Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

vragen over de T5
Plaats reactie
Royklinkenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2015, 18:46

Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door Royklinkenberg »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb al een boel gelezen over de startproblemen van een t5.
Ik heb een 128 kw axe uit 2004, de bus starte slecht in de ochtend. ( na langdurig stilstaan )
We hebben het blok losgehaald en de ringen vervangen van de verstuivers, alles netjes opgeschuurd( geen scherpe randen meer) de kop had minimale aanslag.
De bus heeft 2 dagen in de schuur gestaan en startte direct nadat we hem hadden afgebouwd, volgende ochtend ook weer. Maar helaas bus start nu weer slecht, de bus staat snachts gemiddeld 9uur stil, en dan start hij slecht. Dan rij ik naar de zaak waar hij gemiddeld 11 uur stilstaat maar dan start hij perfect. Gloeibougies zijn nagekeken en goed.

Mijn vraag: iemand nog suggesties????

Ze denken dat er toch lucht bij komt, maar dan zou hij na 11uur stil staan toch ook niet moeten starten?

Bus heeft geen foutmeldingen
De_Vermeulen
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:09

Re: Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door De_Vermeulen »

Batterij al eens gecontrolleerd?

Had net hetzelfde probleem met mijn touran s'morgens slecht starten de rest van de dag normaal,


Batterij vervangen en geen problemen meer
Greetz
Royklinkenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2015, 18:46

Re: Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door Royklinkenberg »

Hallo Vermeulen,

Bedankt voor de reactie, heb de batterij nog niet nagekeken en ook niet gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik ga dit uiteraard proberen en laat je weten hoe het afloopt.

Gr roy
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door Stekeltje »

Ik heb als test weleens als de auto uiteindelijk liep gelijk daarna weer gestart en toen liep hij onmiddelijk. Dan is de auto uiteraard gewoon koud en heeft de accu ook een beste tik gehad. Voor mij een reden om er van uit te gaan dat het inderdaad het beruchte lucht probleem was. Voor de zekerheid waren er later nog doorzichtige slangetjes in de retourleiding geplaatst en inderdaad veel luchtbelletjes 's morgens. Nu ongeveer 4000 km gereden na vervanging van de rubber ringetjes. Overigens heeft de monteur gelijk alle verstuivers een cilinder opgeschoven zodat ze allemaal op een andere plek zitten.
Royklinkenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2015, 18:46

Re: Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door Royklinkenberg »

Het probleem is opgelost het was de accu.

Bedankt!!!!!!!!!!
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door Stekeltje »

Mazzelaar ;-)
Royklinkenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2015, 18:46

Re: Vw t5 128 kw axe 2004 start slecht in de ochtend

Bericht door Royklinkenberg »

Haha, maar zit toch al wel een boel geld in kwa onderdelen, scheelt dat we het zelf hebben gedaan want de uurlonen zijn niet mis tegenwoordig
Plaats reactie