4 wk geleden begon mijn busje olie te lekken. Heb gelijk een grote beurt uitgevoerd.
Olie longlive zat er eigenlijk al te lang in. +- 40.000 km.
Hierna bleef het busje nog steeds olie lekken. Ergens tussen de oliefilter en distributieriem.
Kan het niet goed zien waar het vandaan komt. Volgens een maat van me komt het hoogstwaarschijnlijk van de as welke bij de distributieriem zit.
Om hier bij te kunnen moet ook de distributieriem gedemonteerd worden en vervangen. Dit terwijl ik nog een kleine 20.000 km hiermee kAN RIJDEN. Is wel zonde als het niet nodig is.
Nu sprak ik Gert uit Dordrecht en deze vertelde me dat het ook het draadeind van het oliefilter kan zijn. Hiervoor moet weer het oliefilter verwijderd worden en dan moet de moer welke ook op het draadeind zit vastgedraaid worden.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ga vrijdag naar Slovenie +- 1400 km en moet dan om de 400 km 1/2 ltr olie bijvullen.
Mogelijk heeft er iemand een oplossing hiervoor.
Thanks.
Busje heeft inmiddels al wel 460.000 km gereden met veel plezier.
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)