Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California

vragen over de T4
Plaats reactie
Boschgod
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2014, 23:41

T4 California

Bericht door Boschgod »

Hoi ik heb een T4 westfalia buscamper van 2002. 200.000 km gelopen. Prima auto en geen echte reden de auto te verkopen. ik heb een zelfde auto (zelfde kleur maar andere bekleding) van een kennis aangeboden gekregen. 40.000 km minder op de teller en AUTOMAAT. kan iemand mij aangeven wat voor en nadelen zijn van het ridjen met een T4 automaat (hoe gaat dat in bergachtige gebieden? geeft een automaat meer of minder onderhoud? meer verbruik?). beide auto's zijn goed (dealer-)onderhouden. over de prijs (ook belangrijk) hebben we het nog niet gehad. wat is wijsheid?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 California

Bericht door Pascal-141 »

Boschgod schreef:Hoi ik heb een T4 westfalia buscamper van 2002. 200.000 km gelopen. Prima auto en geen echte reden de auto te verkopen. ik heb een zelfde auto (zelfde kleur maar andere bekleding) van een kennis aangeboden gekregen. 40.000 km minder op de teller en AUTOMAAT. kan iemand mij aangeven wat voor en nadelen zijn van het ridjen met een T4 automaat (hoe gaat dat in bergachtige gebieden? geeft een automaat meer of minder onderhoud? meer verbruik?). beide auto's zijn goed (dealer-)onderhouden. over de prijs (ook belangrijk) hebben we het nog niet gehad. wat is wijsheid?
Automaat in de T4 is een combinatie dat vroeg of laat (meestal vrij vroeg) de geest geeft en hele dure reparaties tot gevolg heeft.
Ik zou die automaat laten staan , en genieten van je handbak
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: T4 California

Bericht door kingscrown »

Tja.

Wij hebben een 2.5tdi met automaat. Tot op heden zonder grote problemen. Inmiddels hebben we de koppel omvormer die we duidelijk voelen inschakelen. De bakolie is ververst bij 130.000km. Inmiddels staat er 261.000km op de teller.

Gewoon zorgen dat je wat geld achter de hand hebt voor een reparatie.
We hebben onze T4 California gekocht afgelopen januari voor een erg scherpe prijs en hebben rekening gehouden met een mogelijke revisie van de bak.

Persoonlijk vind ik de automaat erg prettig rijden. Vooral in de file en dagelijks gebruik. Op vakantie in de bergen prefereer ik een handbal, we zijn afgelopen zomer in Oostenrijk geweest en in het voorjaar naar Zuid-Frankrijk, het kan dus wel. :)

Ik heb geen ervaring met de handbak van een 2.5tdi maar alleen van een 2.4d.

Advies: je weet wat je hebt. Ik zou je huidige camper houden, tenzij je er fors op vooruit door nieuwer dashboard of mooiere bekleding of nieuwer bouwjaar. Hoe is de algehele staat van de bus?
Plaats reactie