Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm

vragen over de T5
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Alarm

Bericht door Stekeltje »

Het is wel bizar om een klasse 5 te vragen voor een bus of heb je een heel bijzondere. aan de andere kant heb je ook wel wat meer zekerheid met een klasse 5 en het is handig als je niet meer weet waar je je auto geparkeerd hebt.
Deze man heeft erg veel verstand van alarm en hanteert hele nette prijzen: http://www.autotec.nl/ geen gladde verkoper maar iemand die weet waarover hij praat. Hij heeft een interface/koppeling ontwikkeld op alarmgebied die door grote merken gebruikt worden.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Alarm

Bericht door heemskerk »

Stekeltje schreef:Het is wel bizar om een klasse 5 te vragen voor een bus of heb je een heel bijzondere. aan de andere kant heb je ook wel wat meer zekerheid met een klasse 5 en het is handig als je niet meer weet waar je je auto geparkeerd hebt.
Deze man heeft erg veel verstand van alarm en hanteert hele nette prijzen: http://www.autotec.nl/ geen gladde verkoper maar iemand die weet waarover hij praat. Hij heeft een interface/koppeling ontwikkeld op alarmgebied die door grote merken gebruikt worden.

De bus is privé geregistreerd en wordt deels zakelijk ingezet. Daardoor gaat de verzekering voor het verzekerd bedrag uit van een aanschafwaarde inclusief BTW + BPM waardoor de eindwaarde uitkomt rond de €80.000,- met als gevolg dat ie (verzekeringstechnisch) in de hogere prijscategorie terecht komt. Daar stelt men, o.a. met het oog op diefstalgevoeligheid, dat er een gecertificeerde (SCM) klasse 5 in moet zitten om aanspraak te kunnen maken op o.a. uitkeren bij diefstal (+3jaar nieuwwaarde uitbetalen in het geval dat) etc.

Opmerkelijk is dat wanneer deze als bedrijfswagen verzekerd zou worden het klasse 5 weer geen vereiste is omdat volgens het dan geldende rekenmodel de BTW & BPM niet meegerekend worden voor het uit te keren bedrag bij diefstal/total loss.

De Transporter is niet bijzonder, wel alle opties (op 4-motion na) aangevinkt; Dat schroeft de prijs ietwat op ;-)
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Alarm

Bericht door Stekeltje »

Daardoor gaat de verzekering voor het verzekerd bedrag uit van een aanschafwaarde inclusief BTW + BPM waardoor de eindwaarde uitkomt rond de €80.000
Dan is het logisch, overigens is het dan ook geen straf om klasse 5 aan boord te hebben. Als je het dan laat combineren met ritregistratie kun je mooi je privé en zakelijke km's gescheiden houden. Bij controle moet je tenslotte ook bewijzen dat je minimaal 10% privé rijdt om te mogen profiteren van de lage MRB. Het scheelt je veel schrijfwerk.
Verzekeraars hebben vaak hele bizarre constructie's bedacht. Ik kan nog steeds niet snappen dat de meeste verzekeraars geen grijs kenteken auto's willen verzekeren waardoor je aangewezen bent op een enkeling die gelijk de hoofdprijs vraagt. Ik ben voor mijn T5 2x zo veel geld kwijt dan de A6 die ik hiervoor reed. Zo wordt het voordeel van de lagere wegenbelasting flink teruggeschroefd.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Alarm

Bericht door fiddler »

Verzekering en grijs kenteken .... probeer het eens via een beroepsgroepen-collectief; ik betaal rond de 600 per jaar all-risk met groene kaart, met max schadevrije jaren bonus. Helaas wel verhoogd nu met zo'n 15% nu, omdat ik een nieuwe T5 gekocht heb .... -F
Plaats reactie