Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Walter stelt zich even voor

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Waltor
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2014, 20:38

Walter stelt zich even voor

Bericht door Waltor »

Hallo allemaal,

Ik ben Walter en heb jullie forum al vaak geraadpleegd. Ik ben samen met mijn vriendin ca. 5 jaar in het bezit van een T4 Westfalia camper '91 2.4d (rood) die we lekker intensief gebruiken. Daarvoor was deze behoorlijke poos in bezit bij mijn tante.

Momenteel zijn we met een nieuw project gestart; mega opfris actie, er zaten best wat krassen op de motorkap, en er komt roestvorming rond de voorruit, er sprong lak van de bestuurdersdeur en de achterklep begon te rotten, dus we hadden gespaard om de buitenkant eens een opfrisbeurt te geven..... maar we vonden nog meer.... en dat zullen we binnenkort eens omschrijven in het project topic....

Aangezien de meeste gebruikers van dit forum vaak om foto's vragen hieronder wat foto's van onze camper, we rijden rond in omgeving Groningen en staan vaak aan het water

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik ben niet zo'n dikke poster denk ik, maar ik lees graag en het zou soms kunnen zijn dat ik jullie lastig ga vallen met vragen.

Maar intussen heb ik wat ervaring opgedaan met een zonnepaneeltje, de koelkast en wat andere simpele dingen waar ik misschien nog wel een bijdrage voor anderen aan kan leveren
Gebruikersavatar
Pdegro
Berichten: 214
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:35
Locatie: Tussen Gent en Eeklo (België)

Re: Walter stelt zich even voor

Bericht door Pdegro »

Waltor schreef:Maar intussen heb ik wat ervaring opgedaan met een zonnepaneeltje, de koelkast en wat andere simpele dingen waar ik misschien nog wel een bijdrage voor anderen aan kan leveren
Dag Walter,
Welkom op het forum.
Welk zonnepaneel heb je geplaatst? Ik zie op je foto wel een zeer laag profiel (gekleefd?).
Welke regelaar zit er tussen dit paneel en je leefaccu?
Ik overweeg ook zoiets te plaatsen, vooral dan om in de zomermaanden langere tijd te kunnen stilstaan zonder aan de 'paal' te gaan.
mvg
Pierre
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
Waltor
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2014, 20:38

Re: Walter stelt zich even voor

Bericht door Waltor »

Hoi Pdegro,

Zonnepaneel is een semiflexibel zonnepaneel (monokristal) 80 Watt
Deze kan je zo op het dak plakken met kit en is erg laag, dit was onze voorwaarde om niet boven de 2m bushoogte uit te komen.

Als laadregelaar een MPPT regelaar die vormt wat efficiënter om dan de andere, maar is wel duurder

Met een zekering zit uitgang van de MPPT op de standaccu

Afgelopen zomer geen walstroom nodig gehad, en we hebben geen moment zonder elektra gestaan. Verder hebben we niet zo veel nodig op de koelkast wat lampjes en radio na. TV enzo hebben we allemaal niet.

We hadden eerst geen display, maar ik was zo nieuwsgierig wat de opbrengst was van het paneel dat ik telkens onder de koelkast (daar zit de MPPT regelaar) moet kijken of er veel stroom binnen kwam, toch maar een display aangeschaft en dat is best leuk om te zien wat het paneel doet.

Totale investering was ca. 400 euro compleet met aansluitmateriaal

Groeten
Walter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Walter stelt zich even voor

Bericht door Multivan Generation »

Waltor schreef:We hadden eerst geen display, maar ik was zo nieuwsgierig wat de opbrengst was van het paneel dat ik telkens onder de koelkast (daar zit de MPPT regelaar) moet kijken of er veel stroom binnen kwam, toch maar een display aangeschaft en dat is best leuk om te zien wat het paneel doet.
Dat hebben wij nu ook iedere keer :knipoog :lach

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Walter stelt zich even voor

Bericht door Peter 887 »

Welkom op :wjw als je kennis wilt maken met andere weetjewellers,
is dit een mooie gelegenheid, en ook heel gezellig
viewtopic.php?f=9&t=47651" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie