Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verstuiver

vragen over de T5
Plaats reactie
stukie-stukadoors
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:49

verstuiver

Bericht door stukie-stukadoors »

ik heb een (officieel) 180pk T5 met dsg,

nu gooit deze er bij volle belasting even een flinke zwarte wolk uit !

bij de dealer geweest en deze constateerde dat er 1 verstuiver een afwijkende waarde aangeeft als de andere 3
echter durf de dealer niet met zekerheid vast te stellen dat dit de oorzaak is (maar verder kunnen ze nix vinden, dus dan zal dat het wel zijn)
heb hun aangeboden dat ik de kosten +/- €900 voor mijn rekening neem als het probleem er mee is opgelost en anders dat hun de kosten op zich nemen, echter durven ze dit niet aan.

auto na 2 dagen weer meegenomen bij de dealer vandaan ipv een "gok" van €900 te nemen en doorgereden naar een bevriende garage (http://www.KCPerformance.eu" onclick="window.open(this.href);return false;) en deze heeft ook waargenomen dat 1 verstuiver een dubbele waarde aangeeft als de andere 3 (dubbele waarde is niet goed maar ook niet extreem is mij verteld)

graag verneem ik van één (of meerdere) experts hier, wat hun mening/advies is

Bus is van 06-2011 en heeft +/- 76.000 km weg (en nee er wordt geen coulange toegepast vanuit de dealer)

alvast bedankt
Teamlid van het "www.Dutchmodballteam.nl" Like us op facebook :-)
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: verstuiver

Bericht door imacthomas »

Het lijkt erop dat er een verstuiver niet goed functioneert.
Als deze een hogere waarde aangeeft dan de overige 3 verstuivers dan wordt deze gecorrigeerd door de ECU.

Het is alleen moeilijk te zeggen of het probleem zit in de betreffende verstuiver of een andere.
Het kan zijn dat je verstuiver slecht is of lekverlies langs een verstuiverring.
Of er is compressie verlies wat de verstuiver probeert bij te regelen.

Ik zou de verstuivers demonteren en laten testen.
Dan weet je welke het is en of het een verstuiver is.

Een slecht inspuitende verstuiver kan motorschade veroorzaken dus ik zou er niet te lang mee blijven rijden

Succes
Plaats reactie