Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Laadstroom accu te hoog?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Busman
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2007, 09:10
Locatie: Almelo

Laadstroom accu te hoog?

Bericht door Busman »

Hoi,
Vorige week heb mijn accu vervangen. de mijne was op :(
Maar nu ik mijn nieuwe aangesloten heb zie ik ineens dat de laadstroom meer dan 14.4 V uitkomt met beide accu's.
tot soms wel korstondig 15 V of zelfs wel tot 16 V
Volgens mij mocht de laadstroom toch niet boven de 14.4 V uitkomen omdat de accu dan eerder stuk gaat ?
gister even een foto gemaakt :) let niet op de aanwezige stof hihihi


ik ga zo naar mijn werk , en zal het nog even in de gaten houden.
groetjes Busman ;)
:driveT4
Laatst gewijzigd door Busman op 30 jan 2014, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Laadstroom accu te hoog?

Bericht door Harry 341 »

Heb ik met onze andere auto gehad...was een raadsel waarom de lampen steeds stuk gingen....bleek de dynamo op hol te zijn...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Laadstroom accu te hoog?

Bericht door Multivan Generation »

Spanningsregelaar op dynamo kan dit veroorzaken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Busman
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2007, 09:10
Locatie: Almelo

Re: Laadstroom accu te hoog?

Bericht door Busman »

Vanmorgen de bus goed in de gaten gehouden,en Volgens mij lijkt het nu wel weer goed te gaan.
Voordat ik de bus starte stond de accu op 12.5 V.
Op het moment van goeien zakte de meter terug tot 11.3 V.
De bus langzaam wegrijdend ( het was - 4 graden )
Na eerste 500 meter stond de meter op 13.8 V.
Na de 500 meter ging de meter naar 14.3 V.
Hierna heb ik de tweede accu ingeschakeld zodat deze ook opgeladen werd.
Beide meters gaven 14.3 V aan met de lampen en kachel aan.

ps Tussen de accu's zit wel een scheidings relais op de D+ van de dynamo aangesloten (dankzij het Schema van de :T44EVER )maar ik heb er wel een schakelaar tussen gezet .
Bedankt voor de tips tot zo ver :)
Plaats reactie