Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3 enz)

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jansen410
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2014, 09:39
Locatie: Tilburg

Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3 enz)

Bericht door jansen410 »

Ik heb een California T5 gekocht en mijn partner kreeg het in haar rug al na 1 nachtje slapen. Paar keer geprobeerd in de hoop dat ze eraan zou wennen maar nee de klachten bleven en ze had soms wel 2 weken last van 1 nacht in de camper geslapen te hebben.

Heb vele forums gelezen en heb alles uitgezocht wat nu het beste is zodat je zeker weet dat je het beste matras koopt en ZEKER weet dat het oplossing biedt.

Ik heb de oplossing gevonden en dat is http://www.Qmatras.nl in Nijkerk.

Hoe weten we nu welke matras het beste is?
We hebben 2 weken doorgebracht op een heerlijk rustige camping in Nijkerk, http://demaaneschijn.nl/ en zijn bij Qmatras geholpen door 2 zeer enthousiaste vakmensen zeker als het om matrassen gaat. Gert en Alice hebben alle mogelijkheden verteld en die zijn er heel erg veel, daarna proefliggen en testen. En daarna de matrassen mee naar de camping en kun je het daadwerkelijk uittesten en dat maakt het verschil met alle andere matrassen. In Amersfoort kun je het matras niet uitproberen en je wil als je zoveel geld uitgeeft toch zeker weten dat je het juiste koopt en dat je echt van alle klachten af bent.

Na het uitproberen in je eigen camper ga je doorspreken bij Qmatras hoe je je matras wil hebben en wordt samen met Gert en Alice alles doorgenomen. Je hebt dan een matras op maat en het gekke is dat de prijs vergelijkbaar is met Amersfoort maar nu een matras op maat. (prijzen kunnen natuurlijk ook goedkoper of duurder uitvallen afhankelijk van de materialen die je kiest)

We hebben nu gekozen voor een 8 cm dik bovenmatras opgebouwd met verschillende lagen en exact op maat gemaakt. dan als extra hebben we gekozen voor een topdek matras (117x200x4) die we zowel kunnen gebruiken voor beneden als voor boven op het 8 cm dikke matras waardoor we zeer flexibel zijn. Heb namelijk ook regelmatig dat ik met vrienden ga fietsen in de Ardennen en er beneden geslapen wordt. Qmatras heeft zelfs een speciale opberg tas ervoor gemaakt die we er zo bij kregen.

Adres van Qmatras:
Ampèrestraat 19G
3861NC Nijkerk
0332452372 of 0625136188
info@Qmatras.nl

Adres van de Camping De Maaneschijn:
Kamersteeg 3a
3862PJ Nijkerk
0342462055 of 0623343906
camping@demaandeschijn.nl
open van 15 maart tot 30 oktober
incl wifi warm afwaswater, warme douches enz zonder meerprijzen

Matrassen in Amersfoort bij VW campercentrum is niets te testen dus de vraag of het bij je werkt ;-(
Opdekmatras welke op het bestaande matras wordt gelegd:
117x200x3,5cm 157 euro
117x200x7,0cm 290 euro

Vervangingsmatras (vond dit matras te kort als dus geen perfecte maatvoering)
7 cm dik 260 euro, in Amersfoort bij VW campercentrum is niets te testen dus de vraag of het bij je werkt ;-(

Matrassen helemaal naar je wens samen te stellen en goed uit te testen in je eigen camper en exact op maat dus goedpassend in de camper is bij Qmatras in Nijkerk, doe er je voordeel bij, ik heb heel veel tijd gestoken om het uit te zoeken en te kijken hoe je nu zeker weet als je iets koopt dat het ook echt werkt!

Trouwens nog een anders iets waarom de prijs voor een matras op maat vergelijkbaar is dan een standaars matras uit het rek die je niet kan testen: in Amersfoort is natuurlijk het matrasbedrijf wat verdiend en VW campercentrum en bij Qmatras rechtstreeks van de maker.

Zal op korte termijn wat foto's maken of de PDF van Qmatras hierbij plaatsen zodat jullie een beeld hebben.

Gr van mij en vooral mijn partner die als een prinses slaapt ;-)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door bvddobb »

Goed verhaal! Wij hebben een oplegmatras van DefaDreams waar we erg tevreden over zijn, en die we zowel beneden als boven gebruiken, maar je hebt een belangrijk punt: je kunt ze niet echt goed proberen, je moet bij bestellen maar hopen dat het werkt!

Dit klinkt erg goed. Bedankt voor het delen van deze ervaring! Als we ooit nog eens last krijgen van onze rug, gaan we zeker hier eens kijken!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Multivan Generation »

dus je slaapt nu met 8 cm dikke matras + 4 cm opdek matras?
Zo ja, past het hefdak dan nog als je het hefdak neer laat?
Ik bedoel, kun je 12 cm dikte kwijt tussen lattenbodem en hefdak schil bij ingeklapt dak?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door bvddobb »

Peter, ik weet niet of dat een vraag aan ons was, of niet ... :nuts

Maarrrr...: nee, bij ons kan het dak niet dicht met óók de oplegmatras. We rollen hem op en leggen hem achterin.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Multivan Generation »

was een reactie voor Jansen410..
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Oviivo »

dit berichtje klinkt als een beetje te veel reclame, wat mij betreft. Maar goed, ieder zijn meug :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Multivan Generation »

Valt wel mee toch?
Ik ga binnenkort ook 4 weken proefliggen :gekte :bifun
Naast Matje..
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Oviivo »

Het is eigenlijk meer een anti reclame poging voor het VW Camper Centrum in Amersfoort.

Daar mag je, zoals ik nu geleerd heb, niet eens proef liggen op een matras... Och jee.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jansen410
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2014, 09:39
Locatie: Tilburg

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door jansen410 »

Het is niet bedoeld als reclame, ken het bedrijf niet en is verder rijden dan Amersfoort, maar het is bedoeld voor mensen die een goed matras willen zonder risico. Die hoeven nu niet alles uit te zoeken en kunnen kiezen voor direct matras kopen en meenemen bij VW camper centrum of meer tijd investeren in matras wat je kan uitproberen in vele mogelijkheden. Wij zijn nu paar keer weggeweest en beide slapen top dus helemaal happy!
Gebruikersavatar
jansen410
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2014, 09:39
Locatie: Tilburg

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door jansen410 »

Matras van max 8 cm kan je kwijt bovenin zodat dak dicht kan, opdekmatras rollen we op en past in op maat gemaakte zak achterin of vouw je op zodat je het onder matras achter de achterbank kan leggen, dus twee opties en kies wat je makkelijk vindt.
bmassaer
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12:07

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door bmassaer »

Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een matras voor onze California T5. Welke heb je uiteindelijk gekocht? Kan je specifieren? Amersfoord is een beetje heel ver weg om te komen slapen, en deze periode hebben we niet de kans om ze enkele nachtjes te komen uittesten. Zou ik zo op de wilde boef kunnen bestellen, of raad je me dat af? Iemand een andere suggestie voor een matras?

Bedankt!

Bart
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Oviivo »

Ik heb nog een originele liggen :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door heemskerk »

Oviivo schreef:Ik heb nog een originele liggen :zwaai

dit berichtje klinkt als een beetje te veel reclame, wat mij betreft. Maar goed, ieder zijn meug :zwaai

:knipoog :knipoog :knipoog
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door Oviivo »

heemskerk schreef:
Oviivo schreef:Ik heb nog een originele liggen :zwaai

dit berichtje klinkt als een beetje te veel reclame, wat mij betreft. Maar goed, ieder zijn meug :zwaai

:knipoog :knipoog :knipoog
:lach

en dus is dit het juiste topic


:jumpklap
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
bmassaer
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12:07

Re: Matras oplossing voor je California T5 (maar ook T4, T3

Bericht door bmassaer »

Wat bedoel je met de "originele"? Ik zoek eigenlijk een matras om bovenop de tot bed omgevormde zetels te leggen...
Plaats reactie