Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Black magic ziet er anders uit op Kunstof????

vragen over de T5
Plaats reactie
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Black magic ziet er anders uit op Kunstof????

Bericht door Alexx »

een maat van mij heeft schade gehad op zijn bumber en heeft deze laten maken en spuiten.
Hij heeft Blackmagic zwart net zoals mij, maarrrrrrrrrrr bij nadere inspectie bleek de bumper meer zilver te bevatten dan de carrosserie??????. bij navraag bij de schade hertsel bedrijf vertelde ze dat de kleur BlackMagic op kunstof anders is dan op staal.

Nu vraag ik je is dit waar??, ik heb nog geen navraag gedaan bij PON maar mischien dat er iemand op dit Forum mij hierover iets kan vertellen.?

Grtzzzz
Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
l.vos
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:22
Locatie: grijpskerk

Bericht door l.vos »

dit is niet nodig,ik heb mijn achterbumper ook gespoten en heb daar geen kleur verschil,wat mij is bekend is dat er meerdere tinten in deze kleur zijn.waarschijn heeft jullie spuiter de verkeerde tint erop gespoten.gewoon terug gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Volgens mij ook niet nodig , ik heb een achterspoiler en een aeroviser in Black-magic laten spuiten en voor zover ik dat kan zien heb ik geen verschil.
Rot smoes dus en lekker over laten spuiten .
Groet Kees
Afbeelding
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Lak op kunststof zal niet anders tonen dan op metaal, mits goed voorbewerkt en op dezelfde wijze gespoten. De fout ligt hier bij de spuiter: misschien iets teveel metallic/perleffekt toegevoegd, of een verkeerde tint erop gespoten. Iedere kleur heeft namelijk verschillende tinten: ietsje lichter, ietsje donkerder, ietsje helderder, enzovoort.

Het criterium bij kleurverschil is als volgt: bij gewoon, helder daglicht mag er geen kleurverschil zichtbaar zijn. Als dit wel zo is, zal de spuiter het over moeten doen.

's Avonds onder natriumlicht (straatlantaarn-licht) kan er wel eens kleurverschil zichtbaar zijn. Oorzaak hiervan is het verschil in pigmenten die de fabriek in haar lakken gebruikt en die de autoreparatielakkenfabrikanten gebruiken. Hier is nauwelijks iets tegen te doen en kan dan ook niet als criterium worden gebruikt.

Terug naar de spuiter dus.....
Plaats reactie