sjaakOP schreef:@bvddobb met een machanisch sperdiff op de T5 is de nadelige werking van het haldex differentieel bijna teniet gedaan omdat bij activering
van de achter-sper, het ESP automatisch gedeactiveerd- en de aandrijfkracht 50% / 50% wordt.
Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben voor AT banden, de TOYO Open Country AT+ zijn zeer aan te raden. Inmiddels onder mijn eigen auto gemonteerd en deze heb ik ook uitgetest in de zand en modder. Ontzettend goede grip op alle ondergronden en géén merkbare stijging in het brandstof verbruik. Tevens is het afrolgeluid van de band zelfs minder dan dan originele banden !
let wel op met de bandenmaat, ik zou voor iets meer wang (hogere band) gaan zodat de velgen bij offroad ritjes beter beschermd zijn. Dit kan wel resulteren in kleine km-teller afwijking.
(off-topic)
@ heemskerk, ik heb de foto's inderdaad gezien. De 973 en 971 zijn voorwiel aangedreven T5GP's en hebben alleen luchtverin
op de achteras. Het 'zwarte' op mijn voorscherm zijn dode hoek detectie camera's die on demand aangezet kunnen worden en automatisch
activeren bij het activeren van de richtingaanwijzer. Voor manoeuvreren in drukke steden en krappe ruimtes een must voor ons. De andere R- 65verlichting is (voorgeschreven) signalering omdat er veelal op gevaarlijke wegen verwijderingsmateriaal getransporteerd moet worden .
Hey Sjaak, je hebt je privileges/dienstjaren verzilverd in een paar mooie extra opties, top!