Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dashboardverlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernst1124
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mei 2007, 09:09
Locatie: Buinen

dashboardverlichting

Bericht door Ernst1124 »

Hallo,

Sinds een tijdje werkt mijn dashboardverlichting niet meer. Eerst dacht ik dat het probleem in de kabelbreuk zat in de linker deur. Het is namelijk een tijdje zo geweest dat de dashboardverlichting uitviel bij het openen van de deur. Even de verlichting uit en aan en alles deed het dan weer. Maar sinds enkele weken werkt het gewoon helemaal niet meer. Ook na het repareren van de kabelboom in de linker deur dit weekend werkt de verlichting nog steeds niet (gelukkig de spiegels wel weer).
Alleen de tellerunit zelf is verlicht, maar reageert niet op de dimmer. Verder wordt helemaal niks verlicht. Een andere lichtschakelaar heb ik al geprobeerd, maar levert helaas ook geen oplossing op.
Het gaat om een bus uit 2001.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken/of meten?

Gr. Ernst

ps: nog een rare vraag. Met de draadbreuk van de kabelboom in de deur vloog zekering 14 er wel eens uit. De zekering waar volgens het boekje de ramen/spiegels enz op zitten. Als deze eruit was, dan reed de bus totaal anders. Bij gas los loopt hij normaal mooi uit, maar remde dan zoals het leek veel meer af op de motor. En bij een beetje gas geven meteen met een schok reageren.
Ondanks dat dit probleem weer is opgelost ben ik wel erg benieuwd wat dit nou was, wat dus niet meer werkt zodra zekering 14 eruit is
T6.1 Multivan 2020 199 pk 4-motion lwb
Transporter T4 Caravelle Business 1998 151 pk camper
Passat VR6 GLX 1995
AUDI TT 3.2 2008
Plaats reactie