Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
kloppend rempedaal
kloppend rempedaal
Ik heb al een tijdje een pulserend rempedaal (bij het remmen!)
Als je doorremt voel je er eigenlijk niets van (daarom ook geen probleem gehad bij de keuring) maar als je moet vertragen bij lagere snelheid, voel je het harder.
In de garage ( geen VW dealer) hebben ze de voorste remschijven al vervangen en het was tijdelijk wel iets beter maar ik begin me er stilaan aan te ergeren.
Daarstraks had ik de achterwielen eraf, je kan de schijven met de hand draaien, maar op één punt lopen ze aan. Als je ze met hand een draai geeft, draaien ze een keer of twee rond en dan stoppen ze (meestal) op ongeveer hetzelfde punt. Je voelt dat ze raken, maar om nu te zeggen dat het daar zo zwaar gaat, ook weer niet.
Dat pulseren doet hij al langer, sinds kort gaat het ABS lampje ook branden op de snelweg (vanaf 120) Ik vermoed dat dat een ander probleem is, waarvoor ik eens bij VW moet binnenstappen, maar ik vermeld het toch maar even...
( volgens mij werkt het ABS gewoon niet als dat lampje brandt )
Worden remschijven tegenwoordig nog geslepen, of kan je ze dan net zo goed vervangen?
Of heeft er iemand 'nog wat liggen' voor een 2,5 TDI van 2000?
Als je doorremt voel je er eigenlijk niets van (daarom ook geen probleem gehad bij de keuring) maar als je moet vertragen bij lagere snelheid, voel je het harder.
In de garage ( geen VW dealer) hebben ze de voorste remschijven al vervangen en het was tijdelijk wel iets beter maar ik begin me er stilaan aan te ergeren.
Daarstraks had ik de achterwielen eraf, je kan de schijven met de hand draaien, maar op één punt lopen ze aan. Als je ze met hand een draai geeft, draaien ze een keer of twee rond en dan stoppen ze (meestal) op ongeveer hetzelfde punt. Je voelt dat ze raken, maar om nu te zeggen dat het daar zo zwaar gaat, ook weer niet.
Dat pulseren doet hij al langer, sinds kort gaat het ABS lampje ook branden op de snelweg (vanaf 120) Ik vermoed dat dat een ander probleem is, waarvoor ik eens bij VW moet binnenstappen, maar ik vermeld het toch maar even...
( volgens mij werkt het ABS gewoon niet als dat lampje brandt )
Worden remschijven tegenwoordig nog geslepen, of kan je ze dan net zo goed vervangen?
Of heeft er iemand 'nog wat liggen' voor een 2,5 TDI van 2000?
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kloppend rempedaal
Wat zou kunnen is dat er een ABS ring niet helemaal jofel meer is, en af en toe het ABS-systeem activeert.
Groeten Peter
Groeten Peter
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: kloppend rempedaal
Heb ik ook af en toe
Links voor is mijn abs-ring gebroken, dus binnenkort het zaakje maar eens demonteren. Weet iemand uit zijn hoofd het aantal tanden van zo'n ring en/of onderdeel nummer?
Links voor is mijn abs-ring gebroken, dus binnenkort het zaakje maar eens demonteren. Weet iemand uit zijn hoofd het aantal tanden van zo'n ring en/of onderdeel nummer?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: kloppend rempedaal
Alvast mercie voor de reacties...Endebendebus schreef:Heb ik ook af en toe
Links voor is mijn abs-ring gebroken, dus binnenkort het zaakje maar eens demonteren. Weet iemand uit zijn hoofd het aantal tanden van zo'n ring en/of onderdeel nummer?
Ik neem aan dat jullie het nu allebei over het ABS lampje hebben...?
Als die gebroken ABS ring de oorzaak is, is dat al boven water. Na het wisselen van de voorste schijven was dat lampje gek beginnen doen, terug naar de (nietVW) garage en die vonden toen de gebroken ABS-ringen. Vermits zij niet konden uitlezen, konden ze niet bevestigen dat dat de oorzaak was.
Volgens hun moest je de complete as vervangen omdat de ring daar vast om geperst zou zijn. In namaak zou het al een 600euri's aan material zijn (beide kanten zijn stuk) Hij liet me toen onderdeel tekeningen zien met en zonder die krans.
Wat de remschijven betreft, iemand een 'adresje' in het Antwerpse om ze te laten slijpen of nieuwe te halen?
Re: kloppend rempedaal
Au!!
Dat is lekker verdienen!
Die ringen tik je er zo vanaf...en ook met wat beleid weer op...zijn gewoon los te koop..zie de link..
grt.Harry
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is lekker verdienen!
Die ringen tik je er zo vanaf...en ook met wat beleid weer op...zijn gewoon los te koop..zie de link..
grt.Harry
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: kloppend rempedaal
Je hebt zopas weer een vriend erbij...Harry 341 schreef:Au!!
Dat is lekker verdienen!
Die ringen tik je er zo vanaf...en ook met wat beleid weer op...zijn gewoon los te koop..zie de link..
grt.Harry
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik veronderstel dat de ring er langs de 'motorkant' erover heen gaat? (Cardan demonteren dus?) Zover had ik het nog niet bekeken...
Re: kloppend rempedaal
Klik op deze link...dan zie je ze zitten...vanaf wielzijde erop tikken dus..
grt.Harry
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
grt.Harry
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: kloppend rempedaal
Pas effe op!!!!Harry 341 schreef:Klik op deze link...dan zie je ze zitten...vanaf wielzijde erop tikken dus..
grt.Harry
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Spidan geeft al 3 verschillende types aan.
Er zitten verschillen (een paar millimeter) in de lengtes van de aandrijfassen.
Als je bus verlaagd is, moet je de kortere aandrijfassen hebben.
Dit alles heeft te maken met het in- en uitveren van je bus.
Als ze te lang zijn, gaan op den duur de homokneten kapot, door het inveren.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kloppend rempedaal
Hij wil alleen de ringen vervangen vermoed ik,
dan maakt de lengte van de aandrijfassen niets uit..
Is ook veel goedkoper
dan maakt de lengte van de aandrijfassen niets uit..
Is ook veel goedkoper
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: kloppend rempedaal
Die paar mm maken écht het verschil niet bij verlagen . Na 250.000km met verlaging (lees : rondrijden op de bumpstops ) te hebben rondgereden , waren de aandrijfassen van mijn T4 nog steeds helemaal OK .Geert G schreef: Als je bus verlaagd is, moet je de kortere aandrijfassen hebben.
Dit alles heeft te maken met het in- en uitveren van je bus.
Als ze te lang zijn, gaan op den duur de homokneten kapot, door het inveren.
En wat betreft de ABS ringen uit dit topic : de ringen zijn apart te vervangen , dus kan hij gewoon zijn huidige aandrijfassen blijven gebruiken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: kloppend rempedaal
haha , je was me net voorMultivan Generation schreef:Hij wil alleen de ringen vervangen vermoed ik,
dan maakt de lengte van de aandrijfassen niets uit..
Is ook veel goedkoper
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: kloppend rempedaal
Klopt, daarstraks besteld bij Joure...Multivan Generation schreef:Hij wil alleen de ringen vervangen vermoed ik,
Ook wat verder 't forum uitgepluist en al de nodige 'handleiding' gevonden...
Busje weer dik in orde tegen de vakantie volgende maand en nog genoeg centen over voor een dikke 'kreem'... (ijs voor de noorderburen!)
- Multivan Generation
- Berichten: 33914
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kloppend rempedaal
Het forum bespaard weer eens geld en dat is een goede zaak
Re: kloppend rempedaal
Heb een 2 ledig remmenprobleempje gehad, 2,5 TDi T4. Er zat er lucht bij vermoedelijk de rechter voorrrem, dat merkte je aan dat de ABS niet gelijkmatig afging bij hard remmen, met inderdaad wat pomperig pedaal gedrag, en daarnaast bleef de rempedaal tegendruk wat te zacht. Nieuwe hoofdremcylinder, maar probleem bleef, en we hebben toen het vacuum pompje (aan de voorkant van het motorblok, achter de radiator) vervangen. Alles OK daarna.- F
Re: kloppend rempedaal
Hoi, heb de ringen ook zelf vervangen. Leuk klusje. Als je de plaats waar de ringen zitten heb schoongemaakt, geborsteld, gaan de ringen er vlot omheen. Gebruik wel een vul middel of eerst een stukje tape erom heen. En dan er op tikken. De ringen hebben niet te leiden, dus "vast" is "vast".
Daarna het gehobbel met remmen afgelopen.
Succes
Lammert
Daarna het gehobbel met remmen afgelopen.
Succes
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.