Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Terug van weg geweest.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Fox
Berichten: 216
Lid geworden op: 26 nov 2014, 13:59

Terug van weg geweest.

Bericht door Robert Fox »

Beste medebussers,

Een aantal jaren geleden ben ik ook actief geweest op op Weetjewel.nl
In 2005 heb ik mijn toenmalige T4 (nr. 317 in het fotoboek) verkocht, maar de afgelopen jaren heb ik niet stil gezeten op het gebied van VW bussen.

Afbeelding
Deze T4 heb ik in 2005 verkocht toen ik de beschikking kreeg over een auto van de zaak.

Ik was toen al een paar jaar in het bezit van een T2a uit 1970 die ik in de loop der jaren heb gerestaureerd.
Afbeelding
Deze bus heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik er nauwelijks gebruik van maakte en de stallingskosten alleen maar opliepen.

Ondertussen had ik wel al een T3 Multivan gekocht die ik i.v.m. de gewijzigde oldtimer regeling heb omgebouwd naar camper.
Verder heb ik ook de techniek aangepast en samen met deskundige hulp de 1.6TD motor vervangen door een 1.9TD in combinatie met een gereviseerde versnellingsbak.
Afbeelding
Maar omdat ik niet genoeg kennis of financiële middelen had om de roestproblemen van deze bus aan te pakken heb ik deze een paar weken geleden verkocht.

Daarna was het de bedoeling om op mijn gemak op zoek te gaan naar een T4 of T5 die als basis kon dienen voor ombouw naar camper kenteken. Al heel snel liep ik tegen een T4 aan die voor aan al mijn eisen voldoet en die ik dus maar heb gekocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het gaat hierbij om een 2.5TDI bus die bij een particulier in gebruik is geweest als rolstoelbus.
Groot voordeel van deze bus voor mij is dat ik geen scheidingswand hoef te demonteren en dat de laadruimte al helemaal is afgewerkt.
Als eerste zal ik een klein Reimo poptopdak (laten) monteren en de verdere aanpassingen doen voor het camper kenteken.
De oprijplaat ga ik gebruiken voor mijn aanhanger zodat ik daar makkelijk mijn motor op kan rijden om mee te kunnen nemen.

Ik ben nu nog op zoek naar een leverancier of inbouwadres voor het Reimo poptopdak dus alle tips hiervoor zijn welkom.

Groeten,
Robert
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Terug van weg geweest.

Bericht door JanP »

Dag Robert,
beter laat dan nooit: Welkom hier!
Je bus ziet er idd. netjes uit.
Veel veilige kilometers gewenst.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Terug van weg geweest.

Bericht door Henk-1 »

Welkom thuis Robert

:wjw :ikrij :yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Plaats reactie