Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vastzittende achterrem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

vastzittende achterrem

Bericht door arjanzevenaar »

Van de week met pech op de vluchtstrook gestaan, ik vond de bus al een beetje stroef optrekken, bleek mijn linker achterrem vast te zitten. Ik heb schijfremmen achter. Velg en schijfremmen beetje erg heet.. Daarna rustig teruggereden en een paar klappen op de remklauw gegeven. Leek beter dan ervoor. Heb ik vandaag :werkaanT4 de boel losgehaald zie ik dat het palletje van de handrem niet meer terugveerd, de remklauw losgehaald en alles schoongemaakt. Ook de handrem instelling nog maar een keer opnieuw ingesteld. (staat op T4-wiki) Heb niet de cilinder open gehad omdat daarna alles weer vlot liep. De bus heeft wel paar weken stilgestaan maar niet op de handrem. Vraag mij af of iemand dit ook heeft gehad en of er nu wat vervangen moet worden ?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vastzittende achterrem

Bericht door Pascal-141 »

arjanzevenaar schreef:Van de week met pech op de vluchtstrook gestaan, ik vond de bus al een beetje stroef optrekken, bleek mijn linker achterrem vast te zitten. Ik heb schijfremmen achter. Velg en schijfremmen beetje erg heet.. Daarna rustig teruggereden en een paar klappen op de remklauw gegeven. Leek beter dan ervoor. Heb ik vandaag :werkaanT4 de boel losgehaald zie ik dat het palletje van de handrem niet meer terugveerd, de remklauw losgehaald en alles schoongemaakt. Ook de handrem instelling nog maar een keer opnieuw ingesteld. (staat op T4-wiki) Heb niet de cilinder open gehad omdat daarna alles weer vlot liep. De bus heeft wel paar weken stilgestaan maar niet op de handrem. Vraag mij af of iemand dit ook heeft gehad en of er nu wat vervangen moet worden ?
Komt wel vaker voor . De ene keer is het de remklauw zelf die vastzit , de andere keer is het de handremkabel die vastzit.
Vaak is het opgelost met alles eens open te maken (een revisiekitje voor de zuiger is ook wel aan te raden), goed opkuisen , beetje smeren , en terug samenstellen .
Maar regelmatig blijft de remklauw terug vastzitten , dan is een setje nieuwe klauwen (of een setje goede tweedehands) de enige oplossing .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: vastzittende achterrem

Bericht door arjanzevenaar »

Ok, dacht ik ook al aan. Remschijven en blokken zijn nieuw lijkt het. Thanks. :T44EVER
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: vastzittende achterrem

Bericht door frank884 »

remklauw bij mij rechts achter loopt ook af en toe aan
ga binnenkort de schijf en de blokken vervangen (290.000 km 1e schijven) (2e blokken)
op de nieuwe schijven wil ik dat niet hebben, dus gaat de cylinder ook in de revisie
links natuurlijk ook gelijk
http://www.ebay.de/itm/130536560412?ssP ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie