Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hands free bellen - welke werkt goed?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

hands free bellen - welke werkt goed?

Bericht door Gemberdraak »

Het is niet echt een specifieke T4 vraag, maar aangezien ik rij in een T4 en ik geen betere categorie zag... stel ik toch maar hier de vraag.

Ik wil graag een simpele doch goede, niet al te dure handsfree (bellen) carkit. Ik heb dus een T4 en mijn telefoon is een grote Android (Note 2). Liefst wil ik er eentje waarbij je zowel middels een draadje als middels Bluetooth kunt verbinden. Lekker duidelijk en niet te veel overige poespas.

Zijn er onder jullie ook mensen met een uitgesproken mening over welke kits juist aan- of af te raden zijn? Dan hoor ik dat heel graag.

Groetjes, Diana
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: hands free bellen - welke werkt goed?

Bericht door slopelrijder »

Gingerdragon; ik gebruik een parrot mk3000 en ben er heel tevreden over. (Eenzelde ook bij mijn vrouw haar auto ingebouwd..)

Het heeft een aparte bediening om de telefoon op te nemen, je kan er mee bellen, via je telefoonboek
het heeft 4 "apparaat" aankoppelmogelijkheden, echter er wordt /is slechts 1(een) bleutooth apparaat te gebruiken, 2 aangekoppelde apparaten kan hij niet aan...
je kan met die knop ook je muziek etc (met behulp app zoals muziekpro) afspelen...
belangrijk is de plaatsing van de microfoon...
IK heb de microfoon aan bestuurderszijde naast de binnenverlichting zitten,
Plaats je de microfoon aan de raamzijde, heb je kans dat bij open raam (ook op kierstand) het geruis harder dan je stem is.....

Tip, kijk in england daar zijn ze MEESTAL goedkoper ....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: hands free bellen - welke werkt goed?

Bericht door Gemberdraak »

Dank je wel! Hoe heet je in het echt? Misschien heb ik het al eens gevraagd; zo ja: sorry. Kan het zijn dat je de Mk3000 uit de UK hebt en dat die in NL CK3000 heet? http://tweakers.net/pricewatch/261226/p ... k3000.html
Groetjes, Diana
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: hands free bellen - welke werkt goed?

Bericht door Erwin L »

T5 1,9 Tdi 2004
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: hands free bellen - welke werkt goed?

Bericht door slopelrijder »

n.a.v. jou vraag; nee niet de ck3000; de opvolger is de mk6000

deze dus

meteen met montage handleiding.....
wel zo handig....
een plug en play systeem....radio uit het daschboard halen, via de loze afdekkapjes naast je radio, de bediening monteren.
microfoon via de Astijl naar boven leiden, gaatje 3 mm boren NET naast de binnen verlichting,binnenverlichting demonteren,
sneetjle maken vanaf het boorgaatje naar de sparing voor je binnen verlichting.kabeltje voorzichtig via dat "opengehouden sneetje naar gaatje leiden.
dan; aansluiten op het "computerblok" , de bijgeleverde stekkers zou je zo tussen je radio aansluitstekkers moeten kunnen steken...( tenminste was bij mij wel zo.... clarion autoradio)
standaard is de pincode 0000 .... mijn advies is deze te wijzigen.

nog een ( ongevraagd :nuts ) advies,neem er ieder geval een zonder beeldschermpje....daar ga je ( automatisch)naar kijken....en ogen van de weg af ....is auto(bus) van de weg af.....



btw; gerard is de voornaam....ik was met het zelfbouwcampeerweekeind in groen gekleed kort op "snuffel"bezoek... :yes
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: hands free bellen - welke werkt goed?

Bericht door Gemberdraak »

Dank jullie wel, Gerard (ja, ik herinner me het) en Erwin. Ik ga komend weekend met alle verzamelde info aan de slag om er eentje te kiezen en te kopen.

Fijne site: trusted reviews. Daar zal ik vaker gaan kijken.

Groetjes, Diana
Plaats reactie