zelfs heel goedkoop, vandaar de vraag om wat advies waar we extra op moeten letten.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: advies gevraagd t4 1.9td 2001 98.000km

Bericht door frank884 »

bbob schreef:Op marktplaats stond een rode t4 te koop, 1.9td met dubbele cabine bouwjaar 2001 met slecht 98.000 op de teller. Vraagprijs 7250 (marge auto dus geen btw)

Morgen gaan we naar deze auto kijken. Ik heb het ene en ander wel hier op het forum gelezen maar misschien heeft iemand nog tips waar ik op moet letten.

Distributieriem zou in 2004 bij 65.000 km vervangen zijn. Kenteken even losgelaten op de site van de rwd en bouwjaar en alles klopt. Dit is alles wat ik tot nu toe weet.

De prijs lijkt me voor dit bouwjaar met deze km stand niet te duur, misschien zelfs heel goedkoop, vandaar de vraag om wat advies waar we extra op moeten letten.
8627 euro met die km stand en 2001 is denk ik geen gekke prijs.
voor een 1.9 td DC van 1999 die ik vorig jaar inruilde met 150.000 erop op de huidige 2.5 tdi ACV kreeg ik 5500 terug.dus in feite 1 jaar verschil met deze, en de garage /handelaar moet er ook wat aan verdienen, hij moet 3 maanden garantie geven enz.
Als die particulier gereden is kan die km stand goed = 16000/ jaar
ik zou de NAP ook even op laten vragen om verder in die km stand te kunnen
duiken, vooral mbt de D-Riem als het stuk tussen 2004 - 65000 en
nu veel langer mocht zijn als tot 98000.
De D riem is minder riskant als bij de TDI omdat de wa-pomp er niet op zit
maar is toch in de gaten te houden.
voor de rest is die 1.9 td een goede motor. met de voor en nadelen die je op het forum wel gelezen hebt.
bbob
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007, 12:21

Bericht door bbob »

Gisteren gekeken en gekocht.

Op de zijkant was nog te zien dat het een tpg bus geweest is, rood van kleur dus. Voor de rest motor liep goed. Later is er een dubbele cabine ingebouwd. Stof van stoelen is niet super en de zijkant van de bestuurderstoel ligt plat, waarschijnlijk van het vele in en uitstappen bij de post.

De bus had 98.000 km gelopen, netjes met onderhoudsboekjes er bij (nietjes zaten ook goed)

De prijs was super, we hebben 7250 euro betaald (marge auto dus geen btw). Bouwjaar 2001 met 98.000 km. Heb er nergens eentje goedkoper kunnen zien van dit bouwjaar met deze km stand.

Voor de rest weinig opties, behalve electrische ramen en 2 deurtjes aan de achterkant die 180 graden open kunnen. 15 inch LM wielen, banden zijn nog redelijk 50%. Kenwood cd spelertje.

Groot gedeelte van de uitlaat was net vervangen bij een apk beurt van 1 maand geleden evenals 2 achterveren. (stond op het apk rapport)

De lak is behoorlijk dof, maar goed rood heeft daar veel last van. Vandaag met wat commandant een paar stukken gedaan en wereld van verschil. Van het weekend de rest.
Nog te doen is de dakhemel bekleden, heb nog wat dikke zwarte gladde meubelstof.
Laadruim met wat hout bekleden en de zijkanten isoleren met alu noppenfolie.
Genoeg werk dus nog.

Als iemand nog 2 voorstoelen in de aanbieding heeft, graag enn pm, de stof van deze is niet orgineel op speciaal voor post en aan 1 kant aardig aan het slijten i.v.m het vele in en uitstappen.[/img]
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

hallo,
als ik een tip mag geven?
Ik zou geen aluminium noppenfolie gebruiken voor de zijkanten.
Ik zou voor dikker materiaal gaan, met een hogere geluidsdempende waarde.

Bijvoorbeeld Reimo Xtreme isolator in 20 mm dikte.

Voor de dikte hoef je het niet te doen/laten.

Bus lijkt me overigens leuk,
weer een rode erbij :jumpklap
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bbob
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007, 12:21

Bericht door bbob »

Dank je voor de tip. In eerste instantie gaat het niet voor geluidsdemping maar om warmte/kou isolatie. Dat van die alu noppenfolie las ik hier ergens op het forum maar misschien kan in noppenfolie voor de bovenkant (dak) en voor de zijkant noppenfolie en Reimo Extreme gebruiken.

Achterin moeten honden komen en is het handig als de isolatie goed is.

Voor de honden ben ik ook nog op zoek naar iets voor op het dak dat ik open kan zetten zodat er tijden het rijden verse lucht binnen kan komen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

stuur me anders even een mailtje?
dan stuur ik je een PDF op.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie