Beste T5 liefhebbers,
Na het uitlezen van mijn T5 1.9 TDI kwam er naar voren dat de G62 niet al te best meer is. Dit verklaart ook waarom hij soms met een wat warmere motor aanslaat en gelijk hoog in de toeren springt.
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 000 - -
Maar nu is de vraag waar zit die sensor? Ik zat al onder de motorkap te kijken maar ik zie hem niet zitten.
Als iemand een er een fotootje van heeft zou het helemaal mooi zijn.
(edit) ik had eerder vermeld N62 sensor maar dit was even een misverstand.
alvast bedankt.
Groeten Stefan
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
G62 sensor vervangen T5 1.9 TDI
G62 sensor vervangen T5 1.9 TDI
Laatst gewijzigd door Steefer op 05 mei 2015, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 Camperbus eigenbouw 1.9TDI 2004
T5.1 Multivan Camperbus 2.0TDI 4-Motion 2011
T5.1 Multivan Camperbus 2.0TDI 4-Motion 2011
Re: N62 sensor vervangen T5 1.9 TDI
Dat is de nokkenassensor.
Deze zit onder je nokkenastandwiel achter de distributie kap
Als deze sensor kapot is zou normaal gesproken de auto slecht aanslaan.
Kan ook zijn dat de kabelboom naar deze sensor kapot is, komt vaker voor dan dat de sensor kapot gaat.
Kabelboom is dan ter hoogte van de startmotor ergens defect.
Deze zit onder je nokkenastandwiel achter de distributie kap
Als deze sensor kapot is zou normaal gesproken de auto slecht aanslaan.
Kan ook zijn dat de kabelboom naar deze sensor kapot is, komt vaker voor dan dat de sensor kapot gaat.
Kabelboom is dan ter hoogte van de startmotor ergens defect.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: G62 sensor vervangen T5 1.9 TDI
Beste Pim bedankt voor je reactie! Nu heb ik even een fout gemaakt zie ik. Ik heb aangegeven de N62 sensor maar dit is de de G62 sensor.
De volgende foutmelding komt tevoorschijn in VagCom.
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 000 - -
Ik hoop dat je me hier ook mee verder kunt helpen.
Alvast bedankt.
De volgende foutmelding komt tevoorschijn in VagCom.
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 000 - -
Ik hoop dat je me hier ook mee verder kunt helpen.
Alvast bedankt.
T5 Camperbus eigenbouw 1.9TDI 2004
T5.1 Multivan Camperbus 2.0TDI 4-Motion 2011
T5.1 Multivan Camperbus 2.0TDI 4-Motion 2011
Re: G62 sensor vervangen T5 1.9 TDI
die kan die storing wat je aangeeft wel veroorzaken.
Die is vrij makkelijk te vervangen.
Zit op de zijkant van de motor (bakzijde) daar zie je een koelvloeistofflensje. Zit er van achter in gestoken.
Even koelwatertankje aan de kant leggen en laadluchtslang loshalen, dan kom je er vrij makkelijk bij.
Let er wel bij op dat de koelvloeistof wegloopt als je de sensor loshaalt.
Nieuwe sensor met O-ring halen. Oude er uit trekken incl. o-ring en dan snel andere erin duwen. (o-ring ff invetten of siliconenspray aanspuiten)
Die is vrij makkelijk te vervangen.
Zit op de zijkant van de motor (bakzijde) daar zie je een koelvloeistofflensje. Zit er van achter in gestoken.
Even koelwatertankje aan de kant leggen en laadluchtslang loshalen, dan kom je er vrij makkelijk bij.
Let er wel bij op dat de koelvloeistof wegloopt als je de sensor loshaalt.
Nieuwe sensor met O-ring halen. Oude er uit trekken incl. o-ring en dan snel andere erin duwen. (o-ring ff invetten of siliconenspray aanspuiten)
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options