Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen.

vragen over de T5
Plaats reactie
alexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009, 22:57

T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen.

Bericht door alexander »

Beste allemaal!

Sinds kort is ons gezin wat groter geworden en keek ik uit naar een Touran, maar,gezien de 2dehands prijzen en een oude droom om een VW busje te bezitten, waarom niet direct een T5? Nu ben ik van plan om een T5 (voorkeur: dubbele cabine korte wielbasis / makkelijker in het dagelijks gebruik, airco, ik heb al de tip gekregen om naar een 105 pk model uit te kijken ivm. de trekkracht, bij voorkeur geen overdreven kleur of zwart) om te bouwen (ik denk dat dit goedkoper is dan er een kant en klaar te kopen) om zo ook aanspraak te maken op het kwarttarief en om lekker mee op vakantie te gaan met het gezin.

Nu is een verdere wens om na ombouw (wij slapen in een tent/huisje dus het mag best een minimale RDW ombouw zijn /liever ruimte om te stapelen dan kastjes) toch minimaal 5 volwaardige en legale zitplaatsen te hebben en daar begint de verwarring . Ik kan veel maar in mijn dak zagen en een slaapbank lassen gaat mij te ver, vandaar dat ik hier en daar naar info vraag, deze 2 zaken laat ik dus doen door een ombouw bedrijf. Ik moet eerst wel weten welke T5 is moet kopen om niet in de problemen te komen, de kinderen moeten wel legaal mee kunnen op vakantie jump! :jump !

Bestaat er een achterbank die 3 gordels heeft en toch een RDW goedgekeurde slaapbank is? Kortom, voor iemand die het allemaal voor het eerst moet uitzoeken een hele klus. Ik heb net ook een hele mooie ombouw van een T4 multivan2 gelezen op dit forum (van "Multivan Generation'"). Ik zoek dus iets van die strekking maar dan van een T5 dubbele cabine, of moet ik dan maar naar een T5 multivan, als die een beetje betaalbaar worden, uitzien?

Wie heeft mijn toekomstige ombouw al meegemaakt (of weet iemand)?

Ik hoop hier, en bij een VW eigenbouw camperclub bijeenkomst (als deze er zijn, weet iemand dit? Ik heb wel al iets van een nieuwjaarbijeenkomst gehoor.) in levende lijve, mensen te ontmoeten die mij kunnen helpen om uiteindelijk ook een camperbezitter te worden.

M.v.g., Alexander.

P.S. Ik had mij reeds voorgestel in de "Even voorstellen rubriek" maar ik kan het mij voorstellen dat ik de ombouw vragen in een andere rubriek nogmaals moet vragen. O ja, tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen.

Bericht door zeef »

Ik heb nog een grijze Multivan achterbank in de aanbieding. Met gordels en al. In combinatie met de middelste stoelen (die ik niet in de verkoop heb) kun je daar een bed van maken.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
fjpalm
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:32
Locatie: T HARDE

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen.

Bericht door fjpalm »

zeef schreef:Ik heb nog een grijze Multivan achterbank in de aanbieding. Met gordels en al. In combinatie met de middelste stoelen (die ik niet in de verkoop heb) kun je daar een bed van maken.
vraagje is de bank volledig leer of stoffen bekleding.
als die volledig leer is heb ik wel belangstelling.
wat vraag je er voor?

gr freddy

:driveT5 :T54LIFE
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen.

Bericht door zeef »

fjpalm schreef:
zeef schreef:Ik heb nog een grijze Multivan achterbank in de aanbieding. Met gordels en al. In combinatie met de middelste stoelen (die ik niet in de verkoop heb) kun je daar een bed van maken.
vraagje is de bank volledig leer of stoffen bekleding.
als die volledig leer is heb ik wel belangstelling.
wat vraag je er voor?

gr freddy

:driveT5 :T54LIFE
Hoi Freddy. Helaas, is volledig stof. Succes met de ombouw!
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
iMacJack
Berichten: 177
Lid geworden op: 13 mei 2007, 10:49
Locatie: Monster

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen.

Bericht door iMacJack »

alexander schreef:Beste allemaal!

Sinds kort is ons gezin wat groter geworden en keek ik uit naar een Touran, maar,gezien de 2dehands prijzen en een oude droom om een VW busje te bezitten, waarom niet direct een T5? Nu ben ik van plan om een T5 (voorkeur: dubbele cabine korte wielbasis / makkelijker in het dagelijks gebruik, airco, ik heb al de tip gekregen om naar een 105 pk model uit te kijken ivm. de trekkracht, bij voorkeur geen overdreven kleur of zwart) om te bouwen (ik denk dat dit goedkoper is dan er een kant en klaar te kopen) om zo ook aanspraak te maken op het kwarttarief en om lekker mee op vakantie te gaan met het gezin.

Nu is een verdere wens om na ombouw (wij slapen in een tent/huisje dus het mag best een minimale RDW ombouw zijn /liever ruimte om te stapelen dan kastjes) toch minimaal 5 volwaardige en legale zitplaatsen te hebben en daar begint de verwarring . Ik kan veel maar in mijn dak zagen en een slaapbank lassen gaat mij te ver, vandaar dat ik hier en daar naar info vraag, deze 2 zaken laat ik dus doen door een ombouw bedrijf. Ik moet eerst wel weten welke T5 is moet kopen om niet in de problemen te komen, de kinderen moeten wel legaal mee kunnen op vakantie jump! :jump !

Bestaat er een achterbank die 3 gordels heeft en toch een RDW goedgekeurde slaapbank is? Kortom, voor iemand die het allemaal voor het eerst moet uitzoeken een hele klus. Ik heb net ook een hele mooie ombouw van een T4 multivan2 gelezen op dit forum (van "Multivan Generation'"). Ik zoek dus iets van die strekking maar dan van een T5 dubbele cabine, of moet ik dan maar naar een T5 multivan, als die een beetje betaalbaar worden, uitzien?

Wie heeft mijn toekomstige ombouw al meegemaakt (of weet iemand)?

Ik hoop hier, en bij een VW eigenbouw camperclub bijeenkomst (als deze er zijn, weet iemand dit? Ik heb wel al iets van een nieuwjaarbijeenkomst gehoor.) in levende lijve, mensen te ontmoeten die mij kunnen helpen om uiteindelijk ook een camperbezitter te worden.

M.v.g., Alexander.

P.S. Ik had mij reeds voorgestel in de "Even voorstellen rubriek" maar ik kan het mij voorstellen dat ik de ombouw vragen in een andere rubriek nogmaals moet vragen. O ja, tips zijn welkom!


3 personen legaal kan wel .
een reimo grondplaat erin met reimo bank dit wordt goedgekeurd kosten van alleen de bank =/- 3200,- euro kijk maar even op http://www.reimo.com .
Ik ben zelf ook bezig om de bus om te bouwen.



gr. en succes
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen

Bericht door klokker »

Het blijkt dan de standaard achterbank in de Multivan geklapt kan worden tot bed, echter ik krijg het niet voor elkaar, hij borgt ergens.
Wie weet dit ?
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen

Bericht door Mart s »

Beste Alexander,

Ik heb een t5 negen zitter gekocht en omgebouwd tot camper.hij is gekeurd met zes zitplaatsen .Hefdak om in te slapen .
De bpm was al afgedragen dus er waren geen bijkomende kosten voor de keuring.

Misschien is dit ook een tip om met aankoop rekening te houden.

Groeten Mart s
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33864
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen

Bericht door Multivan Generation »

Inderdaad, zoek een bus met een WV2 chassisnummer en het gaat zo veel gemakkelijker.
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: T5 ombouw naar kwarttarief camper met min. 5 zitplaatsen

Bericht door klokker »

zeef schreef:Ik heb nog een grijze Multivan achterbank in de aanbieding. Met gordels en al. In combinatie met de middelste stoelen (die ik niet in de verkoop heb) kun je daar een bed van maken.
Ik krijg mijn bank niet neergeklapt, lijkt wel of hij ergens geborgt is.
Plaats reactie