Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing electrische ramen

vragen over de T4
arnoldfeddema
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jun 2014, 10:08

Re: storing electrische ramen

Bericht door arnoldfeddema »

hallo

geweldig, ben ik erg blij mee.

vr gr

arnold
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: storing electrische ramen

Bericht door slopelrijder »

ik loop ook tegen het probleem aan van mijn elektrische ramen, en wel de bestuurderszijde
het raam ging eerst half omlaag, maar daarna niet meer op of neer
na de accukabel losgehaald te hebben, ging hij wel omlaag tot helemaal beneden, maar nu wil hij niet meer omhoog!
hij is dus volledig omlaag (helaas)

de passagierszijde,het raam gaat niet omhoog of omlaag, met de schakelaar aan bestuurderszijde, maar wel met de schakelaar op de passagiersdeur....

opnieuw geprobeerd met de accukabel.
als je op de schakelaar van de passagiersdeur druk, dan hoor je bij de "passagiersdeur wel iets "tikken"maar geen reactie van het raam zelf!
de schakelaar in de deur losgehaald, de aansluitingen "omgewisseld"
en dan hoor je ook hetzelfde aan de passagiers zijde; ergo, de schakelaar is goed....

gaarne mogelijke oplossingen/oorzaken.....

bvd
slopelrijder...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: storing electrische ramen

Bericht door slopelrijder »

goed; oorzaak gevonden...bij demontage van de (bestuurszijde)bekleding, ging opeens het passagiersraam omlaag en ging ook weer omhoog....
kabelbreuk dus...
nu zijn het akelig dunne draadjes en gezien de leeftijd, zal het dus vaker(zeker bestuurderszijde) gaan optreden.

BTW; er was al een nieuwe voedingkabel gelegd naar de spiegel en naar de cv/slot, dus het probleem bestaat al langer....

wat is adviseerbaar; en / of haalbaar!
nieuwe kabelboom ; tot "hoever" loopt dat het dashboard in?
waar zitten de stekkers/aankoppelpluggen etc verstopt? in/onder het dashboard?

is het toch verstandiger gewoon nieuwe stukjes tussen solderen? met alle breukrisico's ter hoogte van de solderingen erbij...

overigens;ik heb mijn raam nu dicht gekregen, door de 2 boutjes los te maken, raam omhoog te schuiven en met behulp van een dikke tyrap, "op te hangen"....tsja... je moet wat....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: storing electrische ramen

Bericht door slopelrijder »

op zoek naar een reparatie set;

is DIT wat??

en hoeveel werk zit daar aan?
kun je dat zo "rechtstreeks"inpluggen ook aan de zekering zijde?
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: storing electrische ramen

Bericht door matje86 »

slopelrijder schreef:goed; oorzaak gevonden...bij demontage van de (bestuurszijde)bekleding, ging opeens het passagiersraam omlaag en ging ook weer omhoog....
kabelbreuk dus...
nu zijn het akelig dunne draadjes en gezien de leeftijd, zal het dus vaker(zeker bestuurderszijde) gaan optreden.

BTW; er was al een nieuwe voedingkabel gelegd naar de spiegel en naar de cv/slot, dus het probleem bestaat al langer....

wat is adviseerbaar; en / of haalbaar!
nieuwe kabelboom ; tot "hoever" loopt dat het dashboard in?
waar zitten de stekkers/aankoppelpluggen etc verstopt? in/onder het dashboard?

is het toch verstandiger gewoon nieuwe stukjes tussen solderen? met alle breukrisico's ter hoogte van de solderingen erbij...

overigens;ik heb mijn raam nu dicht gekregen, door de 2 boutjes los te maken, raam omhoog te schuiven en met behulp van een dikke tyrap, "op te hangen"....tsja... je moet wat....
gewoon ff 12 volt op je motor en hoppa hij gaat omhoog, ff omdraaie en hij gaat omlaag :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: storing electrische ramen

Bericht door matje86 »

slopelrijder schreef:op zoek naar een reparatie set;

is DIT wat??

en hoeveel werk zit daar aan?
kun je dat zo "rechtstreeks"inpluggen ook aan de zekering zijde?
vraag pascal eens misschien heeft die nog wa liggen , voor de prijs die er bij die draadjes staat heb je bij pascal zowat een complete set
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
TJEERD DEHLER
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2015, 00:05

Re: storing electrische ramen

Bericht door TJEERD DEHLER »

Mijn elektrische ramen werken ook niet meer evenals de elektrische spiegels.
Net daarvoor heb ik de rechter deurbekleding losgehaald en toen gingen er al draden uit de schakelaar.
Er zit geen stekker tussen dus het probleem is hoe moeten die draadjes weer terug?
maar misschien is er meer aan de hand? Het linker raam doet ook niks meer. Ik heb een beetje zitten gokken met de kabeltjes. Nu zit er helemaal geen spanning meer op geen van de kabels, maar alle zekeringen die ik zie zijn heel. zit er nog een regelaar ergens of een zekering?
VW t4 1995 Dehler-opbouw
Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: storing electrische ramen

Bericht door matje86 »

TJEERD DEHLER schreef:Mijn elektrische ramen werken ook niet meer evenals de elektrische spiegels.
Net daarvoor heb ik de rechter deurbekleding losgehaald en toen gingen er al draden uit de schakelaar.
Er zit geen stekker tussen dus het probleem is hoe moeten die draadjes weer terug?
maar misschien is er meer aan de hand? Het linker raam doet ook niks meer. Ik heb een beetje zitten gokken met de kabeltjes. Nu zit er helemaal geen spanning meer op geen van de kabels, maar alle zekeringen die ik zie zijn heel. zit er nog een regelaar ergens of een zekering?
VW t4 1995 Dehler-opbouw
Alvast bedankt voor de hulp.
kijk eerst naar de kabels tussen deur en stijl, dat is het grootste probleem bij de t4
zoek functie gebruiken viewtopic.php?f=2&t=47537&p=339056&hili ... uk#p339056
als links los ligt doet rechts het ook niet
wat voor schakelaars heb je? de oude versie met een appart pookje voor de spiegels of alles in een?
Bijlagen
20140914_104755.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Renkler
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2015, 06:47

Re: storing electrische ramen

Bericht door Renkler »

Hallo Luitjes,

Had onlangs ook een probleem met de rechterportier raam. Raam gaat wel omhoog, maar niet naar beneden. Je hoort wel een klik je als de knop indrukt, maar motor reageert niet. Uiteraard kabels en zekeringen gecontroleerd.

Heb de schakelaar van de rechterportier volledig uit elkaar gehaald en bleek dat er op het printplaatje van de rechterportierraam knopje oxidatie zat. Heb met een wattenstaafje + alcohol goed schoongemaakt en loopt weer :ikrij .

Voorzichtig openmaken, want de kleine metalen pennetjes vliegen er zo uit en deze hebben een specifieke manier van plaatsing.

Wellicht de moeite waard om er naar te kijken.

Succes!
TJEERD DEHLER
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2015, 00:05

Re: storing electrische ramen

Bericht door TJEERD DEHLER »

@matje86

Ik heb pas net door dat je gereageerd had; niet zo snel nee.

Ik heb het oude systeem met aparte regelaar voor de spiegels.
Weet je dan ook hoe het moet?
TJEERD DEHLER
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2015, 00:05

Re: storing electrische ramen

Bericht door TJEERD DEHLER »

Of weet iemand anders nog een adresje voor me in de randstad of aangrenzend ?
Ik kan sowieso nog aanbevelingen gebruiken voor aanstaande werkzaamheden zoals ;
Distributie vervangen.
Extra antiroest (wax) bescherming.
En andere kleine elektrische storingen zoals een niet werkende temperatuur meter, een trap van de ventilator werkt niet.
En misschien nog een betere stabilisator.
En wie kan helpen met het stiller maken, al lijkt de meeste herrie gewoon wind te zijn .
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: storing electrische ramen

Bericht door matje86 »

voor het electrisch gedeelte ff contact op nemen met oskar memberlist.php?mode=viewprofile&u=19
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: storing electrische ramen

Bericht door slopelrijder »

tjeerd; welke lokatie woon je? diverse goede garage's door heel nederland,
zo heb je in regio kennermerland bijvoorbeeld ismet , in de buurt van oirschot zit een goede etc. rondzoeken op het forum zal vast een aders in de buurt opleveren.

wat je raam storingen betreft... het nare van draadbreuken is dat het onduidelijke storingen oplevert.....soms wel , soms niet etc.....MIJN advies; draadbomen demonteren, "uitpellen" controleren, kabels vervangen en
dan weer terug inbouwen.....
(zie ook mijn slopelrijders belevenissen topic in projecten)
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
TJEERD DEHLER
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2015, 00:05

Re: storing electrische ramen

Bericht door TJEERD DEHLER »

arnoldfeddema schreef:k heb een probleem met mijn elektrische ramen, ze gaan wel open maar niet dicht, alle draden doorgemeten, zekeringen gecontroleerd enz. dit probleem kwam voort nadat ik de oude dynamo heb vervangen voor een nieuwe. de oude gaf een spanning van 17 volt. zit er ergens nog een relay tussen of kunnen het de motoren zijn, lijkt mij sterk omdat het aan beide kanten hetzelfde is. heeft iemand hier ervaring mee

vr gr
arnold uit bedum
TJEERD DEHLER schreef:Of weet iemand anders nog een adresje voor me in de randstad of aangrenzend ?
Ik kan sowieso nog aanbevelingen gebruiken voor aanstaande werkzaamheden zoals ;
Distributie vervangen.
Extra antiroest (wax) bescherming.
En andere kleine elektrische storingen zoals een niet werkende temperatuur meter, een trap van de ventilator werkt niet.
En misschien nog een betere stabilisator.
En wie kan helpen met het stiller maken, al lijkt de meeste herrie gewoon wind te zijn .
TJEERD DEHLER schreef:Mijn elektrische ramen werken ook niet meer evenals de elektrische spiegels.
Net daarvoor heb ik de rechter deurbekleding losgehaald en toen gingen er al draden uit de schakelaar.
Er zit geen stekker tussen dus het probleem is hoe moeten die draadjes weer terug?
maar misschien is er meer aan de hand? Het linker raam doet ook niks meer. Ik heb een beetje zitten gokken met de kabeltjes. Nu zit er helemaal geen spanning meer op geen van de kabels, maar alle zekeringen die ik zie zijn heel. zit er nog een regelaar ergens of een zekering?
VW t4 1995 Dehler-opbouw
Alvast bedankt voor de hulp.
Wie kan me helpen ik heb nog steeds geen werkende ramen en spiegels, ik woon in Oostvoorne.
Plaats reactie