Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Krukas gebroken
Krukas gebroken
Help ik was gestrand in frankrijk vogens de garage daar was me distributie riem gebroken zie voorgaand bericht
nu beld de garage en zegt dat me krukas is gebroken weet iemand hoe dit zou kunnen ???
en wat ongeveer de kosten zijn van een ruilmotor T4 2,5 TDI 102 pk van 1999
nu beld de garage en zegt dat me krukas is gebroken weet iemand hoe dit zou kunnen ???
en wat ongeveer de kosten zijn van een ruilmotor T4 2,5 TDI 102 pk van 1999
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Als ik het goed gevolgd heb was er sprake van een geknapte distributiesnaar 18000km na vervanging en is sprake van gevolgschade aan kleppen cylinders en klaarblijkelijk nu ook de krukas (hoewel het voor het eerst is dat ik dit hoor). Ik proef dat de garage nu zit met het probleem wat gebeurde er als eerste de gebroken distributie op basis waarvan zij onder hun 2 jaars garantie alles kosteloos moeten repareren of brak de krukas als eerste op basis waarvan jij voor alle kosten mag opdraaien.
Ik weet niet of vast te stellen is wat oorzaak en wat gevolg is. Ik hoop dat je er in goed overleg met de garage uitkomt.
Ik weet niet of vast te stellen is wat oorzaak en wat gevolg is. Ik hoop dat je er in goed overleg met de garage uitkomt.
Groeten van Wim
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
zou bij een gebroken krukas de riem ook breken?
Ligt er helemaal aan WAAR de krukas gebroken is, maar ik kan me voorstellen dat er wat kleppen krom gaan doordat de timing veranderen kan als de krukas breekt.
Wees op je hoede dat de garage toch na het ontdekken van dure schade tgv distributieprobleem probeert er onderuit te komen.
Gereviseerd onderblok heb ik op ebay gezien voor 2,5 mille met garantie
Ligt er helemaal aan WAAR de krukas gebroken is, maar ik kan me voorstellen dat er wat kleppen krom gaan doordat de timing veranderen kan als de krukas breekt.
Wees op je hoede dat de garage toch na het ontdekken van dure schade tgv distributieprobleem probeert er onderuit te komen.
Gereviseerd onderblok heb ik op ebay gezien voor 2,5 mille met garantie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Was vanmiddag even bij mijn garage in Dirkshorn en heb daar er ook eens even naar gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord dat er een krukas spontaan was gebroken bij een Transporter.
Gezien zijn ervaring ga ik er dus vanuit dat de gebroken krukas het gevolg is van het vastlopen van het blok wat weer het gevolg is van de distributieriem.
Wordt dus een dure reparatie op kosten van jouw garage.
Succes met de afwikkeling
Gezien zijn ervaring ga ik er dus vanuit dat de gebroken krukas het gevolg is van het vastlopen van het blok wat weer het gevolg is van de distributieriem.
Wordt dus een dure reparatie op kosten van jouw garage.
Succes met de afwikkeling
Groeten van Wim
Weet je zeker dat het de krukas is die gebroken is?
Denk namelijk zelf dat het de nokkenas, deze ligt boven die je zie je liggen als het klepdeksel gedemonteerd wordt.
Bij deze komt het vaker voor dat die in 3 delen ligt als de riem kapot is gegaan.
Gebroken krukas kan ik me bijna niet voorstellen want dan zou eerst namelijk de drijfstang of zuiger breken. Die zijn namelijk van een iets minder hard materiaal.
Denk namelijk zelf dat het de nokkenas, deze ligt boven die je zie je liggen als het klepdeksel gedemonteerd wordt.
Bij deze komt het vaker voor dat die in 3 delen ligt als de riem kapot is gegaan.
Gebroken krukas kan ik me bijna niet voorstellen want dan zou eerst namelijk de drijfstang of zuiger breken. Die zijn namelijk van een iets minder hard materiaal.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Krukas
ik ben bij de garage geweest en ja de krukas is werkelijk gebroken
volgens hun is er een bout van de die de drijfstang vast zet afgebroken en de andere er uit gelopen.
hier door een lager er uit gelopen en daarna de kruk as gebroken.
hier door is me distrubutie rien stil blijven staan ( deze was dus niet stuk uiteindelijk) maar een deel van me krukas is stil blijven staan en me distrubutie riem daardoor ook resultaat kleppen op de zuiger en gebroken nokkenas op twee plaatsen drama dus
volgens hun is er een bout van de die de drijfstang vast zet afgebroken en de andere er uit gelopen.
hier door een lager er uit gelopen en daarna de kruk as gebroken.
hier door is me distrubutie rien stil blijven staan ( deze was dus niet stuk uiteindelijk) maar een deel van me krukas is stil blijven staan en me distrubutie riem daardoor ook resultaat kleppen op de zuiger en gebroken nokkenas op twee plaatsen drama dus
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Rivisie motor er in 3500 euro armer
en dan nog een aantal dingen laten doen moet hem nu maar af rijden in totaal nieuwe CV links voor / nieuwe raamrubbers deuren achter /
airco rerapareerd en voor een leet auto rekenen ze ook nog
dat hadden ze niet verteld :(
al metal 5950 euro armer
airco rerapareerd en voor een leet auto rekenen ze ook nog
dat hadden ze niet verteld :(
al metal 5950 euro armer
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00