Een paar weken geleden had onze T5 van nov 2004, privé gereden met 53.700 Km, spontaan een behoorlijke regenwater lekkage.

Auto stond op parkeerplaats welke haaks op de rijbaan zijn aangelegd. Daardoor stond de auto met de neus lager dan met de achterwielen. Na een fikse regenbui wilde ik na het werken wegrijden en zag dat de hemel rechtsvoor bij de A-stijl drijf nat was. In het bakje in het dashboard onder de blaasmond voor de zijruit stond 1 1/2 cm water. De mat bij het rechtervoorwiel was drijfnat en er stond water in de instapbak. Het water liep ook via de zijkant van het dashboard naar beneden. De auto heeft zo'n 8 uur op de parkeerplaats gestaan.
Na enig aandringen heeft de dealer de zaak onderzocht (was net voor onze vakantie). Uiteindelijk is de navolgende reparatie uitgevoerd:
voorportierrubber uit en weer ingebouwd (niet vervangen ondanks het roestprobleem) Er is één of andere plakfolie (art nr AKL448 300 04) besteld en op maat geknipt, er is een pakking vervangen (art nr 7H0 837 761 D en 7H0 837 762 D) de leenauto (een FOX is in het kader van mobilitieit gratis verstrekt voor 1 dag).
Na mijn vakantie vond ik een rekening. 2/3 voor VW 1/3 voor mij. Ik vind dat een auto na 2 1/2 jaar nog steeds waterdicht moet zijn en wil volledige coulance. Ook de vervolg schade (de hemel vertoont nu lelijke vlekken) wil ik vergoed hebben.
Vragen:
-zijn er meer wjw-ers die soortgelijke lekkage hebben gehad?
-hoe is dit opgelost, ook eventuele vervolgschade?
-weet iemand aan de hand van de onderdeelnummers waar deze folie behoort te zitten? op de rekening staat nl een bedrag van bijna €227,- voor het op maat knippen van de folie.
Aan het eind van de maand heb ik een afspraak met de service adviseur bij de dealer en alle extra info is welkom.
Een geraadpleegde jurist raadde mij aan om ook op forums actief naar info op zoek te gaan vandaar mijn verzoek.
p.s. Ik meen dat ik bij mijn werkorder ook een brief van PON heb zien zitten waarin dit probleem beschreven is. Als iemand daar iets over weet, houdt ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte over de verdere gang van zaken.