Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stroomvraag laadruimte T5
stroomvraag laadruimte T5
Ik zou graag in de laadruimte van onze T5 een 12V aansluiting hebben om met de zomervakantie de koelbox op aan te sluiten.
Is er ergens een draad in de buurt waar deze op aan te sluiten is of moet deze vanaf de accu komen?
Liefst een geschakelde plus trouwens
ik moet het nog een keer nakijken maar ik dacht in de gebruiksaanwijzing van de box te hebben gelezen dat hij 10 of 15 Ampere nodig had.
Iemand tips?
Is er ergens een draad in de buurt waar deze op aan te sluiten is of moet deze vanaf de accu komen?
Liefst een geschakelde plus trouwens
ik moet het nog een keer nakijken maar ik dacht in de gebruiksaanwijzing van de box te hebben gelezen dat hij 10 of 15 Ampere nodig had.
Iemand tips?
Re: stroomvraag laadruimte T5
Ben bang dat je een kabeltje moet trekken van door je bussie ... heb verleden zomer dat ook gedaan maar dan de 12v van de sigaretten aansteker gepakt en dan nog een zekeringetje er tussen voor het geval dat..
weet niet of je het van je trek haak kan pakken 12v ?
had 2 coolboxen 1 voor bij de handrem en 1 in de laadruimte
weet niet of je het van je trek haak kan pakken 12v ?
had 2 coolboxen 1 voor bij de handrem en 1 in de laadruimte

Re: stroomvraag laadruimte T5
Goed plan, ik zal eens kijken of de trekhaak iets van een plus heeft
Re: stroomvraag laadruimte T5
probeer de zoekfunctie meschien kan je iets vinden op de oudere topics ?


-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: stroomvraag laadruimte T5
Bij is de trekhaak stopcontact voorzien van een geschakelde +.
In mijn geval een dikkere rode draad ongeveer in het midden.
Kan je vrij eenvoudig zien.
Oh ja er zitten er 2.
Een is continu +.
Deze fout had ik ook gemaakt.
De geschakelde draad is iets dunner.
Moet wel zeggen dat ik een 13 polige stekker heb.
In mijn geval een dikkere rode draad ongeveer in het midden.
Kan je vrij eenvoudig zien.
Oh ja er zitten er 2.
Een is continu +.
Deze fout had ik ook gemaakt.
De geschakelde draad is iets dunner.
Moet wel zeggen dat ik een 13 polige stekker heb.
Re: stroomvraag laadruimte T5
Bedankt!! zal binnenkort eens kijken, de stekkerdoos moet toch open want ik kwam er vandaag achter dat van de aanhanger niet alle verlichting het goed doet achter deze bus.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16
Re: stroomvraag laadruimte T5
Hallo Jorg,
Ik ben een keer vergeten de koelkast in de caravan van de 12 volt af te halen...........
Die heeft dus de nacht (gedeeltelijk) op gas en 12 volt gedraaid
Om 03.20 was de stroom op want dat was de tijd die het, toen nog analoge, klokje aangaf.
Nu was t een Opel Ascona die je met 2 man kon aanduwen. ik zie je dat met een T5 niet zo gauw doen.
Het is maar dat je er aan denkt.
Succes ermee,
groeten,
Kees
Ik ben een keer vergeten de koelkast in de caravan van de 12 volt af te halen...........

Die heeft dus de nacht (gedeeltelijk) op gas en 12 volt gedraaid
Om 03.20 was de stroom op want dat was de tijd die het, toen nog analoge, klokje aangaf.

Nu was t een Opel Ascona die je met 2 man kon aanduwen. ik zie je dat met een T5 niet zo gauw doen.

Het is maar dat je er aan denkt.

Succes ermee,
groeten,
Kees
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas..
When nothing goes right, go left
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas..

When nothing goes right, go left
.
Re: stroomvraag laadruimte T5
Goede tip!! Ik was inderdaad op zoek naar een geschakelde plus anders kan je er op wachten dat ik het een keer vergeet en we niet weg kunnen.
Re: stroomvraag laadruimte T5
Al 2 wat dikkere constante plussen gevonden in de laadruimte, deze week weer verder zoeken of er ook een geschakelde in de buurt is.
Bij mijn bus zijn het 2 draden die links achter van boven komen en naar een kastje gaan wat lijkt op iets wat met de stekkerdoos van de trekhaak te maken heeft. Hopelijk kan ik ook de rest nog aan dezelfde kant vinden, zou mooi zijn.
Bij mijn bus zijn het 2 draden die links achter van boven komen en naar een kastje gaan wat lijkt op iets wat met de stekkerdoos van de trekhaak te maken heeft. Hopelijk kan ik ook de rest nog aan dezelfde kant vinden, zou mooi zijn.
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: stroomvraag laadruimte T5
Ik heb in de laadruimte stroomvoorziening , bekabeling rechtstreeks vanaf de batterij (gezekerd uiteraard), en geschakeld via schakelaar in het dashboard , met een lampje in de schakelaar dat brand als de stroom aanstaat. Dan kan ik zo zelf vanuit de cabine de stroom aan of uit zetten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: stroomvraag laadruimte T5
Het is voor ons alleen om met de zomervakantie een koelbox aan te sluiten. Mijn voorkeur is om wel de dikkere constante pluskabel te gebruiken en deze met een relais via de gevonden dunnere geschakelde plus te schakelen.
Als voordeel zie ik dat ik dan nooit kan vergeten de schakelaar om te zetten en ik hoef niet met een kabel helemaal naar de accu en met 1 naar m'n dashboard voor een schakeling.
Al zal de schakeling met schakelaar op het dashboard voor andere ook zijn voordelen kunnen hebben hoor
Als voordeel zie ik dat ik dan nooit kan vergeten de schakelaar om te zetten en ik hoef niet met een kabel helemaal naar de accu en met 1 naar m'n dashboard voor een schakeling.
Al zal de schakeling met schakelaar op het dashboard voor andere ook zijn voordelen kunnen hebben hoor
Re: stroomvraag laadruimte T5
Dan zou ik een constant plus onder de accu weghalen, bij mijn weten zijn daar een paar klemmen over, 6mm2 kabel onder de vloer door gooien en een geschakelde plus van de radio pakken en dan het geheel schakelen met een relais.
Dan weet je zeker dat je een perfecte voedingsbron hebt voor je koelbox!
Dan weet je zeker dat je een perfecte voedingsbron hebt voor je koelbox!