Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

paar vragen T4 bj 1999

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

paar vragen T4 bj 1999

Bericht door websurfer »

Hallo nu ik de camper een aantal weken heb wil ik een aantal dingen toch veranderen
1) mistlampen monteren
2) ander stuur plaatsen
3) achteruit rij camera plaatsen

nu heb ik daar een aantal vragen over
1) waar moet ik op letten bij het vervangen van de originele schakelaar naar een versie met twee schakelmomenten (mist voor en mist achter )
hoe kan ik deze herkennen zonder aan de knop te kunnen zitten (bv Marktplaats)

2) bij het plaatsen van een ander stuur zijn er dan nog punten waar ik speciaal op moet letten?
en welk stuur van een VW past daar zonder aanpassingen op (doel op stuur as enz)?

3) hiervoor moet ik een aftappunt maken bij de achteruit rij lichten maar hoe kan ik daar goed bij (california model)
heb alk gekeken maar kan de fittinghouder rechts wel loshalen maar verder zit alles zo vast zonder draadspeling dat ik er zo niet bij kan

ik heb deze site redelijk lopen afspeuren maar heb of niet goed gezocht of het niet goed kunnen vinden

ik hoop dat jullie deze antwoorden paraat hebben en mogelijk nuttige tips kan geven
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door matje86 »

antwoord 1 op de tekens op de schakelaar
http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Lichtschal ... 27f1cf76e3
ps niet vergeten de houders van de mistlampen, want die heb je nodig voor lampen na 96

http://www.ebay.de/itm/VW-TRANSPORTER-T ... 416bb58a58
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door websurfer »

Ik heb intussen gekeken naar de achterlichten om de draad te trekken
echter, als ik diep achter de watertank, de lampunit los neem van de buitenkap kan ik er nog niet bij
ik denk dat de draadboom ergens vast zit want zelfs met enige wrikken lukt het niet de unit verder dan 1 centimeter omhoog te bewegen

dacht dan maar via het demonteren van de buiten unit :knipoog echter hoe krijg je die los ?
ik heb weinig zicht op de unit en op gevoel lukt het me niet enige aansluit knop oid te vinden

zal vast makkelijk zijn maar hoe :muur :bonk
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Eriek
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:48

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door Eriek »

Kun je niet beter:
de komende tijd de bus beter leren kennen,
fijn met vakantie gaan,
inventariseren,
om vervolgens NA de garantie periode van een half jaar, dat had je toch?, je gewenste modificaties door te voeren.

Misschien kom je tot de conclusie dat:
het stuur prima voldoet,
een achteruitcamera helemaal niet nodig is,
en die mistlampen?

Groeten.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door websurfer »

Eriek,

je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar zoals eerder al gebleken ben ik snel in besluiten :gekte en wil toch ook een eigen sfeertje in de bus brengen :yes

Het stuur klopt met wat je zegt maar ik merk dat mijn rijhouding en het stuur niet helemaal samen gaan.
Ik rij veel met 1 hand , weet is niet de ideale houding, en dan zit de stuurbalk naar links onder net even in de weg.
daarnaast zag ik op de sloop (moest er zijn voor iets anders ) een aantal mooie modellen van VW staan (bv 3 poot) en toen ging alweer denken ......

achteruitrijcamera tja is luxe en heb hem al liggen dus waarom dan niet gebruiken.

en mistlampen tja die zwarte plekken in de bumper kan uiteraard ook glas er op plaatsen maar zo zit ik weer niet helemaal in elkaar :nuts

en ja 6 mnd garantie klopt, sterker nog de bus staat nu bij Poptop voor een paar kleine puntjes
1) linker spiegel electra doet het niet
2) kraantje ook niet
3) remmen doen het niet erg fijn (lijkt op licht kromme schijven en heb al gezien dat in 2013 de schijven zijn afgedraaid )
apart genoeg had ik dat niet gemerkt bij het proefrijden
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
KrausMxRacing
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jul 2014, 22:24

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door KrausMxRacing »

Ik heb nog van die mistlampsteunen liggen orgineel in verpakking. Heb ze over mag weg voor een prikkie!

Groetjes Timo
Vw Transporter T4 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door Multivan Generation »

Ga eerst eens genieten,
dat sfeertje komt wel als je gaat kamperen.

Wellicht goed om te weten,
dat ik adaptersets aan het onwikkelen ben,
waarmee je vrij eenvoudig andere sturen in een T4 kunt monteren.

Is nu in test en werkt dat, dan ga ik de hardware laten maken en beschikbaar stellen..

Groeten Peter
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: paar vragen T4 bj 1999

Bericht door websurfer »

Peter,

ik geniet er nu al van hoor dus dat komt wel goed
zeker gaan we in het voorjaar er mee weg en zullen we de camper ook graag even pakken voor een ritje naar ..........

de vakantie 2015 was al gepland (met vouwwagen Paradiso ) maar uiteraard zal die met de camper gedaan worden.
en voorpret (uitdenken hoe we alles zullen doen, inrichten, en welke tochten we daar zullen ondernemen ) hebben we nu al hoor :yes

als je die adapters verkoop klaar zal je vast wel dit melden en kom ik zeker weer bij je terug :toppie
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Plaats reactie