Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
voorstellen en een vraag
voorstellen en een vraag
Ik ben nieuw hier op het forum dus lijkt me het netjes om me even voor te stellen. Mijn naam is Dick, ben uit 1964 en woon in de buurt van Spijkenisse. ben op dit moment bezig om een nieuwe bus aan te schaffen en de keuze is voor 99% zeker op de T5 gevallen. Heb hele goede ervaringen met een T4 Caravelle en 2 T5's dus zodoende is de stap naar weer een eigen VW bus voor de hand liggend.
Keuze gaat tussen een transporter Highline dc, een Multivan Comfort dc en een Multivan Highline dc. Motorisch twijfel ik heel erg tussen de 2.5tdi 174 met automaat en de 3.2V6 met automaat op LPG.
De ervaringen in Duitsland met de LPG uitvoering zijn uitermate positief te noemen. Ik hoop dat er hier ook een paar mensen met een onderbouwde mening me een beetje op weg kunnen helpen.
Afgelopen maandag was ik even bij Pon in de kelder en heb daar nog even kunnen genieten van het V6 geluid.
Grt. Dick
Keuze gaat tussen een transporter Highline dc, een Multivan Comfort dc en een Multivan Highline dc. Motorisch twijfel ik heel erg tussen de 2.5tdi 174 met automaat en de 3.2V6 met automaat op LPG.
De ervaringen in Duitsland met de LPG uitvoering zijn uitermate positief te noemen. Ik hoop dat er hier ook een paar mensen met een onderbouwde mening me een beetje op weg kunnen helpen.
Afgelopen maandag was ik even bij Pon in de kelder en heb daar nog even kunnen genieten van het V6 geluid.
Grt. Dick
- henkiepenkie
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
- Locatie: ruinen
- Contacteer:
Re: voorstellen en een vraag
Hoi Dick, ik heb ook die keuze gehad, maar omdat ik zeker 300.000 wil rijden in 5 jaar heb ik voor de 174pk automaat gegaan. Maar als je maar weinig kilometers rijdt is LPG een goeie optie. Geluid en trekkracht zijn super. Restwaarde heb ik niet veel vertrouwen in. En als je een 174pk chiptuned is ie volgens mij toch net zo sterk als die V6.Dick M5 schreef:Ik ben nieuw hier op het forum dus lijkt me het netjes om me even voor te stellen. Mijn naam is Dick, ben uit 1964 en woon in de buurt van Spijkenisse. ben op dit moment bezig om een nieuwe bus aan te schaffen en de keuze is voor 99% zeker op de T5 gevallen. Heb hele goede ervaringen met een T4 Caravelle en 2 T5's dus zodoende is de stap naar weer een eigen VW bus voor de hand liggend.
Keuze gaat tussen een transporter Highline dc, een Multivan Comfort dc en een Multivan Highline dc. Motorisch twijfel ik heel erg tussen de 2.5tdi 174 met automaat en de 3.2V6 met automaat op LPG.
De ervaringen in Duitsland met de LPG uitvoering zijn uitermate positief te noemen. Ik hoop dat er hier ook een paar mensen met een onderbouwde mening me een beetje op weg kunnen helpen.
Afgelopen maandag was ik even bij Pon in de kelder en heb daar nog even kunnen genieten van het V6 geluid.
Grt. Dick
met vriendelijke groet,
Wilco 244
Wilco 244
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Maar dan moet je niet gaan chippen met je 174 pk automaat, want dan heb je A geen garantie en B de zekerheid (dus toch garantie??) dat die wel stuk gaat.
Hier spreekt iemand met ervaring.... helaas....
pas 296.000 km onderweg....en dat in 25 maanden.
Hier spreekt iemand met ervaring.... helaas....
pas 296.000 km onderweg....en dat in 25 maanden.
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Wees wijs en neem GEEN automaat als je van plan bent om met een zware aanhanger te gaan rijden!!
De koeling van de automaat kan dan wel eens tekort schieten.
Suc6!!!!
De koeling van de automaat kan dan wel eens tekort schieten.
Suc6!!!!
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Let dan op dat je de automaat niet "te hard laat werken" wanneer je met een aanhanger onderweg bent, en zeker niet als dit dan ook nog een zware aanhanger is. Je hebt echt koppel en vermogen genoeg, eigenlijk teveel, en de automaat kan hier niet zo erg goed tegen wanneer je gebruik blijft maken van deze gigantische krachten met zware belading.
De meningen zullen verdeeld zijn, het is maar een mening en een ervaring!
Wat velen namelijk ook niet weten is dat het ledig gewicht van je auto behoorlijk hoger zal zijn dan op je kenteken vermeld zal staan.
Bij mij scheelde het ruim 500 kg!!
Gr. P@
De meningen zullen verdeeld zijn, het is maar een mening en een ervaring!
Wat velen namelijk ook niet weten is dat het ledig gewicht van je auto behoorlijk hoger zal zijn dan op je kenteken vermeld zal staan.
Bij mij scheelde het ruim 500 kg!!
Gr. P@
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
@ Vaniac
Weet jij daar iets meer over te vertellen???
Bij mij ging de bak weliswaar stuk door andere oorzaken, maar het heeft wel mijn belangstelling gewekt.....
Weet jij daar iets meer over te vertellen???
Bij mij ging de bak weliswaar stuk door andere oorzaken, maar het heeft wel mijn belangstelling gewekt.....
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
De meeste automaten hebben standaard al een transmissiekoeler. Deze zorgt voor het koelen van de hydrauliekolie. De meeste hitte onstaat in de koppelomvormer tijdens het optrekken, omdat er dan altijd sprake is van inwendige slip. Het vermogen dat hierbij verloren gaat wordt omgezet in warmte. Bij het rijden met een aanhanger ontstaat er meer slip en dus meer warmte. Wanneer de temperatuur te hoog wordt veroudert de olie in hoog tempo en verbranden de inwendige koppelingen.P@ the T5 courier schreef:@ Vaniac
Weet jij daar iets meer over te vertellen???
Bij mij ging de bak weliswaar stuk door andere oorzaken, maar het heeft wel mijn belangstelling gewekt.....
Voor zwaar gebruik kan de standaard transmissiekoeler te klein zijn. Het extra aankoppelen van een grotere transmissiekoeler kan dan een oplossing zijn.
Hoogstwaarschijnlijk heeft VW geen grotere transmissiekoeler voor de T5 in het programma. Je zou wel kunnen navragen bij de onderdelenhandel voor Amerikaanse auto's. Daar zijn universele transmissiekoelers namelijk in alle maten en soorten te koop.
http://www.tciauto.com/Products/Cooling/