Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vloerrails T5

vragen over de T5
Plaats reactie
aad
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:08

vloerrails T5

Bericht door aad »

is,er iemand die ervaring heeft om vloerrails in een T5 te monteren,ben van plan de rails te kopen.
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: vloerrails T5

Bericht door GertjanvD »

Mocht je de Multivan rails bedoelen, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik heb wel vanaf nieuw 'cargorails' gemonteerd zoals ook oa in vliegtuigen wordt gebruikt. Door en door vastgeschroefd op een 12mm vloerplaat. De vloerplaat zelf heb ik mbv de originele bevestigingspunten vastgeschroefd. Er onder zit 10mm Xtrem isolatie. Ik gebruik de rails om lading vast te zetten en voor een deel ook om demontabele kastjes/opbergruimte te monteren. Het maakt het interieur multifunctioneel en bevalt mij prima. De rails en toebehoren heb ik online in Duitsland besteld, maar is ook in Nederland te verkrijgen. Let bij bestellen wel op dat je een fatsoenlijke kwaliteit krijgt. Er schijnt nogal verschil in te zitten. Groet, Gertjan.
aad
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:08

Re: vloerrails T5

Bericht door aad »

hallo gertjan,
bedankt,voor je reactie het gaat inderdaad om de rails,uit een multivan de cargo rails heb ik gehad in een aluminium vloer. maar ik wil er een,slaapbank in hebben van een multifan.

mvg aad.
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

Re: vloerrails T5

Bericht door meggie-bekkers »

goedemiddag

De vloerrails zijn makkelijk te monteren, bij mij zaten er reeds gaten in van de montage van kombi stoelen.
Een deel van de gaten zijn te gebruiken, maar er zijn ook gaten die je zelf moet boren

Ik heb nog speciale bouten liggen ( M10 met een soort slotboutkop) deze zijn heel plat omdat de stoelen eroverheen moeten lopen.

Het nadeel is dat je niet alle moeren aan de onderkant er zo op kunt zetten.
Je moet ( om het goed te doen) de tank eronder vandaan halen, en evt de uitlaat ook nog.

Bij mijn T5 GP zit alles vast wat ik zo bij kon, maar als het weer beter wordt komt de rest ook nog erin.

GB
aad
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:08

Re: vloerrails T5

Bericht door aad »

bedankt gb.

voor je reactie,dat is nog al wat ik heb geen brug tot mijn beschikkig dus zal er eerst nog maar even over na ,denken.
Plaats reactie