Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 California
T6 California
Hij is er;
http://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/ ... ights.html
Niet echt veel verandering;
Ik zie wel een nieuw bed (?) en een stopcontact...
http://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/ ... ights.html
Niet echt veel verandering;
Ik zie wel een nieuw bed (?) en een stopcontact...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Mickel Moen
- Berichten: 2029
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: T6 California
Ik ben wel benieuwd naar de vanaf-prijs in Nederland.
Re: T6 California
Dat nieuwe bed is volgens mij gewoon de VW comfort oplegmatras. Kijk maar naar de foto van de achterbank, die ligt daar niet 'kaal' uitgestrekt.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T6 California
Dat Oviivo,Oviivo schreef:Niet echt veel verandering
dat is nu het hele eieren eten.
VW brengt een "nieuwe" transporter uit, en als iets nieuw is, staan de mensen in de rij.
Maar ga je het iets anders bekijken, dan is het één grote besparings operatie met wat nieuwe onderdelen.
- nieuwere motoren ---> werden ook al in andere VW producten geleverd.
- meer infotainment nu beschikbaar ---> werd ook al in andere VW producten geleverd.
- Ze kunnen nu meer dezelfde kabelbomen gebruiken, dus grotere inkoop, dus lagere inkoop-prijs.
- meer van dezelfde entertainment, dus idem dito.
- carrosserie is grotendeels hetzelfde gebleven dus geen extra ontwikkelingskosten hiervoor.
- ander neusje en andere achterklep, easy nose-job.
Voor de camper: wellicht een andere folie over de kastjes, dus gewoon een ander rolletje gepakt, zelfde kosten.
Onder de streep staat er een "nieuw" product op de markt, wat een lagere "kost-prijs" heeft en een hogere winstmarge.
Goed nieuws dus voor de aandeelhouders.
Er had een echt grote stap gemaakt kunnen worden als bijvoorbeeld de diesels in de range van 100- 130 gram CO2/km terecht waren gekomen.
Maar misschien loop ik te ver voor uit?
Groeten Peter
EDIT: http://www.motor-talk.de/news/volkswage ... 88234.html
EDIT2: http://www.motor-talk.de/news/weniger-z ... 51992.html
Re: T6 California
100-130gr uitstoot??
op een vw transporter?
ik vrees dat dat wat te hoog gegrepen is.
De gewone personenwagen schommelen rond die waardes, maar die hebben niet zoveel gewicht en luchtweerstand.
Waarom brengen ze niet gewoon een soort dieselhybride op de markt?
dan zouden we pas staan aanschuiven in de rij voor een nieuwe bus
op een vw transporter?
ik vrees dat dat wat te hoog gegrepen is.
De gewone personenwagen schommelen rond die waardes, maar die hebben niet zoveel gewicht en luchtweerstand.
Waarom brengen ze niet gewoon een soort dieselhybride op de markt?
dan zouden we pas staan aanschuiven in de rij voor een nieuwe bus
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T6 California
Als "zakelijke" rijder misschien wel , als partikulier maakt dat geen drol uit hoeveel uitstoot die heeft (in Belgie , voor Nederland weet ik dat niet)mettesboy schreef:
Waarom brengen ze niet gewoon een soort dieselhybride op de markt?
dan zouden we pas staan aanschuiven in de rij voor een nieuwe bus
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T6 California
Multivan Generation schreef:Dat Oviivo,Oviivo schreef:Niet echt veel verandering
dat is nu het hele eieren eten.
VW brengt een "nieuwe" transporter uit, en als iets nieuw is, staan de mensen in de rij.
Maar ga je het iets anders bekijken, dan is het één grote besparings operatie met wat nieuwe onderdelen.
- nieuwere motoren ---> werden ook al in andere VW producten geleverd.
- meer infotainment nu beschikbaar ---> werd ook al in andere VW producten geleverd.
- Ze kunnen nu meer dezelfde kabelbomen gebruiken, dus grotere inkoop, dus lagere inkoop-prijs.
- meer van dezelfde entertainment, dus idem dito.
- carrosserie is grotendeels hetzelfde gebleven dus geen extra ontwikkelingskosten hiervoor.
- ander neusje en andere achterklep, easy nose-job.
Voor de camper: wellicht een andere folie over de kastjes, dus gewoon een ander rolletje gepakt, zelfde kosten.
Onder de streep staat er een "nieuw" product op de markt, wat een lagere "kost-prijs" heeft en een hogere winstmarge.
Goed nieuws dus voor de aandeelhouders.
Er had een echt grote stap gemaakt kunnen worden als bijvoorbeeld de diesels in de range van 100- 130 gram CO2/km terecht waren gekomen.
Maar misschien loop ik te ver voor uit?
Groeten Peter
EDIT: http://www.motor-talk.de/news/volkswage ... 88234.html
EDIT2: http://www.motor-talk.de/news/weniger-z ... 51992.html
Tja , die "besparingcultuur" word door alle automerken gehanteerd hoor , niet alleen het VAG concern .
Kijk maar naar Mercedes : zij kopen hun (kleine) motoren bij Renault , daar zwijgen de Mercedes dealers stilletjes over als je in de showroom naar bvb een nieuwe Vito , of A klasse of B klasse of zoiets staat te kijken , maar je betaald dan wel voor een dikke "mercedes" ... En het kan nog erger , als je een Citan koopt , dan koop je eigenlijk een heel dure Renault Kangoo . Die "besparingscultuur" vind ik dan nog veel erger , dan dat ze bij VW een modelupgrade doen onder de noemer 'nieuw' model .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T6 California
Als particulier maakt het inderdaad niet zo heel veel uit,
al wordt de nieuwe BIV wel berekend op uitstoot.... en voor
200gr uitstoot geeft dat ca 2000€, voor 170gr geeft dat 950€....;
toch wel (welliswaar eenmalig) een duidelijk verschil.
Jaarlijkse verkeersbelasting maakt niet uit.
Ik rijd als lichte vracht, dus maakt me in geheel niet uit, maar mocht ik gewoon het 'personenbusje zonder tussenschot nemen als bedrijfswagen, hoho dan betaal je je toch letterlijk blauw...
al wordt de nieuwe BIV wel berekend op uitstoot.... en voor
200gr uitstoot geeft dat ca 2000€, voor 170gr geeft dat 950€....;
toch wel (welliswaar eenmalig) een duidelijk verschil.
Jaarlijkse verkeersbelasting maakt niet uit.
Ik rijd als lichte vracht, dus maakt me in geheel niet uit, maar mocht ik gewoon het 'personenbusje zonder tussenschot nemen als bedrijfswagen, hoho dan betaal je je toch letterlijk blauw...
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T6 California
Zou een uitstoot van 100gr CO2/km eigenlijk wel haalbaar zijn (in realiteit , niet alleen op papier) , met een rollende kubus(California) die makkelijk 2,3Ton weegt ?Multivan Generation schreef: Er had een echt grote stap gemaakt kunnen worden als bijvoorbeeld de diesels in de range van 100- 130 gram CO2/km terecht waren gekomen.
Maar misschien loop ik te ver voor uit?
Groeten Peter
Ben eens benieuwd wat ze daar voor nog allemaal gaan moeten doen , om de uitstoot zo laag te krijgen ? En hoe lang dat nog zou duren voor ze dat bereiken ?
(... niet dat ik er zit op te wachten hoor , zeker niet ...)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T6 California
Ik snap wel hoe VW werkt, maar ik was gewoon benieuwd hoe men het interieur zou aanpakken. Dan krijg ik weer ideeën voor aanpassingen aan de mijne ;-)
Ik zie rechts naast de boeklezende dame ook een ronde knop o.i.d. In het kastje. Wat zou dat zijn?
Ik zie rechts naast de boeklezende dame ook een ronde knop o.i.d. In het kastje. Wat zou dat zijn?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: T6 California
het zal wel een fout in de configurator zijn,
maar op de duitse vw site, kan je de nieuwe transporter met de oude motoren configureren, tot over enkele dagen kon dat ook met de multivan en de caravelle.
dus zal nog wel veranderen....
Ik begon al te dromen over een grotere actieradius met één tank.... helaas,
volgens de configurator hebben de nieuwe motoren ook steeds maar een 70l tank ipv een 80litertank.....
Ik vermoed dat de brandstofbesparing in de praktijk weer marginaal gaat zijn, ..... dat wil dus zeggen vaker aan de pomp.....
maar op de duitse vw site, kan je de nieuwe transporter met de oude motoren configureren, tot over enkele dagen kon dat ook met de multivan en de caravelle.
dus zal nog wel veranderen....
Ik begon al te dromen over een grotere actieradius met één tank.... helaas,
volgens de configurator hebben de nieuwe motoren ook steeds maar een 70l tank ipv een 80litertank.....
Ik vermoed dat de brandstofbesparing in de praktijk weer marginaal gaat zijn, ..... dat wil dus zeggen vaker aan de pomp.....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: T6 California
Ik zie rechts naast de boeklezende dame ook een ronde knop o.i.d. In het kastje. Wat zou dat zijn?[/quote]
Dat is speciaal voor de dames, de A.T.V. knop.
Dat is speciaal voor de dames, de A.T.V. knop.
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
Re: T6 California
Dit 'stopcontact' blijkt een buiten douche te zijn...Oviivo schreef: Ik zie wel een nieuw bed (?) en een stopcontact...
Foto komt hier vandaan: http://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.de/ ... l#/hl=cat2
Ben benieuwd of ik de T6 koplampen kan overzetten naar mijn T5 uit 2008, ziet er gaaf uit! Als het werkt, heb ik straks een zetje originele xenon over ;-)
Re: T6 California
Geinig, een buitendouche. Ze hebben wel goed geluisterd.
Die lampen zijn volgens mij anders van vorm, ik denk niet dat het past.
Die lampen zijn volgens mij anders van vorm, ik denk niet dat het past.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: