Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bankje in T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bankje in T4

Bericht door Niels949 »

Hey allemaal,

Ik heb momenteel twee stoelen voorin mijn T4. En ik wil graag een bankje. Nu heb ik reeds begrepen, dat de bevestiging van het bankje gewoon op het oude onderstel van de stoel kan. Klopt dat?

Nog een paar vragen:

1. Kan ik nog wel schakelen als het bankje er in zit? (want ik las iets over dat als er origineel een bankje inzit, dan is de pook anders?)
2. Kun je een beetje fatsoenlijk op het bankje zitten met 1 volwassenen en een kinderstoeltje/maxi cosi?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bankje in T4

Bericht door Multivan Generation »

Niels949 schreef:Hey allemaal,

Ik heb momenteel twee stoelen voorin mijn T4. En ik wil graag een bankje. Nu heb ik reeds begrepen, dat de bevestiging van het bankje gewoon op het oude onderstel van de stoel kan. Klopt dat?

Ja, dat klopt

Nog een paar vragen:

1. Kan ik nog wel schakelen als het bankje er in zit? (want ik las iets over dat als er origineel een bankje inzit, dan is de pook anders?)

De naar boven stekende buis waar de pookknop op gedraaid zit, is bij een bus die af-fabriek voorzien was van een 2-zits bankje,
iets naar voren gebogen.
Bij het schakelen van de 2de en vierde versnelling kan de pook, mocht je de eerder gemelde buis niet aanpassen, kan je hand de bank raken.

2. Kun je een beetje fatsoenlijk op het bankje zitten met 1 volwassenen en een kinderstoeltje/maxi cosi?
Als je een stoel (met bijvoorbeeld armleuningen en lendensteun) gewend bent, en je moet daarna op een bankje zitten,
dan kan dat als minder comfortabel gezien worden. Is veel vlakker.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Niels 949
Groeten Peter
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Bankje in T4

Bericht door matje86 »

indien je een bankje plaatst doe dan aan de voor zijde wat ringen onder de bank zodat hij een stukje meer achteroverzit(helaas niet toepasbaar in een enkelcabine) :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

Re: Bankje in T4

Bericht door Dick B »

Ik kon voor mijn wintersportvakantie een bankje lenen van een sympathieke weetjeweller. (nogmaals bedankt, Dennis)
Vandaag dat bankje geplaatst. Ik heb het advies van Matje opgevolgd en de voorzijde iets verhoogd. Het bankje lijkt goed te zitten. Bij ons moet er een kind op een zitverhoger en een volwassene op zitten.
Wat het schakelen betreft: Bij het in de achteruit schakelen moet ik de punt van het bankje iets indrukken. Bij de 2e en 4e versnelling is de ruimte wel krap, maar wat mij betreft geen probleem. (zie de foto's). In de 5e versnelling zit de pook iets voor het bankje. Ik moet nog wel even kijken of mijn kleinzoon niet steeds tegen de pook aan zal zitten te schoppen.
De deurbak van het rechterportier moest ik wel verwijderen. We gaan komende week beoordelen of de reis naar Oostenrijk op deze manier te doen is. Ik heb goede hoop.
Bijlagen
achteruit
achteruit
5e versn.
5e versn.
4e versn.
4e versn.
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

Re: Bankje in T4

Bericht door Dick B »

.. en hier nog een foto van het geheel.
Bijlagen
Heerde-20150109-00206.jpg
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: Bankje in T4

Bericht door deejoe »

Ik zet mijn jongste aan de deurkant op het zitje, dan heb je minder last van heen en weer zwiepende beentjes :gekte
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Bankje in T4

Bericht door frank884 »

Ik heb ook een bankje en een stoel

het bankje zet je echt echt niet voor het confort in!!!!!
we reizen een paar keer per jaar naar polen
doordat de kinderen groter zijn geworden wordt het wel steeds lastiger met het bankje

met de stoel kan er een lange in het midden zitten en kan die zijn poten tot bij de handrem leggen
bij het bankje is het wel behelpen
met volwassen kinderen en een KWB
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Bankje in T4

Bericht door Niels949 »

Bedankt allemaal hoor voor de reacties!

Tja, comfort: mijn familie woont in Groningen, dus dat is 250 km heen en weer terugrijden. En dat doen we (sinds we een kleintje hebben, nu 7 maanden) nu met de auto van mijn vrouw. En dat is een Toyota Starlet. Geloof me; daar wil je geen 500 km inzitten... :nuts

Dus vandaar dat ik aan een bankje zit te denken. Kunnen we gewoon lekker met de bus naar Groningen af en toe. En heb ik geen last van mijn rug meer... :yes
T4 102 PK uit 2003
Plaats reactie