Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu krijgt pas stroom na aanzetten dim verlichting.

vragen over de T4
Plaats reactie
Wild pigeon
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:45
Locatie: Utrecht

Accu krijgt pas stroom na aanzetten dim verlichting.

Bericht door Wild pigeon »

Ha mede :driveT4

Vorige week is mijn busje voor onderhoud geweest (olie, veren achter en een licht sensor schakelaar bestuurderskant in de deur vervangen) en nu is mijn bus teruggekomen met een heel gek probleem.
De garage geeft aan dat dit niet aan hun werk kan liggen (verwacht ik ook niet, licht sensor hebben we ook weer losgehaald, geen verschil) maar vervelend genoeg hebben ze uberhaupt geen idee wat het probleem kan zijn.

Wat gebeurt er?
Na het starten van de bus krijgt de accu geen stroom, zodra je de dim verlichting aanzet krijgt hij wel stroom (moet dim verlichting zijn, stadsverlichting is niet voldoende).
Vervolgens blijft tevens gek genoeg ook de dimverlichting aan als je die uit zet!

Zet je het contact vervolgens weer uit, dan gaat de verlichting wel gewoon zoals het hoort uit maar begint het verhaal weer opnieuw.

Waar zou het probleem kunnen zitten?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Accu krijgt pas stroom na aanzetten dim verlichting.

Bericht door René »

Brand je accu lampje?
en na de verlichting aanzetten, gaat dan het lampje uit?
Lijkt wel of er geen massa gemaakt kan worden en dmv aanzetten verlichting wordt er via via voldoende massa gemaakt.

Contactblokje onder contactslot misschien de boosdoener?

Grtzzz René
Wild pigeon
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:45
Locatie: Utrecht

Re: Accu krijgt pas stroom na aanzetten dim verlichting.

Bericht door Wild pigeon »

Jep accu lampje brand en accu krijgt ook geen stroom (nagemeten) zet je de verlichting aan dan gaat het lampje uit en krijgt hij netjes zijn toevoer.

Mag ik vragen waarom je denkt aan het contactblokje onder het contactslot? En hoe zou ik dat eventueel kunnen checken?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Accu krijgt pas stroom na aanzetten dim verlichting.

Bericht door René »

Is zo maar een gedachte kronkel dat contact blokje. Lopen diverse (+) schakelingen via dat blokje.
Als je eens een extra massa maakt vanaf het motorblok naar carrosserie, wat gebeurt er dan?

Grtzzz René
Wild pigeon
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:45
Locatie: Utrecht

Re: Accu krijgt pas stroom na aanzetten dim verlichting.

Bericht door Wild pigeon »

Ha Rene,

Dank voor de gedachtenkronkel! Ik ga dit weekend eens ff kijken wat er gebeurt... :)
Plaats reactie