Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verbruik t4 2.4d meten

vragen over de T4
Plaats reactie
Toin
Berichten: 85
Lid geworden op: 31 okt 2013, 09:58

Verbruik t4 2.4d meten

Bericht door Toin »

Wanneer stop je met vullen, na de eerste afslag van vulpistool, of telkens wat erbij?
Zoals ik het doe, vind ik niet zo representatief, kom op verbruik tussen 1:7 tot aan 1:17! Naar gelang omstandigheden.
Moet toch beter kunnen.
2.4 aab '94
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Verbruik t4 2.4d meten

Bericht door matje86 »

als je vulpistool afslaat, dat druppelen doe je alleen als je blokken onder je banden aan de linkerkant hebt(dan wordt hij pas echt vol :knipoog )
gebruik ligt aan je rechter voetje
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Verbruik t4 2.4d meten

Bericht door rick_k »

Ik ga altijd nog ff door nadat hij afslaat. Kan dan nog makkelijk 5 liter bij en dat is toch 50 km verder.

Verbruik kijk je heel simpel naar de getankte liters en de vorige km-stand trek je van de nieuwe km-stand af.

mvg Rick
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Verbruik t4 2.4d meten

Bericht door koensch »

rick_k schreef:Ik ga altijd nog ff door nadat hij afslaat. Kan dan nog makkelijk 5 liter bij en dat is toch 50 km verder.

Verbruik kijk je heel simpel naar de getankte liters en de vorige km-stand trek je van de nieuwe km-stand af.

mvg Rick
Als je een hogere nauwkeurigheid wilt, doe dit over meerdere tankbeurten, dan middelen de tankbeurt-verschillen zich uit. Je wordt dan ook niet verleidt om de tank te overvullen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Toin
Berichten: 85
Lid geworden op: 31 okt 2013, 09:58

Re: Verbruik t4 2.4d meten

Bericht door Toin »

koensch schreef:
rick_k schreef:Ik ga altijd nog ff door nadat hij afslaat. Kan dan nog makkelijk 5 liter bij en dat is toch 50 km verder.

Verbruik kijk je heel simpel naar de getankte liters en de vorige km-stand trek je van de nieuwe km-stand af.

mvg Rick
Als je een hogere nauwkeurigheid wilt, doe dit over meerdere tankbeurten, dan middelen de tankbeurt-verschillen zich uit. Je wordt dan ook niet verleidt om de tank te overvullen.
Inderdaad Rick, heb alle tankbonnen nog en alle ltr's opgeteld
Ook de klm's
1030 ltr
13000 dkm
1:13 dus
9000 dkm reizen
4000 dkm voorn. Middellange afstanden
2.4 aab '94
150000 km
:goodidea
Plaats reactie