Heb een metalen tussenschot met vaste ruit van fabriek af.
Is een 2-delig tussenschot en is met verschillende bouten opzij vastgezet.
Nu had ik het bovenste tussenschot naar achteren willen plaatsen maar aan de bovenzijde, het plafond dus, gaat dit boven de plafondbekleding. Weet er iemand hoe dat dat daar vast gemaakt is of moet het er met veel macht uitgeduwd worden.Heb al zitten duwen maar er beweegt niks.
Op 20 maart heeft Marcel E al een vraag gesteld ivm het tussenschot en hij heeft de originele tussenschot vervangen.
Alvast bedankt voor de info
Hoi volgens mij moet je het schot in zijn geheel verwijderen. En die grijze strip aan de bovenkant zit geklikt. Volgens mij zit het schot daar ook achter geklikt. Je kan er beter 1 van hout inzetten en stofferen veel minder geluid en ik vind het persoonlijk netter. En je kan je schot zo ver naar achter zetten als je wilt.
Gr. Dirk
Transporter t5 gp 180pk verlengd Candy white. Bouwjaar 2015
Vorige transporters
Volkswagen t5 2.5 TDI 130pk candy white 460.000km
Volkswagen t5 1.9 TDI candy white 165.000 km
Volkswagen t4 2.5 TDI 111kw 560.000 km
Dhpvloeren schreef:Hoi volgens mij moet je het schot in zijn geheel verwijderen. En die grijze strip aan de bovenkant zit geklikt. Volgens mij zit het schot daar ook achter geklikt. Je kan er beter 1 van hout inzetten en stofferen veel minder geluid en ik vind het persoonlijk netter. En je kan je schot zo ver naar achter zetten als je wilt.
Gr. Dirk
Kan dat in Nederland zomaar,een tusseschot verplaatsen? In Belgie kan het niet,omdat je dan niet meer voldoet aan de afmetingen van de laadruimte vereisten...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Maar alleen bij een enkel cabine. Voor een DC moet die er in blijven, al zijn daar ook verschillende mogelijkheden.
Zolang het 'fiscale blok' er maar in past en er een bepaald percentage van de ruimte achter het schot valt (en de stoelen/gordels e.d. voldoen aan de goedkeuring), is het toegestaan volgens mij.
Dhpvloeren schreef:Hoi volgens mij moet je het schot in zijn geheel verwijderen. En die grijze strip aan de bovenkant zit geklikt. Volgens mij zit het schot daar ook achter geklikt. Je kan er beter 1 van hout inzetten en stofferen veel minder geluid en ik vind het persoonlijk netter. En je kan je schot zo ver naar achter zetten als je wilt.
Gr. Dirk
Kan dat in Nederland zomaar,een tusseschot verplaatsen? In Belgie kan het niet,omdat je dan niet meer voldoet aan de afmetingen van de laadruimte vereisten...
neen dat mag in nederland ook niet zo maar, maar het wordt gedaan
tot dat er een ongeval in het spel komt en de rekening betaald moet worden, maar daar hoor je niemand over
tijdens de begrafenis
DNS schreef:Hier mag je zelfs zonder tussenschot rijden.
Maar alleen bij een enkel cabine. Voor een DC moet die er in blijven, al zijn daar ook verschillende mogelijkheden.
Zolang het 'fiscale blok' er maar in past en er een bepaald percentage van de ruimte achter het schot valt (en de stoelen/gordels e.d. voldoen aan de goedkeuring), is het toegestaan volgens mij.
In Belgie mag je bij enkel cabine ook zonder tussenschot rijden , maar er moet officieel een vaste opstaande 'wand' aanwezig zijn van 20cm hoog. Maar bij de keuring vinden ze het hoogteverschil van +/-10cm na de voorste stoelen meestel wel al voldoende .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Nou hier mag het ook gewoon. Als je maar aan bepaalde voorwaarde voldoet, hij moet er strak tussen staan en je moet zoveel% ruimte hebben achter je schot. zodat je auto een volledig afsluitbare laadruimte heeft. Je kan bij de dealers zelfs een Houten schot bestellen.
Gr dirk
Transporter t5 gp 180pk verlengd Candy white. Bouwjaar 2015
Vorige transporters
Volkswagen t5 2.5 TDI 130pk candy white 460.000km
Volkswagen t5 1.9 TDI candy white 165.000 km
Volkswagen t4 2.5 TDI 111kw 560.000 km
er is blijkbaar reeds een topic over, dus geen nood aan een nieuw en deze even naar boven gehaald:
Vraag voor de Belgen:
Ik rijdt momenteel een T4 uit 2000, maar stilaan op zoek naar een T5 (heb nu 450.000km op de T4 staan) en die moet aan enkele eisen voldoen zoals : verlengd, achterklep, geen tussenschot, ABS, airbag enz...
Hier in België mag ik met m'n huidige verlengde T4 mijn dubbele cabine eruit halen incl. tussenschot, zodat ik een enkele cabine zonder tussenschot overhoudt, ook mag ik van 2 naar 3 zetels gaan vooraan, dit allemaal mits nieuw identificatieverslag op de keuring uiteraard. Ze gaan hem niet keuren op 5 of 2 zetels als er maar 3 instaan, logisch... Ik mocht dit ook eender wanneer terug inbouwen mits opnieuw keuring. Ik heb ze er steeds uitgelaten wegens hobby (windsurf en golfsurf)
Mijn vraag, is dit ook zo mogelijk voor de T5 ? Ervaringen hiermee?
Als het mag, en je koopt eentje met enkel cabine én tussenwand van fabriek af, mag het dan ook en zijn die makkelijk te verwijderen? Of zit dat gelast? Of mag je met een halfhoog tussenschot rijden met enkel cabine? Lijkt me ergens nog veiliger dan geen tussenschot, en toch comfort om naar achter te kunnen. Nogmaals, deze vraag is voor een Belgische wagen.
Zetels ook makkelijk te veranderen? Als ik er in kampeer lig ik liever niet "opgesloten" in de laadruimte terwijl ze kunnen inbreken vooraan in de cabine :) + het is toch wat ruimer en makkelijker zonder tussenschot, kan ik ook de voorzetels 180 doen draaien enz.
Ik zag ook bij "T5 tips en tricks" dat een windsurfboard (toch vrij groot 2.30) ook onder de dubbelcabine kan geschoven worden, ook interessante info, bedankt aan degene die dit poste.
Tussenschot moet blijven.
Afgelopen vrijdag bij rdw geweest, en wezen me op mijn tussenschot.
Ik heb deze bus vorige week in duitsland gekocht en vorige eigenaar heeft dit schot 5 cm naar achter geplaatst.
Gewoon simpel met opvulbussen en bouten. Netjes, strak, niets op aan te merken.
Jawel hoor, de rdw weer wel. Mocht niet en zou hierop afgekeurd worden. Na flink lullen over dat er toch een dubbele cabine in zou komen, liet hij het gaan.
matje86 schreef:tot dat er een ongeval in het spel komt en de rekening betaald moet worden, maar daar hoor je niemand over tijdens de begrafenis
Verklaar je nader Matje. Het spijt me, maar ik kan je nu niet helemaal volgen.
Groeten,
Erik
als er een schot in zat en tijdens een noodstop niet meer(lees de lading zorgt voor schade aan personen voor in de bus) , dan komt de verzekering verhaal halen op de bestuurder(aansprakelijk)
zo,n schot zit er niet voor jan doedel
ps heb dit bericht zeker gemist, vandaar late reactie
beter laat dan nooit
Een bekende van mij heeft een spiksplinternieuwe T5 en die heeft echt geen tussenschot, gewoon 1 grote ruimte achter de stoelen, hij heeft zelfs ramen van voor naar achteren, ook geen laag schot o.i.d. Zo is hij door de officiële dealer geleverd. Hij heeft trouwens een verlengde, wellicht maakt dat het verschil?
knuckle schreef:Tussenschot moet blijven.
Afgelopen vrijdag bij rdw geweest, en wezen me op mijn tussenschot.
Ik heb deze bus vorige week in duitsland gekocht en vorige eigenaar heeft dit schot 5 cm naar achter geplaatst.
Gewoon simpel met opvulbussen en bouten. Netjes, strak, niets op aan te merken.
Jawel hoor, de rdw weer wel. Mocht niet en zou hierop afgekeurd worden. Na flink lullen over dat er toch een dubbele cabine in zou komen, liet hij het gaan.
Dat verhaal geldt misschien voor Nederland , maar de vraag was voor een Belgische T5 , en voor een enkele cabine mag de wand eruit .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper