Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

laadsnoer sigarettenplug

vragen over de T4
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

laadsnoer sigarettenplug

Bericht door slopelrijder »

iedereen kent wel de laadplug met usb uitgang die in een sigarettenplug gestoken moet worden

nu heb ik hier op het forum een houder gezien, waar 3 stuks sigarettenpluggen in zitten en 2 stuks usb uitgang
echter; die zit op de plaats van de lucht uitblaasroosters gemonteerd
dat vindt ik eigenlijk jammer, immers er zijn zat schakelaar ruimte's voorbereid waar niets mee gedaan wordt

nu is de vraag; zijn er dus "usb uitgangen" die in zo'n standaardafmeting schakelaarplek passen? of moet het een stukje huisvlijt gaan worden?
je hebt er vrij snel 3 of 4 nodig, met alle smartphone,domdom,dashcam en andere "meuk" die je bij je hebt tegenwoordig nodig....waarbij het probleem ook nog eens is, dat sommige echt die 5v 1ma gebruiken tijdens opladen/gebruik etc.
en wat raden jullie aan? via het contacslot laten lopen of rechtstreeks/continu stroom? ( natuurlijk met zekering ertussen!!)

gaarne jullie idee/opmerkingen

bvd
(ex)slopelrijder
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Jor »

Of gewoon een telefoon kopen,waar je alles mee kan TomTom ,scherm als camera alles dus heb je maar een oplaadpunt nodig en ben je van al die shit af.
Zelf heb ik alleen mijn iPhone nodig,en doe alles ermee ook in camera verbinding,of eventueel mijn iPad.
En maar een oplaadt punt nodig.
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou je een Neutrik USB aansluiting adviseren,
wellicht wat duurder maar betrouwbare kwaliteit ook op de lange duur.
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Gobert »

In heb een simpele plug in met twee USB poorten. Maar let op, een IPad bijvoorbeeld heeft 2,5 mA nodig en de meeste poorten zijn 1-1,5 mA. Dat is goed genoeg voor bijvoorbeeld een IPhone.
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door vw_camper »

Jullie bedoelen A, dus Ampere. mA is milli Ampere, oftewel 0,001A.
Groeten, Bert
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door slopelrijder »

Dat de meeste apparaten al 2 of meer mA nodig hebben is mij bekend.

ik weet/denk niet of mijn vraag dus duidelijk genoeg was......dus.... herkansing....
een sigarettenaanstekerplug zit ingebouwd, maar zijn er ook soortgelijke in te bouwen "stroompluggen" waar dus 1 of meer usb uitgangen in zitten met minimaal dus 5volt en 5 mA ??
dan bouw ik die in op zo'n "nutteloos" schakelaarblindplaatje....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Gobert »

vw_camper schreef:Jullie bedoelen A, dus Ampere. mA is milli Ampere, oftewel 0,001A.
Gelukkig niet. Als je dat op een IPad zet zijn de gevolgen niet te overzien.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Multivan Generation »

http://www.conrad.nl/nl/neutrik-nausb-w ... ggest=true

Kijk ook aan de rechterkant voor andere opties..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Multivan Generation »

ipad wil tegenwoordig een lader met 2,1 A dus 2100 mA :nuts

Mooiste is als je wat functies kunt verenigen in een toestel, bijvoorbeeld een smartphone
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door Multivan Generation »

De radio‘s van tegenwoordig hebben vaak ook een usb aansluiting aan de achterzijde,
Even doorlussen naar voor en klaar ben je.

Ik heb nog een nieuwe neutrik usb connector liggen, ik ben er ook mee bezig namelijk :knipoog
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door vw_camper »

Die hoge stroom voor een Ipad is niet wat hij verbruikt, maar de laadstroom voor de accu.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door limburger »

Als je bij mijn zelfbouw kijkt viewtopic.php?f=12&t=34819 dan zie je ergens op de foto's een dubbele USB in 1 blindplaatje, hier zit ook nog een schakelaar en een ledje in maar er passen ook makkelijk 4 USB's in. Kan je wel aanraden de voeding na contact te nemen aangezien de meeste 5volt omvormers stroom trekken zonder gebruikt te worden.
Als je handig bent is het voor 5euro en een uurtje werk klaar.

:driveT4 :T44EVER
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door slopelrijder »

bedankt limburger,vooral voor de tip van via het contact te laten gaan.. ( lege accu is niet leuk....)
hoe heb je de dubbele usbpoort "gevoed"? c.q. waar heb je de "omvormer" naar 5v geplaatst? of heb je die uit je achterzijde "pda"gehaald?

overigens, zal eens kijken of ik e.e.a. uit een oude computer kan slopen en "hergebruiken".....met de usbpoorten moet dat lukken,maar die 5v stroom met al dan niet voldoende amp's.....that's the trickie part....

langzaam aan begint het idee zich te vormen....zal foto's maken en plaatsen, samen met "handleiding/shoppinglist"
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door kikker »

Ik heb in me middenconsole 3 extra sigarettepluggen gelegd. Die heb ik op een extra schakelaar aangesloten. Hierop zit me telefoonoplader en de tomtom. En je ziet er niets van, en heb dus ook geen partij draden door de auto heen lopen. tomtom kabel komt bij de speaker rooster eruit telefoon naast de tellerunit.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: laadsnoer sigarettenplug

Bericht door limburger »

slopelrijder schreef:bedankt limburger,vooral voor de tip van via het contact te laten gaan.. ( lege accu is niet leuk....)
hoe heb je de dubbele usbpoort "gevoed"? c.q. waar heb je de "omvormer" naar 5v geplaatst? of heb je die uit je achterzijde "pda"gehaald?

overigens, zal eens kijken of ik e.e.a. uit een oude computer kan slopen en "hergebruiken".....met de usbpoorten moet dat lukken,maar die 5v stroom met al dan niet voldoende amp's.....that's the trickie part....

langzaam aan begint het idee zich te vormen....zal foto's maken en plaatsen, samen met "handleiding/shoppinglist"

Mijn usb's zitten op een car-pc aangesloten en zijn dus volledig funktioneel. Ik kan hiermee een USB-stick gebruiken of telefoon laden of een printer aansluiten.... :nuts

Mijn USB poortjes komen van een oud moederbord en zijn vastgeplakt met lijmpistool.

Ik heb een keer een dubbele USB voeding bij de action gekocht, deze is minstens 2A. Je zou die kunnen openen en draadjes in solderen voor de 12 volt of je neemt een contra stekker waar je hem insteekt. Ik kan je aanraden de 5volt zo kort mogelijk te houden, dit beïnvloed je laadsnelheid.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie