Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
omgekatte T5 Multivan
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
omgekatte T5 Multivan
http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.
Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.
Groetjes Driekus Ardesch
Re: omgekatte T5 Multivan
Niet bieden, maar weglopen 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: omgekatte T5 Multivan
Die 60.000 km klopt ook nooit natuurlijk, stel dat dit 300.000 km moet zijn.
Er gaat nog wel eens wat stuk aan die 128KW motor........................
Hoe weet je dat tie van eind 2007 is trouwens ?
En je bedoeld dat het kentekennummer van een higline is met dub. cabine, maar dat vervalt allemaal lijkt me als de bus opnieuw beoordeeld gaat worden bij invoer / registratie
Ik koop ook vaak op veilingen , gevoelsmatig als het bouwjaar ECHT 2007 is lijkt me 5000 euro goeie deal mits technisch alles in orde en dat moet je ook maar afwachtten.
Er gaat nog wel eens wat stuk aan die 128KW motor........................
Hoe weet je dat tie van eind 2007 is trouwens ?
En je bedoeld dat het kentekennummer van een higline is met dub. cabine, maar dat vervalt allemaal lijkt me als de bus opnieuw beoordeeld gaat worden bij invoer / registratie
Ik koop ook vaak op veilingen , gevoelsmatig als het bouwjaar ECHT 2007 is lijkt me 5000 euro goeie deal mits technisch alles in orde en dat moet je ook maar afwachtten.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 05 feb 2014, 07:55, 3 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: omgekatte T5 Multivan
Van 2200kg naar 1770kg ?ardesch 879 schreef:http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218
Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.

Een T4 weegt al snel 1700kg , en een T5 is een stuk zwaarder ...
En ja , wat moet je bieden ? 2-3000eur , om te verkopen in onderdelen ? Het blijft tenslotte een gepikte T5 ... Waarom anders zou er geen chassisnummer meer aanwezig zijn ? ... En wil je zo iets wel op je oprit ?
Je schrijft : "komt een nieuw chassisnummer in" . Waar ga je dan een "nieuw" chassisnummer halen ??? Dat ding is minimaal 7-8jaar oud , ik denk niet dat ze bij VW nog even een 2014 chassisnummer zullen afgeven voor zo'n "oud" ding.
Ga je er een "gebruikt " chassisnummer inzetten , dan blijft het altijd een "omgekatte" T5 , niks waard dus . Het is altijd te terug te vinden later .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: omgekatte T5 Multivan
Alles aan stickers, ruiten enz. Is 2007, en ziet er ook zo uit, is waarschijnlijk gestolen en voorzien van ander chassis nr. Kun je zien het nr is er opnieuw ingelast, dit nr vervalt wordt door rdw nieuw nr ingeslagen en kenteken wordt weer geactiveerd
Groetjes Driekus Ardesch
Re: omgekatte T5 Multivan
Nieuwe auto's staan in de fabriek. De rest is in meer of mindere mate gebruikt. Dit bewuste exemplaar is zo verschrikkelijk fout, daarom weglopen.ardesch 879 schreef:Waarom, ben wezen kijken is gewoon nieuwe auto.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: omgekatte T5 Multivan
Oviivo schreef:Nieuwe auto's staan in de fabriek. De rest is in meer of mindere mate gebruikt. Dit bewuste exemplaar is zo verschrikkelijk fout, daarom weglopen.ardesch 879 schreef:Waarom, ben wezen kijken is gewoon nieuwe auto.

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: omgekatte T5 Multivan
Houdt er ook rekening mee een voertuig voorzien van een nieuw chassisnummer uitsluitend te
gebruiken is in Nederland.
Wordt je in het Buitenland aangehouden bij een verkeerscontrole met je 2 chassisnummers heb je echt probleem, leg dat maar eens uit !
Wil je deze exporteren dan loop je tegen de grootst mogelijke problemen aan, andere landen
snappen niets van "ons" sijsteem om een omgekatte auto gewoon een nieuw chassis nummer te geven,
uiteindelijk komt tie gewoon het land niet in daar.
In Engeland moeten dit soort auto's het land uit zelfs, onze grote vriend Penders in Vlaardingen koopt ze
regelmatig op daar voor weinig.
Ik heb zeker 10 jaar auto's en bestelbussen ge-exporteerd en heb ook wel eens een auto terug moeten nemen
die Polen niet in kwam omdat er 2 chassisnummers in stonden.
gebruiken is in Nederland.
Wordt je in het Buitenland aangehouden bij een verkeerscontrole met je 2 chassisnummers heb je echt probleem, leg dat maar eens uit !
Wil je deze exporteren dan loop je tegen de grootst mogelijke problemen aan, andere landen
snappen niets van "ons" sijsteem om een omgekatte auto gewoon een nieuw chassis nummer te geven,
uiteindelijk komt tie gewoon het land niet in daar.
In Engeland moeten dit soort auto's het land uit zelfs, onze grote vriend Penders in Vlaardingen koopt ze
regelmatig op daar voor weinig.
Ik heb zeker 10 jaar auto's en bestelbussen ge-exporteerd en heb ook wel eens een auto terug moeten nemen
die Polen niet in kwam omdat er 2 chassisnummers in stonden.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: omgekatte T5 Multivan
Pascal-141 schreef:Van 2200kg naar 1770kg ?ardesch 879 schreef:http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218
Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.Zit er NIKS meer in dan ? Ik heb een lege T5 , enkel cabine , en die weegt leeg al 1900kg
Een T4 weegt al snel 1700kg , en een T5 is een stuk zwaarder ...
En ja , wat moet je bieden ? 2-3000eur , om te verkopen in onderdelen ? Het blijft tenslotte een gepikte T5 ... Waarom anders zou er geen chassisnummer meer aanwezig zijn ? ... En wil je zo iets wel op je oprit ?
Je schrijft : "komt een nieuw chassisnummer in" . Waar ga je dan een "nieuw" chassisnummer halen ??? Dat ding is minimaal 7-8jaar oud , ik denk niet dat ze bij VW nog even een 2014 chassisnummer zullen afgeven voor zo'n "oud" ding.
Ga je er een "gebruikt " chassisnummer inzetten , dan blijft het altijd een "omgekatte" T5 , niks waard dus . Het is altijd te terug te vinden later .
========================================
Mijn T5 128kw KORT met 6 bak handgeschakeld en Dub. Cabine woog 1863kg
Dus het gewicht van 1770 zou kunnen kloppen.
Een nieuw chassisnummer haal je bij de RDW, dat is een speciale serie voor dit soort gevallen.
Je moet het er zelf in slaan of laten doen op de plek die de RDW aangeeft op het nieuwe kentekenbewijs.
De RDW slaat geen nieuw chassisnummer voor je in !!
De RDW controleert of het chassisnummer op de juiste wijze en plaats is aangebracht.
Vervolgens keurt de RDW de auto aan de hand van de beschikbare gegevens.
Eigenlijk als je er allemaal nog nooit mee te maken hebt gehad allemaal heel lastig.
Eenmaal alles achter de rug hou je een bus over die je uitsluitend in NL kan rijden en die je
OP moet rijden , inruilen /in het buitenland rijden / exporteren ed zijn amper mogelijk.
Het valse chassisnummer blijft gewoon achter de ruit staan.
Op je nieuwe kentekenbewijs komt bijvoorbeeld te staan; plek chassisnummer bij de rechterschokbreker
onder de motorkap
Daar staat dan het nieuwe ingeslagen nummer.
Leg dat maar eens uit aan de Politie als je in Roemenie aangehouden wordt.............................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: omgekatte T5 Multivan
En dat wordt dan verkocht door de Domeinen
Een overheids gerelateerde organisatie.
Deze bus is dus eerder in beslag genomen door Justitie of de Belastingdienst,
anders kan ie niet bij de Domeinen terecht zijn gekomen.
De wereld op z'n kop wederom.

Een overheids gerelateerde organisatie.
Deze bus is dus eerder in beslag genomen door Justitie of de Belastingdienst,
anders kan ie niet bij de Domeinen terecht zijn gekomen.

De wereld op z'n kop wederom.

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: omgekatte T5 Multivan
daarom zit er ook GEEN kenteken bij, kan je je eigen bus omkatte 

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: omgekatte T5 Multivan
http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218" onclick="window.open(this.href);return false;
of bovenstaande kopen, een setje sleutels is aan de hand van het chassisnummer zo besteld
of bovenstaande kopen, een setje sleutels is aan de hand van het chassisnummer zo besteld
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: omgekatte T5 Multivan
Een Duitse Multivan highline heeft waarschijnlijk een slaapbank.. (en die weegt al iets van 150 kg of zo).
Een "gewone" Multivan (met 4 losse stoelen achterin) is 2050 kg.
Mijn Caravelle (met 8 zitplaatsen erin) weegt 1780 kg.
Dus het gewicht lijkt me niet echt raar (voor een DC).
Auto ziet er netjes uit.
2x schuifdeur, navigatie,
Ik denk dat hij iets van 12000-13000 kan opbrengen (zonder papieren), maar ik zou niet meer dan 10 of 11 bieden (?).
Misschien Martin Schilder bellen (zie nummerplaathouder), navragen over onderhoud en mogelijke kilometerstand van kenteken 71-BK-PP?
Succes ermee. Laat ons nog even horen..
Een "gewone" Multivan (met 4 losse stoelen achterin) is 2050 kg.
Mijn Caravelle (met 8 zitplaatsen erin) weegt 1780 kg.
Dus het gewicht lijkt me niet echt raar (voor een DC).
Auto ziet er netjes uit.
2x schuifdeur, navigatie,
Ik denk dat hij iets van 12000-13000 kan opbrengen (zonder papieren), maar ik zou niet meer dan 10 of 11 bieden (?).
Misschien Martin Schilder bellen (zie nummerplaathouder), navragen over onderhoud en mogelijke kilometerstand van kenteken 71-BK-PP?
Succes ermee. Laat ons nog even horen..
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: omgekatte T5 Multivan
Het valse chassisnummer blijft gewoon achter de ruit staan???????
nr. staat boven schutbord en net onder paravan, net onder rubber, heb hem wel op foto staan.
Kijk kenteken maar na 71-bk-pp voor wat betreft gewicht, scheelt toch 400 kilo
Er zit een papier bij de bus van RDW nieuwegein van 26 aug. 2013 waar op staat chassisnr. herslaan en kenteken heractiveren.
nr. staat boven schutbord en net onder paravan, net onder rubber, heb hem wel op foto staan.
Kijk kenteken maar na 71-bk-pp voor wat betreft gewicht, scheelt toch 400 kilo
Er zit een papier bij de bus van RDW nieuwegein van 26 aug. 2013 waar op staat chassisnr. herslaan en kenteken heractiveren.
Groetjes Driekus Ardesch