Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: Paul met "Take5"

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Take5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 09:14

Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Take5 »

Hallo Weetjewellers, als nieuwkomer op dit forum wil ik me graag even voorstellen. Ik ben Paul, geboren in 1967 en heb een passie voor avontuurlijk reizen, fotografie en filmen. Ons eerste campertje kochten mijn vrouw en ik ergens in 2003. Het was een Mercedes Vito Maro Polo. Daarmee hebben we fantastische reizen gemaakt: Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, Portugal,... Tot we op het idee kwamen om naar Marokko te rijden en hebben dan in 2005 het noordelijk deel van Marokko bezocht tot de duinen in Merzouga. Daar moesten wij dan rechtsomkeer maken; de voorwielaandrijving liet niet toe om de duinen te verkennen.De tereinwagens daarentegen, die konden er zich wel in gaan. Sindsdien hebben we gezocht naar een degelijk 4x4 alternatief en de Vito heeft dan plaats moeten ruimen voor de Mercedes Viano Marco Polo 4x4. Dit was echter de grootste miskoop van mijn leven en na een jaartje was die dus de deur uit. Sinds 2013 ben ik de gelukkige eigenaar van de VW T5 Rockton. Voor de aankoop ervan ben ik gaan praten met de mensen van de autokeuring in mijn buurt om te zien in hoeverre ik de wagen mocht "inrichten". De verantwoordelijke van het station heeft me daarbij uitstekend geholpen en de T5 is zo ingericht dat ik er nog dagelijks mee kan rijden en we kunnen er ook in overnachten wanneer we ermee op vakantie gaan. Voor ons dus de ideale combinatie.

Ik kijk er naar uit om op dit forum info en beelden te plaatsen van de inrichting van "Take5", alsook korte tekstjes en foto's van de reizen die we ermee maken.
Uiteraard hoop ik ook met jullie info en ideeën te kunnen uitwisselen.

Paul Van Caesbroeck
Grimbergen, België
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door matje86 »

weetjewel.kom bij :wjw nou weet niet iedereen wat een rockton is dus hierbij ff een filmpje
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Oviivo »

Dürchkärchern :ie

Afijn, stoer ding. Als ik het goed begrijp is de overbrenging ook aangepast?

Welkom op :wjw :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Take5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 09:14

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Take5 »

Bij ons is de overbrenging standaard.
Bij levering was de wagen verhoogd en zit er een sper onder. Beiden geleverd door Seikel.
Nadien heb ik nog ontluchters laten plaatsen, een snorkel, pre-dieselfilter en beschermplaten onder.
Nu is die klaar voor het grote werk :-)
We hadden er enkel nog graag een hefdak op, maar dat moet ik nog bekijken met de mensen van de keuring.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Multivan Generation »

Mooie en zeldzame bus.
Wellicht kun je je licht eens opsteken bij Hilo voor een slaap hefdak?
Goede kwaliteit eerlijke prijs..

Groeten en succes

Peter
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Fili'puurke »

Ja ! Dat is ook mijn droom ...
Take5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 09:14

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Take5 »

Ja Fili'puurke, dat is voor ons ook lang een droom geweest. Vorig jaar hebben we dan toch de knoop doorgehakt. We hopen met Take5 nog vele jaren plezier te hebben.
Zo ziet hij er nu uit.
Bijlagen
_DSC0766.jpg
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Fili'puurke »

Ik hoop 't ook voor jullie
en 't ziet er naar uit dat deze droom ooit wel zal kunnen uitkomen..
M'n vriendin heeft 4 kinderen, ik ook 1tje en ze is zwanger. Daardoor heb ik 'n t4 gekocht met 9 plaatsen en m'n vriendin is ook al met haar gedachten bezig om haar astra te verkopen (met 116000km en 12 jaar oud) om 'n Vw busje te kopen...
Ze houdt ook wel van avontuurlijke reizen te maken dus da belooft nog wel!

En wa zegt 't verbruik, hoe rijdt hij en hoe zit met de prestaties?
Take5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2014, 09:14

Re: Even voorstellen: Paul met "Take5"

Bericht door Take5 »

Het is de 140pk versie. Na een jaar ermee gereden te hebben, heb ik het verbruik berekend en ik kom op een gemiddeld verbruik van 9 l. per 100 km.
Voor ik de kastjes ingebouwd heb, heb ik Take5 super goed geïsoleerd met extreme (thermisch) en daarop nog eens melamineschuim (geluid). Naar mijn normen is er binnen helemaal niet veel lawaai tijdens het rijden. Superstil.
Voor de rest rijdt hij prima op snelweg en zijn de terreincapaciteiten indrukwekkend.
Plaats reactie