Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Golf 3 1.9td <-> Transporter 1.9td

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DsKe
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2014, 10:41
Locatie: Belgie (Gentse)

Golf 3 1.9td <-> Transporter 1.9td

Bericht door DsKe »

Hallo,

Ik ben Tom, een student uit Belgie en zit met enkele vragen. Het is niet rechtsteeks verwant aan de transporter maar hulp zou handig zijn :) )
Ik beschik al anderhalf jaar over een golf 3 variant 1.9td met +-210 000km op de teller (ik weet het is geen transporter. Ookal was dat men eerste keuze.)
Ik ben zeer tevreden over het golf'ke met de 1.9td motor. Gaat goed mee in het dagelijkse verkeer. Maar sinds korte tijd ben ik ook de trotse eigenaar van een caravan (+-4m en leeggewicht = 650kg). In combinatie met de golf stelt deze mij voor het eerst in dat anderhalf jaar een beetje 'teleur'.
Nu heb ik al wat opzoekwerk gedaan. En de 1.9td in de transporter is dezelfde als in de golf. Wel andere versnellingsbak. Nu is mijn vraag zijn er 'tips & tricks' om mijn golf'ke te voorzien van wat extra trekkracht ? Zonder de betrouwbaarheid in gedrang tebrengen OF spaar ik gewoon beter door tot ik een mooie transporter (met zwaardere moteur) tegenkom. Ik zou gewoon nog graag zeker 1-2jaar met het golf'ke rijden. Want financieel is deze zeer gunstig en betrouwbaar.

Ik heb volgende week schoolvakantie dus zou hier al mee willen beginnen
--> Egr-plaatje plaatsen
--> Katalysator uitslaan
--> Dieselfilter eens vervangen (geen tuning maar toch... zal zeker geen kwaad kunnen)

Maar ik las nog meer dingen die ik kan veranderen zoals
--> Turbodruk opvoeren
--> Dieselpomp opvoeren
--> Oliekoeler
--> Intercooler
-->...

Maar deze dingen zie ik liever uitgevoerd worden door iemand die er de juiste kennis van heeft of met een grondige HOW-TO in de hand. Weten jullie toevallig een goed adresje om dit te laten uitvoeren?

Mvg DsKe
Laatst gewijzigd door DsKe op 18 mei 2014, 12:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: 1.9td transporter <-> golf 1.9td

Bericht door DNS »

Nu is mijn vraag zijn er 'tips & tricks' om mijn golf'ke te voorzien van wat extra trekkracht ? Zonder de betrouwbaarheid in gedrang tebrengen OF spaar ik gewoon beter door tot ik een mooie transporter (met zwaardere moteur) tegenkom.
Beide? :lach

Maar je bent idd op de juiste weg. EGR-plaatje (en EGR schoonmaken), kat leeg meppen zijn de makkelijkste/goedkoopste dingen om mee te beginnen. Daarna moet je idd aan een intercooler gaan denken, turbo en dieselpomp daarop aanpassen en de oliekoeler om alles op de juiste temperatuur te houden.

Wil je meer info die specifieker is voor je Golf? Probeer dan eens volksforum.com; daar kunnen ze je waarschijnlijk beter advies geven over bijv. van welke auto je het beste de intercoolerslangen e.d. kan pakken. :toppie
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
DsKe
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2014, 10:41
Locatie: Belgie (Gentse)

Re: 1.9td transporter <-> golf 1.9td

Bericht door DsKe »

Hallo, bedankt voor de reactie. Ik heb al opgezocht op enkele fora meer omtrent de golf. Maar nu dacht ik het hier te proberen. Omdat ik denk dat er op dit forum meer kennis is omtrent het trekken van aanhangwagens in combinatie van een 1.9td. En dat het voornaamste werkpunt is voor mij. Meer trekvermogen bij belasting door aanhangwagen.

Mvg DsKe
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 1.9td transporter <-> golf 1.9td

Bericht door Multivan Generation »

Vraag het anders eens aan Pascal-141,

die heeft dat regelmatig bij een T4 1,9 td uitgevoerd.
Gewoon via de zoekfunctie te vinden.
Welkom op weetjewel trouwens.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie