Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

vragen over de T5
Plaats reactie
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door Kneuzenbusje »

Hallo,

Vrijdag hebben wij een nieuwe Transporter 2.0 TDI 102 pk LH1 besteld. Om de kosten te drukken raadde de dealer aan om er een snoekscabine in te laten bouwen. We hebben getekend voor een snoeks touring. Echter nu twijfel ik heel sterk omdat bij de plus de wanden en het dak netter zijn afgewerkt. Ik heb geen idee wat het prijsverschil is maar wat raden jullie aan? We hebben het exclusive en het executive plus pakket.

Wat is jullie ervaring?

De bus wordt puur particulier gebruik. Ik zit in een rolstoel en kan wel zelf instappen maar de rolstoel is door mijn man niet meer te tillen dus vandaar overstap naar de bus.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door heemskerk »

Tja... Over de kwaliteit van een Snoeks kan ik niet oordelen, een oordeel over het cosmetische heb ik wel: ik vind het verreweg de minst mooie dubbelcabine.

Persoonlijk zou ik kiezen voor de OMOS omdat deze in ieder geval mooi aansluit op de instapbakken (wel de variant zonder die 'thermosfleshouder'(s). Deze, met fleshouders hangt half over de instapbak heen.

De variant van Profiglass is m.i. ook niet lang nagedacht over vormgeving: deze staat 'bol' zodat het lijkt alsof er een bom in ontploft is.

Misschien is het aan te bevelen om te kiezen voor een bank (als je dat al niet gedaan had) in plaats van stoelen? Misschien is dat handiger doorschuiven m.b.t. je handicap mocht je ooit een keer op de tweede rij plaatsnemen ;-)

-Snoeks
-Profiglass
-OMOS
Bijlagen
snoeks.jpg
snoeks.jpg (19.89 KiB) 978 keer bekeken
PROFIGLASS-BEDRIJFSWAGENINRICHTINGEN_33177_image.jpg
PROFIGLASS-BEDRIJFSWAGENINRICHTINGEN_33177_image.jpg (16.57 KiB) 978 keer bekeken
interieur T5 dubbele cabine 008.JPG
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door Kneuzenbusje »

Dank je wel. We hebben net de dealer gebeld, hij belt terug. We gaan in overleg. Wij zijn leken op het gebied van een bus. Ooit hadden we voor onze in 2002 overleden zoontje een aangepaste Ford Transit (rampenbus), stond vaker stil dan dat hij reed) we kiezen voor een T5 omdat het de droom van mijn man is.

Kan deze uitvoering ook fatsoenlijk een caravan met beladen gewicht van 1180 kg trekken? :driveT5
Warner
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2014, 14:49

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door Warner »

Ik ben ook in het bezit van een T5 uit 2013 met een dc van Snoeks en die ziet er prima uit.
Ook heb ik hem laten voorzien van een hijsarm om mijn rolstoel er gemakkelijk in te kunnen zetten.
Ik weet niet waar jullie wonen, maar als het niet te ver van Castricum/Hilversum is, wil ik wel langskomen om hem te laten zien.

Groet, Warner.
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door Kneuzenbusje »

Ah wat jammer dat we in het Noorden wonen. Dat is niet m de hoek. Maar ik ben wel heel benieuwd. Ik vind het hele belastinggedoe enorm ingewikkeld. Wat voor kofferbaklift heeft u? We denken er oomnog over om een los oprijplateua te gebruiken. Maar ik weet niet of dat voor de belasting oke is.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door ronald tdi »

als je toch een rolstoel lift wil zou ik geen oprij plateau aanschaffen.
Deze gaat op Den duur rammelen en in regen sneeuw ed is het niet fijn om deze in te klappen.

Wij hebben gekozen voor een lift.
Deze zit aan de schuift deur zijde.
werkt echt perfect en neemt bij parkeren geen ruimte in.
Bij een plateau moet je toch rekening houden met meters....

tevens komt er ook een cabine in inclusief bank en afwerking.

lift en inbouw kan je via de gemeente regelen.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door Kneuzenbusje »

Onze gemeente vergoed helemaal niets.
We moeten alleszelf betalen, een lift is 2000 euro.
:huilen :huilen
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door ronald tdi »

als jij een rolstoel gebruiker bent heb je ook recht op aanpassingen.
Dit gaat via het wmo
helaas hebben we hier 3 gezinsleden die daar gebruik van maken.
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Re: Een vraag over een snoeks toering (plus) dc

Bericht door Kneuzenbusje »

Dat weet ik alleen onze gemeente vergoed enkel collectief vervoer.
Plaats reactie