Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

vragen over de T4
Plaats reactie
spridget
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jun 2014, 20:20

blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

Bericht door spridget »

ik heb mijn bus laten binderen / ramen tinten , na een aantal weken camping gebruikt heb , helaas liet de folie
in de boven en onderhoek los. Ik ben teruggegaan naar het bedrijf die de folie geplaatst heeft maar deze zegt
dat het niet aan de folie of montage ligt en bied me aan tegen gereduceert tarief het opnieuw te doen.

Wel gaf hij aan geen garantie te geven dat het nu wel blijft zitten. Hij zegt meer california s te hebben gedaan en
dit niet eerder te hebben meegemaakt.

zijn er meer mensen die dit probleem kennen en of het mogelijk is het schuifraam te demonteren zodat deze helemaal bekleed kan worden
en de rand van de folie niet tegen het rubber aankomt ?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

Bericht door matje86 »

tuurlijk kan het raam er uit, ff de bekleding los halen en dan de moertjes los van het raam :werkaanT4
folie zit normaal aan de binnenkant en komt normaal niet tegen rubber aan, indien raam niet goed is schoongemaakt(ontvet)voor plaatsing folie, dan kan folie los laten
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

Bericht door Pascal-141 »

matje86 schreef:tuurlijk kan het raam er uit, ff de bekleding los halen en dan de moertjes los van het raam :werkaanT4
folie zit normaal aan de binnenkant en komt normaal niet tegen rubber aan, indien raam niet goed is schoongemaakt(ontvet)voor plaatsing folie, dan kan folie los laten
Matje , hij bedoelt of het schuifraam uit elkaar kan gehaald worden , om de beide ramen volledig te kunnen folieën :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

Bericht door matje86 »

jazeker, maar dan moet het complete raam de bus uit, anders krijg je het schuifraam er niet uit
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

Bericht door Gobert »

Volgens mij heeft het weinig zin. Doordat het raam nauw aansluit zal de folie bij gebruik hoe dan ook beschadigen. En dan wordthet helemaal lelijk en heb je ook nog eens folieresten in je schuifmechanisme zitten.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: blindering folie laat los schuifraam, raam demontabel?

Bericht door matje86 »

ben in de loop der jaren div schuiframen tegem gekomen waar de folie met heel veel moeite vanaf te krijgen is(in nederland willen ze blank)
het kan dus wel!

http://www.ebay.de/itm/Seitenscheibe-Sc ... 1c449b858e" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie