Goededag specialisten,
Ik ben in duitsland aan het zoeken naar een gebruikte T5 multivan. Het aanbod is daar gewoon veel breder dan in nederland.
Nu heb ik een T4 2,5 gehad, en zoek wederom naar een 5 cilinder in duitsland.
Als ik zo lees op de site aan reacties over de 2,5 TDI in de T5 zijn deze slechter dan de 2,5 TDI in de T4.
Mijn voornemen is een 96 Kw ( 131PK) met handgeschakelde 6 bak, omdat deze naar mijn idee het betrouwbaarste zijn.
Ik lees dat bij de 1,9 de versnellingsbakken zwak zijn, en de 2,5 174 PK gaat bijna alles stuk aan.
Ik ben eigenlijk aan het twijfelen omdat ik zoekende ben naar bouwjaar 2008 / 2009 met een 2,5 TDI, maar in 2010 zijn de gefacelifte versies gekomen met de 2,0 4 cilinder.
Wat zijn jullie ervaringen? Qua invoeren is de BPM minder interessant voor een 2010, maar die er te vinden zijn hebben echt flinke kilometers gedraaid.
Daar tegen zie ik toch ook veel 2,5 van 131 Pk bussen met 300000 tot 350000 km op de teller op mobile.de
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
Ik heb er eentje in het vizier van 2008 met 150000 km een 2,5 TDI 96Kw multivan comfortline.
Groeten G Bekkers
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aanschaf T5 multivan
Re: aanschaf T5 multivan
Over de betrouwbaarheid van het 2.5 blok het volgende: Er zijn bezitter die de eerste 100.000 km voor meer dan € 10.000 aan kosten hebben. Er zijn ook bezitters die meer dan 3 ton er mee rijden zonder noemenswaardige kosten.
Ik vind de 2.0 versie een veel plezieriger auto om mee te rijden wat betreft stuureigenschappen. Daarnaast is de 2.0 versie wat zuiniger en stiller dan de 2.5 versie.
Er zijn mensen die het geluid van de 2.5 erg mooi vinden.
Succes met je keuze.
Anno
Ik vind de 2.0 versie een veel plezieriger auto om mee te rijden wat betreft stuureigenschappen. Daarnaast is de 2.0 versie wat zuiniger en stiller dan de 2.5 versie.
Er zijn mensen die het geluid van de 2.5 erg mooi vinden.
Succes met je keuze.
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: aanschaf T5 multivan
Ik zou rondkijken voor een 2,0 - 140 pk.
Invoerkosten en BPM zijn ook lager door lagere uitstoot.
Dus wellicht onder de streep iets voordeliger, en ook zuiniger..
Invoerkosten en BPM zijn ook lager door lagere uitstoot.
Dus wellicht onder de streep iets voordeliger, en ook zuiniger..
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55
Re: aanschaf T5 multivan
heren /dames
ik heb gisteren gereden met de 2.0 TDI met een dsg automaat. ( wel veel kilometers) maar loopt als een trein.
Hij was inderdaad mooi stil. Ik moet zeggen dat deze week de kogel door de kerk gaat of dit het ook wordt.
Ik heb het idee dat de 2.0 het langer volhoud dan de 2,5. Daarom neig ik meer naar de 2.0
Groeten G Bekkers
ik heb gisteren gereden met de 2.0 TDI met een dsg automaat. ( wel veel kilometers) maar loopt als een trein.
Hij was inderdaad mooi stil. Ik moet zeggen dat deze week de kogel door de kerk gaat of dit het ook wordt.
Ik heb het idee dat de 2.0 het langer volhoud dan de 2,5. Daarom neig ik meer naar de 2.0
Groeten G Bekkers
Re: aanschaf T5 multivan
De DSG bak schakelt, in mijn beleven, heel plezierig en je bent meteen af van dat stompzinnige geroer in de olie.
Edoch, een DSG bak is zo afgesteld dat het opschakelen vroeg gebeurt. Je kan daardoor schade krijgen vanwege die lage toerentallen.
Het is mogelijk de schakelmomenten van een DSG bak te laten veranderen. Mijn advies is om dat te laten doen.
Groet
Anno
Edoch, een DSG bak is zo afgesteld dat het opschakelen vroeg gebeurt. Je kan daardoor schade krijgen vanwege die lage toerentallen.
Het is mogelijk de schakelmomenten van een DSG bak te laten veranderen. Mijn advies is om dat te laten doen.
Groet
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: aanschaf T5 multivan
Of de "S" stand gebruiken, LOL ... FAnno schreef:De DSG bak schakelt, in mijn beleven, heel plezierig en je bent meteen af van dat stompzinnige geroer in de olie.
Edoch, een DSG bak is zo afgesteld dat het opschakelen vroeg gebeurt. Je kan daardoor schade krijgen vanwege die lage toerentallen.
Het is mogelijk de schakelmomenten van een DSG bak te laten veranderen. Mijn advies is om dat te laten doen.
Groet
Anno
Re: aanschaf T5 multivan
Anno schreef:... en je bent meteen af van dat stompzinnige geroer in de olie.
Groet
Anno
Haha!
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)