Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel (alweer)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joe bar
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:30

Standkachel (alweer)

Bericht door joe bar »

Wie weet het wel?
Ik heb een t5 uit 2004 met een webasto thermo top c met bediening op het dakpaneel bij lamp.
Nu zou ik graag deze uitbreiden met een afstandsbediening.
Na even gegoogeld te hebben kwam ik op de telestart t91. Ik dacht dat het mij teveel en te ingewikkeld werk was om deze te monteren dus maar een klimaatservice gebeld. Deze mailde mij dat na navraag bij webasto het niet mogelijk is om een afstandsbediening te kombineren met dakbediening.
Dit leek mij vreemd omdat daar op internet niks over te lezen valt.
Wie weet de oplossing??
En wie kan dit monteren??
Groet rob
T5 134pk multivan (wel gechipt, dat dan weer wel)
Morgen komt niet dus vandaag volgas
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door heemskerk »

Lijkt mij niet onmogelijk. Heb een verse T5 besteld met beide opties af fabriek. Origineel zijn het ook Webasto componenten. Ik zou eens bellen naar Webasto in Kampen (importeur/hoofdkantoor) en het daar zelf even voorleggen, niet via-via.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Oviivo »

joe bar schreef: Deze mailde mij dat na navraag bij webasto het niet mogelijk is om een afstandsbediening te kombineren met dakbediening.
Ik heb af fabriek een Webasto Thermo Top C als bijverwarmer (zuheizer, dus niet als standkachel) deze heb ik naderhand uitgerust met een HTM100 afstandsbediening.
Mijn standkachel is een Webasto Airtop, af fabriek, met een dakbediening (camper unit). Hierop zat af fabriek ook een T91 afstandsbediening.

Dus ik DENK dat het WEL mogelijk moet zijn, wat jij wil.

Maar weet je zeker dat je een vloeistofkachel met een dakbediening hebt?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
joe bar
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:30

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door joe bar »

Ja het is een standkachel die ook het koelwater verwarmt. Met dakunit bedoel ik dat de bediening van deze bij het kaartlees lampje zit.
Ik zal maandag zelf eens met webasto bellen.
Bij de vw dealer zeggen ze dat het mogelijk is om een t91 erbij te zetten. Die deed meteen een prijs opgave van 500,- in de btw. Pfffffffffff
Morgen komt niet dus vandaag volgas
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door heemskerk »

joe bar schreef:Ja het is een standkachel die ook het koelwater verwarmt. Met dakunit bedoel ik dat de bediening van deze bij het kaartlees lampje zit.
Ik zal maandag zelf eens met webasto bellen.
Bij de vw dealer zeggen ze dat het mogelijk is om een t91 erbij te zetten. Die deed meteen een prijs opgave van 500,- in de btw. Pfffffffffff
Kijk aan, de mogelijkheid is er dus wel degelijk.. Vervolgens gaan prijsshoppen dan maar.
Bernhard801
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:05

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Bernhard801 »

Ik blijf dit volgen, heb vorig jaar een Multivan gekocht ook met bediening bij kaartleeslampje. Heb er een afstandsbediening bij gekocht bij dealer (250 euro, Pouw Zwolle) die hebben hem 2x ingelezen en moet het volgens hun doen, niet dus.
Misschien maar eens contact opnemen met Webasto, zit toch in de buurt.

Groet Bernhard
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Oviivo »

Bernhard801 schreef:Ik blijf dit volgen, heb vorig jaar een Multivan gekocht ook met bediening bij kaartleeslampje. Heb er een afstandsbediening bij gekocht bij dealer (250 euro, Pouw Zwolle) die hebben hem 2x ingelezen en moet het volgens hun doen, niet dus.
Misschien maar eens contact opnemen met Webasto, zit toch in de buurt.

Groet Bernhard
Beetje gepeopled ben je wel;

http://www.vag24.nl/vw-webastro-zender" onclick="window.open(this.href);return false;

of heb je een complete kit gekcoht?

http://www.vag24.nl/index.php?route=pro ... uct_id=487" onclick="window.open(this.href);return false;

(links zijn puur ter verduidelijking, plaatjes zijn fijn. Zelf heb ik via ebay gekocht)
Laatst gewijzigd door Oviivo op 12 nov 2014, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Bernhard801
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:05

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Bernhard801 »

:bonk :bonk :bonk Zegt wel genoeg denk ik! Te veel betaald bij de dealer voor T91!!!

Ik had dus alleen een T91 gekocht en laten inlezen bij de dealer. Dat "andere" setje met meer erbij zou ik dat dan nodig hebben om die kl#te kachel naar mijn zin aan de praat te krijgen? Is er er iemand op wjw in de buurt van Zwolle die hier "handig" mee is en tijd over heeft om mij hiermee te helpen? De kouden maanden komen er weer aan!

Gr. Bernhard
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Oviivo »

Er is volgens mij een prima handleiding met foto's van Webasto online te vinden. Wel ff de goede gebruiken, afhankelijk van welke type airco je hebt.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door ktmkrik »

Als je nu goed geadviseerd wil worden Bernhard en een eerlijk en serieus antwoord op je vraag wil dan zou ik even naar Ewald Oude Hendriksman. ewald@oudehendriksman.nl. Mob. 06 - 254 016 32 mailen of bellen, hij is Webasto dealer en kan je van goed advies voorzien waar je wat aan hebt.
Persoonlijk zou ik even bellen met hem, is een toffe gast die je met raad en daad bij wil staan.
Succes!
Bernhard801
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:05

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Bernhard801 »

@ktmkrik ga ik doen! bedankt!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door ktmkrik »

Bernhard801 schreef:@ktmkrik ga ik doen! bedankt!
Geen dank Bernhard, ken hem persoonlijk en durf hem dus wel aan te bevelen als het om standkachels gaat.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door Oviivo »

Eigenlijk gaat dit niet om standkachels, maar om elektronica van VW vs Webasto. Maar een ervaren vakman raadplegen is wel vaak interessant :knipoog :toppie
Laatst gewijzigd door Oviivo op 14 nov 2014, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Standkachel (alweer)

Bericht door ktmkrik »

En daar heeft Webasto dealer Oude Hendriksman Almelo denk ik toch wel verstand van denk je ook niet? :knipoog :toppie
Plaats reactie