Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenverlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

binnenverlichting

Bericht door Jos M »

ik heb een andere binnenverlichting vvor mijn bus met een stekker met 4 draden, in mijn bus zit er een met 3, hij werkt hier wel op, maar mijn vraag is waar is die vierde draad voor (zwart/geel)
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: binnenverlichting

Bericht door limburger »

als je daar 12v op zet gaat de uitschakelvertraging direct uit. extra kabeltje leggen naar de zekering kast en je binnenverlichting gaat (met gesloten deuren) uit bij starten van de bus.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: binnenverlichting

Bericht door Jos M »

Dank je, moet er toch met een plus heen voor bediening schuifdak sluit ik deze ook aan. :jumpklap
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: binnenverlichting

Bericht door Jos M »

limburger schreef:als je daar 12v op zet gaat de uitschakelvertraging direct uit. extra kabeltje leggen naar de zekering kast en je binnenverlichting gaat (met gesloten deuren) uit bij starten van de bus.

:driveT4 :T44EVER
Ik ga er van uit dat hij niet op de constante + moet, dus naar welke moet deze extra draad dan wel?
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: binnenverlichting

Bericht door limburger »

multimeter erbij en ff meten, of op t4wiki even de schema's bekijken. ik ken ze niet van buiten, wellicht andere hier op :wjw die dit zo kunnen vertellen.

dan kun je kiezen uit 2 opties, een draadje op de contact spanning (dan gaat die uit als je de auto op contact zet) of op de D+ (die komt van je dynamo, dan gaat die pas uit als de motor draait)

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie