Zou GEEN caustic soda gebruiken=te agressief

Na aanleiding van het berichtje van Erdem en de onderstaande PB die ik van hem heb gekregen,Erdem50 schreef:Je kunt bij de dealer speciaal reinigingsmiddel kopen voor het spoelen van je koelsysteem.
Hoe heb ik het nu gedaan? (LET OP: HET BETREFT GEEN T4 BUS !)G 052188A3 is het nummer, is een 5L can, jouw dealer heeft volgens mijn systeem 1 can staan, zou ze voor de zekerheid eerst even bellen. Spul kost wel een kleine 45,-! (kwam op 42 euro)
Spul dient in eerste instantie voor het oplossen van oliesporen/resten. Wij gebruiken het als volgt.
Koelssysteem legen
Reinigingsmiddel erin en zo nodig aanvullen met water, denk dat 5L al best pittig is voor een Golf 1.
Dan 20min laten draaien op verhoogt toerental.
Spul eruit en dan in ieder geval 1x doorspoelen met water, liefst warm
Afhankelijk vd vervuiling een 2e keer spoelen met warm water
Als je koelsysteem gewoon schoon is zou ik persoonlijk 1 of 2 keer spoelen met warm water en dan G12 erin gooien.
@ Thomas,Endebendebus schreef:Zou je ook voor het reinigen je thermostaat kunnen verwijderen? Hoef je niet te wachten tot ie warm is....
WAHLER 4116.87D1 is de OEM versie.Endebendebus schreef:Ja das waar Peter. Maar ik dacht zo als je alles wilt reinigen en verversen moet ook de "grote" omloop meedoen zeg maar.
Dus moet je steeds wachten tot je thermostaat open gaat. Ben dit klusje binnenkort van plan en ga ook dan een nieuwe thermostaat plaatsen. (preventief) Heb al op Ebay gezocht maar er is veel prijsverschil. Is er nog een goed merk? (ik heb geen ervaring met thermostaten)