Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ons project: Talulah Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

OH JEE EEN PLAS!

Bericht door Daggie »

plasje.jpg
KIJK eens wat we aantroffen onder de matten voorin. En niet alleen onder de matten, ook onder het rubberachtige materiaal dat we er tijdelijk uit moesten halen om dat geluiddempingsmateriaal aan te brengen.

Het was zeiknat!
Ik had al wel eerder plasjes zien liggen onder waar onze voeten staan, maar ik dacht elke keer dat we gewoon onze voeten niet goed hadden geveegd ouzo. Had er niet echt op gelet.

Nu hebben we een groot probleem lijkt mij. Dat geluidsspul kunnen we nu niet aanbrengen totdat we hebben opgelost waar dat water vandaan komt. Het kan toch onmogelijk condensatie zijn?
Herkent iemand dit probleem?
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door schnarf »

wat een toestanden allemaal zeg,

die lekkage kan je wel terugvinden lijkt , ik denk dat dat van hogerop komt, kijkeens of alle rubber doppen links bij de accu dicht zijn.

bij mijn bus heb ik ontdekt dat het water via de a stijl door het rubber naar binnen sijpelt dus dat kan ook nog.

Die silent coat is erg lekker spul, ik verkoop het zelf in mijn winkeltje en heb er ook wat van in de deuren geplakt.

zou het niet helpen om langs de randen van je schaapisolatie wat spuitlijm te spuiten, dan plakken de haartjes gewoon een beetje vast.

Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
pas ook op met bison want de oplosmiddelen kunnen ook het plasic van het skai-nepleer oplossen

komt allemaal wel goed hoor. :knipoog

André
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Jos M »

Vocht onder de mat of zelfs de hele mat doorweekt (heeft een maand bij de verwarmingsketen gelegen om te drogen, was kilo's lichter geworden), heb ik ook gehad, bij mijn eerste bus was het lekage bij het voorraam, 'nieuw raam erin gekomen en waarschijnlijk niet goed afgekit, kom je pas twee jaar later achter omdat de ramen steeds beslaan omdat de airco stuk is, daarvoor waren de beslagen ramen zo schoon. Raam er uit en opnieuw er in en het was opgolst. Bij mijn huidige kwam het water via de bedrading naar de voorportieren, daar heb ik nu rubber hoesen overheen en het blijft droog.
Dus er kunnen verschillende redenen zijn, als ik jullie was mat eruit en dan is het beter te zien waar het vandaan komt.
sucses
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Hmm .. Ik denk dat er niets anders op zit dan het rubberige vastgeplakte spul er compleet uit te bikken met een plamuurmes, stoelen eruit, alles droog te maken en dan met een tuinslang van buitenaf gaan spuiten om te zien waar het naar binnen komt. Maar wat als het geen water is? En het is iets van een of andere vloeistof uit de motor? En wat als we weten waar het naar binnen komt maar we weten niet hoe we dat kunnen voorkomen? Ik bedoel, het zal niet een if ander simpel gaatje zijn dat we kunnen dichtkitten. Pff ik heb er n hard hoofd in. Als ik naar een garage ga om advies te vragen vragen ze daar natuurlijk weer de hoofdprijs voor. Net als die keer dat onze slijptol kapot ging en we n paar bouten lieten wegslijpen bij de garage, ka ching!
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door kikker »

Heb je airco? Dan kan je het afvoerslangetje ook nog controleren. Zit ongeveer in het midden van het dashboard en die gaat door de vloer heen.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Nee helaas, geen airco.. Was 't maar zo'n feest! :gekte
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Die witte slang heb ik nog nooit gezien en lijkt me niet origineel.
De zwarte slang in het midden eens naar boven volgen.
Daar zit een klemmetje op,
voorzichtig loshalen en slangetje eens verwijderen.
Dan het slangetje naar beneden toe eens doorspuiten (is overloop slangetje van de kachelunit),
en vervolgens eens eens voorzichtig met bijvoorbeeld een tierap door het gaatje naar boven prikken,
wellicht dat er wat drab meekomt dus doekje bij de hand houden.

Toch is het vrij normaal dat er vocht onder die mat zit, condens bijvoorbeeld.
Je kunt de kachelunit eens goed bekijken, en eventueel een vinger in het vocht steken en voorzichtig proeven.
Proeft het heel vreemd dan kan het koelvloeistof zijn van de kachelunit.
proeft het naar niets, dan is het (condens-) water vanuit kachelunit, of door lekkage van de ruit.
En dan is het de ruit testen :knipoog

Succes met zoeken, het weer is er goed voor nu :yes

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door matje86 »

bij een engelse zit het toch anders om, dan zit volgens mij de kachel unit links :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

matje86 schreef:bij een engelse zit het toch anders om, dan zit volgens mij de kachel unit links :werkaanT4
En dus?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door matje86 »

lekt ie dan rechts? de vloer is van links naar rechts droog zo te zien
en waarvoor dient die witte kabelgeleider ? dat stukje kom ik net tekort :werkaanT4 ben met een muurtje bezig :ie
Laatst gewijzigd door matje86 op 06 mar 2014, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

matje86 schreef:lekt ie dan rechts?
Water onder de mat kan door rijden van bochten zo van links naar rechts stromen.
Of is Engels water anders? :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door matje86 »

dan had je wel sporen gezien voor de plakplekken
een foto van de wielkast binnenzijde zal al meer duidelijk maken :goodidea
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2029
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Mickel Moen »

schnarf schreef: Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
André
Dit herken ik dus niet. Ondergrond goed schoonmaken. Ondergrond inspuiten met sproeilijm en skai goed inspuiten met sproeilijm, De benodigde tijd wachten, ik meen zo'n 10 minuten en plakken maar. Zit bij mij perfect. http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/b ... nelen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en aaahhrrgghh... Nog steeds piepen overal die schapenharen doorheen!!
Afbeelding
Ook dit herken ik dus niet. Type wol en dat je de wol gesplitst hebt, zal hier debet aan zijn. Overigens lijkt het ook wel, of je beplating niet goed aansluit bij de carrosserie.

http://mickelmoen.blogspot.nl/p/isolati ... latie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 06 mar 2014, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Mickel Moen schreef:
schnarf schreef: Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
André
Dit herken ik dus niet. Ondergrond goed schoonmaken. Ondergrond inspuiten met sproeilijm en skai goed inspuiten met sproeilijm, De benodigde tijd wachten, ik meen zo'n 10 minuten en plakken maar. Zit bij mij perfect. http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/b ... nelen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en aaahhrrgghh... Nog steeds piepen overal die schapenharen doorheen!!
Afbeelding
Ook dit herken ik dus niet. Type wol en dat je de wol gesplitste hebt, zal hier debet aan zijn. Overigens lijkt het ook wel, of je beplating niet goed aansluit bij de carrosserie.

http://mickelmoen.blogspot.nl/p/isolati ... latie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, klopt, sluit nog niet goed aan. Ik ga nog een extra laag schuim en tapijt over de wielkas heen doen. Je bent een oplettende kijker, Mickel Moen!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2029
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Mickel Moen »

Ik bedoel niet zozeer aan de onderkant, maar aan de achterkant.

Ik heb geen plaatje van mijn bus van de beplating bij de wielkast, maar wel van de bovenkant. Wat ik bedoel, is dat de beplating bij mij in/over de profielen valt, waardoor deze vrijwel kierloos is en er zeker geen wol doorheen piept.

Afbeelding

Overigens zijn wat kiertjes helemaal niet erg. Voor het "ademen" van de wol juist wel goed.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie