Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
inspectiegat versnellingsbak
inspectiegat versnellingsbak
De bus had de laatste tijd veel problemen met starten. Op internet gezocht naar een mogelijk probleem en kwam uit bij de stekkers van de startmotor. Deze schoongemaakt en probleem opgelost voor zover start de bus direct. Nu is er een zekering eruit gesprongen van de radio en klokje enz. Deze opnieuw erin gezet en geen probleem. Dit is mijn eerst vraag zou dit verband met elkaar kunnen hebben of is dit toevallig?
Verder heb ik twee foto's toegevoegd van naar ons idee een inspectiegat van de versnellingsbak. Omdat ik bezig was met de startmotor zag ik deze twee gaten waar niks overheen / op zit. Wat zou hier op moeten zitten? Heeft dit misschien iets te maken met het niet goed starten van de bus?
Verder heb ik twee foto's toegevoegd van naar ons idee een inspectiegat van de versnellingsbak. Omdat ik bezig was met de startmotor zag ik deze twee gaten waar niks overheen / op zit. Wat zou hier op moeten zitten? Heeft dit misschien iets te maken met het niet goed starten van de bus?
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: inspectiegat versnellingsbak
In dit gat hoort een rubberdop te zitten.
Met behulp van dit gat wordt het vliegwiel op tijd gezet (streepje op vliegwiel) bij het op tijd zetten van inspuittijdstip na vervangen van distributiesnaar.
Dat de dop ontbreekt staat los van je startproblemen.
De defecte zekering staat ook los van je startproblemen. (wanneer was deze defect gegaan?)
Grtzzz René
Met behulp van dit gat wordt het vliegwiel op tijd gezet (streepje op vliegwiel) bij het op tijd zetten van inspuittijdstip na vervangen van distributiesnaar.
Dat de dop ontbreekt staat los van je startproblemen.
De defecte zekering staat ook los van je startproblemen. (wanneer was deze defect gegaan?)
Grtzzz René
Re: inspectiegat versnellingsbak
Een paar dagen geleden reed mijn vrouw in de bus
Pas bij de derde keer starte de bus. Na een half uur rijden sprong de zekering. Wanneer ze terug naar huis wilde kreeg ze de bus niet gestart, de bus in de versnelling gezet naar achter geduwd en wederom gestart. Toen deed ie het wel. Hierdoor dachten we dat het de startmotor was.
Gister de stekker van de startmotor schoongemaakt en zekering vervangen en probleem lijkt opgelost.
Moeten er op beide gaten een rubber dop of is dit een dop die beide gaten afdekt?
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Gister de stekker van de startmotor schoongemaakt en zekering vervangen en probleem lijkt opgelost.
Moeten er op beide gaten een rubber dop of is dit een dop die beide gaten afdekt?
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: inspectiegat versnellingsbak
1 dop die beide gaten afdekt.
Grtzzz René
Grtzzz René
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: inspectiegat versnellingsbak
Kost rond de 5 euro.
Zie de bijlage en verifieer even jouw versnellingsbak code met hetgeen rechtsboven in de bijlage staat.
Met vriendelijke groeten
Peter
Zie de bijlage en verifieer even jouw versnellingsbak code met hetgeen rechtsboven in de bijlage staat.
Met vriendelijke groeten
Peter
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: inspectiegat versnellingsbak
Hoeveel km zit die startmotor er al op?
Wat versta je onder niet starten, wel draaien maar niet aanslaan of ook al niet ronddraaien op de startmotor?
Wat versta je onder niet starten, wel draaien maar niet aanslaan of ook al niet ronddraaien op de startmotor?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: inspectiegat versnellingsbak
De startmotor zat erop toen we de bus hadden gekocht. Nu ongeveer 80000 km mee gereden nooit een probleem gehad. Bij het starten deed de start motor niks. Vaak opnieuw proberen starte de motor pas na twee of drie keer en de laatste keer zie bovenstaande starte die helemaal niet. In een versnelling gezet en de auto naar achter geduwd daarna starte deze wel. Dit is de reden dat we aan de startmotor dachte. Of zou het iets anders kunnen zijn?
Weet iemand hoe ik aan de code van de versnellingsbak kan komen of is het makkelijker als ik even langs de vw dealer rijd.
Bedankt voor de reacties.
Weet iemand hoe ik aan de code van de versnellingsbak kan komen of is het makkelijker als ik even langs de vw dealer rijd.
Bedankt voor de reacties.
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: inspectiegat versnellingsbak
staat op de sticker in je wagenboekje eerste bladzijde (dat boekje waar alle beurten in vermeld staan),
of onderaan het zwarte kapje van de zekeringkast.
Maar wat voor motor heb je eigenlijk?
Als het een 1,9 d een 1,9 TD een 2,4 diesel of een 88 pk TDI is dan moet het door mij voorgestelde nummer passen.
of onderaan het zwarte kapje van de zekeringkast.
Maar wat voor motor heb je eigenlijk?
Als het een 1,9 d een 1,9 TD een 2,4 diesel of een 88 pk TDI is dan moet het door mij voorgestelde nummer passen.
Re: inspectiegat versnellingsbak
Het is een 2.4 diesel uit 1995. Nu heb ik het serviceplan erbij gepakt met de sticker die je beschrijft maar voor mij een raadsel waar ik naar moet kijken. Zie foto
Kan ik met deze gegevens naar de dealer toe om de stop te bestellen?
Kan ik met deze gegevens naar de dealer toe om de stop te bestellen?
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: inspectiegat versnellingsbak
Je duwde de bus in de versnelling naar achteren?
Als de bus het daarna weer deed zou ik toch aan de startmotor denken enne het argument van uhh nooit problemen mee gehad zegt niet zoveel (-;
Je kan ook een tik op de startmotor geven
Als de bus het daarna weer deed zou ik toch aan de startmotor denken enne het argument van uhh nooit problemen mee gehad zegt niet zoveel (-;
Je kan ook een tik op de startmotor geven
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: inspectiegat versnellingsbak
CRN is je versnellingsbak code..
Onderdeel wat je nodig hebt is 02A 301 115 A
groeten Peter
Onderdeel wat je nodig hebt is 02A 301 115 A
groeten Peter
Re: inspectiegat versnellingsbak
Peter bedankt de dop is besteld! Kunnen weer de weg op!