Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ramen niet open en dicht

vragen over de T4
Plaats reactie
Darknoor
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014, 15:51

Ramen niet open en dicht

Bericht door Darknoor »

Hallo alleen

Ik ben oude en nieuw hier we hebben een ander moter in mijn t4 gezet de oude was op na 610.000 km
Maar de bus niet
Maar de vraag is kan iemand het probleem dat er na dat de moter in zat en weer goed liep
Het rechter raam alleen naar benden ging en niet meer om hoog,dus maar een twee hands raammoter gehaald
En alles deet het weer.tot ik er achter kwam de de dynamo stuk was dus van de oude moter gehaald en er weer op gezet.
En nu komt het de ramen doen het niet meer links ging wel naar beneden maar niet om hoog,rechts doet niets.
Ik heb de bedrading na gekeken maar geen breuken bij de deuren.
Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt of weet iemand een oplossing

Mvg
Richard
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Ramen niet open en dicht

Bericht door fiddler »

Het zou kunnen dat je toevallig twee aparte problemen had en hebt; meet eens de afgegeven spanningen, ook die op de motortjes, en misschien is je zekeringen systeem toe aan onderhoud zoals schoonmaken. 600.000 km is behoorlijk veel, compliments ... -F
Darknoor
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014, 15:51

Re: Ramen niet open en dicht

Bericht door Darknoor »

Hi fiddler

Bedankt dat je gereageerd hebt ik heb het bij de moter gemeten en die geeft 12.42 volt maar wat bedoel je met de zekeringkast
Ik heb die los gehad en alle zekering er uit gehaald en er weer in gedaan
Ik heb al een tweedehands moter gekocht voor dat de dynamo van de oude moter hier is op gezet en toen deet als het weer,
Wat ik niet begrijp is dat ze nu alle twee het niet meer doen na dat ik de dynamo van de oude moter er op zet en de ramen doen het niet meer

Hoor graag van je
Mvg
Richard
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Ramen niet open en dicht

Bericht door fiddler »

Als je zekeringen en kabels ok zijn en je al een andere raam motor hebt geprobeerd, en de spanning bij de raammotor aankomt, weet ik het niet. Miscchien zo iets "lulligs" als het schakelaartje dat de ruit aanstuurt? Misschien is er iets mis met een massa verbinding (earthing, maybe ground, if you're English). Connectors kunnen ook niet goed zijn, vaak zijn dat de metalen pinnetjes die meestal niet gesoldeerd zijn maar door de isolatie heen drukken en zo contact maken met de bedrading. Misschien heb je hier wat aan: http://www.1946vw.co.uk/vwbooks/vw_info ... 999_on.pdf.

-Weet een andere forummer wat voor invloed een dynamo hier zou kunnen hebben? Vroeger zat er bij oudere types autos zoal een Volvo 245 waar ik jaren zelf aan sleutelde had een aparte spannings regelaar die ik es moest vervangen, maar bij een t4 zit ie waarschijnlijk in de dynamo behuizing zelf. Je weet zeker dat er geen spanning weg lekt bij aansturen van de raammotor? Komt je ruil dynamo van een revisie bedrijf, laat hen het ding es door meten, die speciaal bedrijven doen dat meestal direct en soms zonder kosten, hier vlakbij zat er zo een die een bij hun gekochte gereviseerde ook "gratis" monteerde, geloof dat ie van Bohemen heette, op Dekkershoekje Den Haag, maar hij is denk ik nu verhuisd.

- En mocht je in de regio Den Haag wonen, mijn onderhoud heb ik jaren naar volle tevredenheid door Dick Visser op het Dekkershoekje laten doen, hij heeft bij mijn t4 ook eens iets gedaan aan een raam dat niet lekker liep, bleek toen vuil te zijn in de geleiders. - F
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Ramen niet open en dicht

Bericht door René »

Draad breuk in linkerportier.

Grtzzz René
Plaats reactie