Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Hallo,
Wie heeft al meegemaakt dat tijdens het starten het olielampje 5 keer gaat knipperen ?
1 maand geleden auto een grote beurt gegeven.
Hierna 2 wk later, olie lekkage, metalen pakking achter de oliekoeler vervangen, probleem verholpen
Vorige week een ratelend geluid. Bleek waterpomp lager stuk te zijn na pas 100.000km gereden te hebben.( normaal 120.000)
Deze inclusief distributie riem laten vervangen. Probleem verholpen.
Nu begint weer het volgende: dat tijdens het starten, het olielampje 5 keer gaat knipperen ?
Wie heeft hier ervaring mee ??
Wie heeft al meegemaakt dat tijdens het starten het olielampje 5 keer gaat knipperen ?
1 maand geleden auto een grote beurt gegeven.
Hierna 2 wk later, olie lekkage, metalen pakking achter de oliekoeler vervangen, probleem verholpen
Vorige week een ratelend geluid. Bleek waterpomp lager stuk te zijn na pas 100.000km gereden te hebben.( normaal 120.000)
Deze inclusief distributie riem laten vervangen. Probleem verholpen.
Nu begint weer het volgende: dat tijdens het starten, het olielampje 5 keer gaat knipperen ?
Wie heeft hier ervaring mee ??
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Olieniveau sensor in carterpan defect of maakt sluiting in de kabelboom.
Vervangen betekend dat alle olie er weer uit kan
Kostenindicatie: rond de 90 euro
Vervangen betekend dat alle olie er weer uit kan

Kostenindicatie: rond de 90 euro
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Heb de afgelopen 11 jaar altijd de distributieriem en waterpomp vervangen na 120.000 km.jan2009 schreef:Bij mijn weten houdt men tegenwoordig 90.000 km of 5 jaar aan voor een distributiewissel incl. waterpomp.EdwinBk schreef:Hallo,
Vorige week een ratelend geluid. Bleek waterpomp lager stuk te zijn na pas 100.000km gereden te hebben.( normaal 120.000)
Deze inclusief distributie riem laten vervangen. Probleem verholpen.
Dit was volgen voorschrift VW garage.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Dat ga je toch niet menen ? uhsuefjhebfjneFFFFFFFFFF !Multivan Generation schreef:Olieniveau sensor in carterpan defect of maakt sluiting in de kabelboom.
Vervangen betekend dat alle olie er weer uit kan![]()
Kostenindicatie: rond de 90 euro
Heb de laatste weken al zoveel voor mijn kiezen gekregen.
Maar als ik het goed begrijp hoef ik alleen maar de olie weer af te tappen en de sensor te vervangen.
Volgen mij koste de sensor 13 a 14 €
Heb je daar toevallig ook een tekening van ?
Zodat ik zeker weet dat ik het goed loskoppel en het juiste onderdeel bestel ??
Bijvoorbaat dank.

Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Je kan die sensor in het carter ook gewoon vervangen bij de volgende oliewissel.
kan geen kwaad dat je die nu laat zitten. Gewoon oliepeil in het oog houden.
Enne , distributieriem is bij een tdi te vervangen om de 90.000km. Is door VW jaren geleden teruggebracht , omdat er vele de 120.000km niet haalden...
Een distributie laten vervangen kost je een paar honderd euro , een ander blok na distributieriembreuk kost je al snel een paar duizend euro...
kan geen kwaad dat je die nu laat zitten. Gewoon oliepeil in het oog houden.
Enne , distributieriem is bij een tdi te vervangen om de 90.000km. Is door VW jaren geleden teruggebracht , omdat er vele de 120.000km niet haalden...
Een distributie laten vervangen kost je een paar honderd euro , een ander blok na distributieriembreuk kost je al snel een paar duizend euro...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
dus Edwin,
claim je garantie even op die waterpomp bij de VW garage,
als je de rekening nog hebt, en ook de 'vervolg schade' .
claim je garantie even op die waterpomp bij de VW garage,
als je de rekening nog hebt, en ook de 'vervolg schade' .
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Dat 5 x knipperende olielampje is bij mij het vaste ritueel bij het omdraaien van het contact sinds de 7 jaar dat ik mijn bus heb.
Het oliepeil controleren doe ik zelf wel, heb nagenoeg geen verbruik.
Het oliepeil controleren doe ik zelf wel, heb nagenoeg geen verbruik.
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Weet iemand de weerstand van de sensor bij ongeveer 90 graden? heb ook al een poos een knipperend olielampje en heb het idee dat daarom ook mijn ventilatoren blijven draaien. (155 graden olietemperatuur volgens vagcom)
Heb overigens al eens bij de VW gevraagd waar deze sensor exact zit maar dat konden ze me niet aanwijzen
Mvg Peter
Heb overigens al eens bij de VW gevraagd waar deze sensor exact zit maar dat konden ze me niet aanwijzen

Mvg Peter
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
peter1104 schreef:Weet iemand de weerstand van de sensor bij ongeveer 90 graden? heb ook al een poos een knipperend olielampje en heb het idee dat daarom ook mijn ventilatoren blijven draaien. (155 graden olietemperatuur volgens vagcom)
Heb overigens al eens bij de VW gevraagd waar deze sensor exact zit maar dat konden ze me niet aanwijzen![]()
Mvg Peter
155 graden olietemp ?

Ga je BBQ-en ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
onderaan motorcarter
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Pascal-141 schreef:Je kan die sensor in het carter ook gewoon vervangen bij de volgende oliewissel.
kan geen kwaad dat je die nu laat zitten. Gewoon oliepeil in het oog houden.
Enne , distributieriem is bij een tdi te vervangen om de 90.000km. Is door VW jaren geleden teruggebracht , omdat er vele de 120.000km niet haalden...
Een distributie laten vervangen kost je een paar honderd euro , een ander blok na distributieriembreuk kost je al snel een paar duizend euro...
Sorry voor mijn late reactie. Heb even problemen met internet gehad.
Zal voortaan de distributie riem al vervangen bij 90.000 km. Wil hier geen risico mee lopen.
Had er van VW garage nog niets over gehoord.
Betreft de olie sensor, deze zal ik laten zitten tot de volgende beurt. Mits het natuurlijk geen gevaar oplevert of grote kosten.
Volgens mij had ik deze al moeten halen van de monteur. Maar hij heeft deze olie sensor niet vervangen .
Daarom heb ik hem weer terug gebracht. Zie rekening met de bijbehorende nummers.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
is ook de verkeerde sensor 

Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Deze sensor is door de vw garage in den bosch aangegeven.Multivan Generation schreef:is ook de verkeerde sensor
Welke sensor moet het dan zijn ?
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Drunen.
Noord Brabant
T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kniperend olielampje bij het starten.5 x
Diegene die onderaan in het motorcarter zit, en niet eentje, zoals de dealer had gegeven,
die je aan de voorzijde in het blok schroeft.
Lees ook even je eigen topic terug, is al 3 keer genoemd en zelf een linkje is er geplaatst
die je aan de voorzijde in het blok schroeft.
Lees ook even je eigen topic terug, is al 3 keer genoemd en zelf een linkje is er geplaatst
